köpa ny telefon

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av sewb, 17 aug 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. sewb

    sewb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2013
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP3
    ROM:
    OOS 3.2
    ska köpa ny mobil då flashaholicen i mig inte gillar min nuvarande z3 i brist på custom roms. hade tidigare 1+1 och den trivdes jag med. har länge väntat på 1+2 men nu när den släppts har jag tänkt om och är inte alls lika sugen längre. den är för dyr, och min plats på invitelistan har gått från 160000-nånting till 200000-nånting.

    jag har funderat lite på p8000, men insåg sen att det är tomt på custom roms där med.

    jag skulle vilja testa någon kinatelefon om det finns några med gott om custom roms. vill ha en telefon efter 2015 års flaggskeppsstandard och relativt billig. inte sämra än 1+1/z3. dränk mig i tips! tack

    edit: glömde en viktig detalj, bra batteritid är ett måste!
    edit 2: helst 64gb utrymme, 32 funkar oclså
     
    Last edited: 17 aug 2015
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 756
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Anledningen till att det är dåligt med custom ROM för Kina-lurar beror på att de använder sig av kinesiska chipp vars tillverkare inte gärna delar med sig av källkod/drivrutiner eller är extremt dåliga på dokumentation. Det är alltså krångligt att utveckla för dessa telefoner och det faktum att det finns så många olika modeller ställer förstås också till det.

    P8000 har knappt hunnit lämna fabriken och finns endast att tillgå i begränsad omfattning, så att det ser dåligt ut med ROM-varianter för just den telefonen är inte så konstigt bara av den anledningen.

    Jag hade nog kört på en serie som officiellt haft stöd från CyanogenMOD, då kan man räkna med att man i alla fall har en bra ROM att välja på: http://download.cyanogenmod.org/

    Moto X Style eller Moto X Play kanske? Moto X Play är rätt prisvärd och har ett megabatteri (3,7k mAh) http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3259001&ref=192 . Lite dåligt med minne, men microSD-kortplats finns och i Android M kan man ju slå ihop systempartitionen med minneskortpartitionen, så att det ser ut som en enda stor partition, vilket bör göra det rätt smärtfritt att utöka minnet.
     
    Last edited: 17 aug 2015
  3. shirra

    shirra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    ska också skaffa ny lur och lutar lite åt lg g3, siba har den just nu för 3000kr.
    letar även ständigt i begagnad sektionen, både här och blocket.
     
  4. sewb

    sewb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2013
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP3
    ROM:
    OOS 3.2
    okej då missuppfattade jag p8000, trodde den släpptes för nån månad sen.

    det jag gillade med onepls one var att det fanns ett stort utrymme. min z3 började klaga direkt pä att utrymmet för appar var slut. så det är en väldigt positivt besked om M faktiskt. gillade också utbudet av roms samt att cyanogen baserade roms ofta har bra funktioner. jag har inte haft så många smartphones innan så är inte så insatt i hur det ser ut hos andra modeller. tack för svartet

    moto x play såg bra ut, synd med bara 2gb minne...
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.