Säljes: Sydkoreansk Arctic Blue S4+ LTE-A 32Gb, med TV-mottagare i ABSOLUT nyskick!

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av Nisse977, 19 aug 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Nisse977

    Nisse977 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej!

    Som rubriken säger, så har jag en blå SHV-E330S (Arctic Blue, Samsung Galaxy S4+ LTE-A 32Gb) med TV-mottagare i absolut nyskick till salu! Köpte telefonen i Sydkorea när jag jobbade där 2013-2014. Se bilder längst ned.

    För den oinsatte kan man säga att telefonen är en Galaxy S5 med 32gb minne (samma cpu och gpu-kretsar) + TV-mottagare och LTE Cat4 150Mbit, men i S4 förpackning :)

    Köper man telefon i Sydkorea får man dessutom med 2st batteri och extern laddare, så man alltid kan ha med sig ett extra batteri i fickan.
    Har varit mycket nöjd med telefonen, men behöver nu sälja den.
    Den är i absolut nyskick då jag precis servat den hos Samsung och då bytt till helt ny skärm, ram, baksida och USB-port. Den är därmed helt i nyskick, Samsungs skyddsplast sitter kvar på skärmen, då jag ej använt telefonen efter reparationen. Har bara startat den och kollat så den funkar.

    Det är en väldigt speciell telefon med sin utdragbara antenn för TV-mottagaren (DMB, Digital Media Broadcasting) vilket de flesta höjer ögonbrynen för, oavsett vad de har för egen telefon :)

    Pris: Hade tänkt 3000kr eller bud (+/-) med tanke på skick och modell.
    Plats: Finns i Göteborg/Mölndal men kan skickas om köparen betalar frakten.
    Betalning: Via postförskott om den skickas, eller betalning via Paypal om så önskas.

    Mvh Nils Ljung
    [email protected]

    OBS, dessa bilder är från när jag precis köpt den, men skicket är som sagt detsamma idag
    S4+_4.jpg S4+_1.jpg S4+_2.jpg
     
    kalleboston gillar detta.
  2. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Hur bra fungerar tv-funtkionen här? Har för mig att den är specifik för nån tjänst i Sydkorea?
     
  3. Nisse977

    Nisse977 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej!

    TV-mottagningen fungerar naturligtvis inte i de länder som inte har detta TV-system för mobila enheter. Jag gissar att det kommer i framtiden. Norge ska tydligen ha det på prov i centrala Oslo läste jag.
    Jag jobbade i Sydkorea när jag köpte den, där fick jag in 12 kanaler :)
    Men det kräver inget speciellt abonnemang då det är just TV-mottagning, har inget med mobila nätverk att göra.

    Men visst, här hemma i Sverige blir det mer som en ball grej att mobilen har TV-mottagare och TV-antenn. Det medför dock inget negativt, snarare positivt då det är cat 4 mobilnät (vilket kom i S5 annars) och 32gb grundminne vilket inte många Svenska lurar har och så får man dessutom med dubbla batterier och extern laddare. Bara plus i kanten som jag ser det :)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.