Köpråd - nytt abonnemang

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Droid85, 22 aug 2015.

  1. Droid85

    Droid85 Guest

    Hej!

    Har haft telenor i många år, men på senare tid tycker jag det blivit så dyrt för den lilla surf man får. Betalar idag 299kr för 4GB surf som kommer gå ner till 2GB igen så småningom. Men för mindre pengar verkar man få mer surf hos andra operatörer...

    Så nu ber jag om er hjälp! Vart får jag bästa pris på ett "fast pris abonnemang" som innehåller 6-7GB surf/mån?
    Ringer ca 50-60 samtal per månad, så har kikat lite på Vimla 60 samtal + 7GB surf, med tipskod blir det 190kr/mån. Finns det någon som matchar/slår det? :)
     
  2. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Hallon matchar marginellt, men det är inte värt det då Hallon (Tre) generellt sett har sämre täckning utanför storstäderna och har en fruktansvärd kundservice.

    Om din täckning med Telenor är bra så finns det ingen anledning att ta något annat än Vimla, enligt mig. :)
     
  3. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    815
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Jag har bytt till vimla och de funkar kanon! Bra support och inga problem alls. Ska du byta bidrar jag gärna med en tipslänk så vi båda tjänar på det
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 954
    Mottagna gillanden:
    7 952
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hej,

    tre av de stora operatörernas priser på data ligger relativt högt i jämförelse med operatörer som är riktade mot lägre priser. Hos de stora operatörerna blir priset mer konkurrenskraftigt om man skaffar en mobiltelefon samtidigt.

    Om det räcker med 60 samtal varje månad för dig är Vimla nog det mest prisvärda alternativet. Kollar man däremot på fastprisabonnemang, ligger Hallon och Vimla prismässigt lika.

    Om du upplever Telenors täckning som bra, kan du ju lika gärna fortsätta med Vimla. Om du inte upplever den som helt hundra, kan du ju testa Hallon. Är ju inte värre än att du får byta till Vimla senare. Finns ju gott om olika lösningar för att testa billigt.

    Bland annat, Hallon Stor fritt i två månader: http://www.hallon.se/mcdonalds
     
  5. inact_0027

    inact_0027 Guest

    Jag har Vimla med 60 samtal/600 meddelanden och 7GB surf. Det här upplägget passar mig utmärkt.

    Om du pallar kan du ju testa Hallon i två månader gratis som Cupcakes tipsar om, men är du nöjd med Telenor tycker jag du ska satsa på Vimla.
     
    Cupcakes gillar detta.
  6. Droid85

    Droid85 Guest

    Tack för er input!

    Jobbar på ett sjukhus, och i kulvertarna får man täckning med Telia/Tele2/Telenor men inte med Tre. Så känns som Vimla är den bättre kandidaten :)
     
  7. inact_0027

    inact_0027 Guest

    Jag bor också i Linköping och jag delar din upplevelse angående Tre/Hallons täckning. Täckningen inomhus var ofta under all kritik, t.ex. hade jag inte täckning på mitt jobb i Tornby. Det var mycket därför jag bytte bort Hallon till fördel för Vimla.

    Om det räcker med 60 samtal så har du inte mycket att fundera på egentligen. Enda haken med Vimla är just samtalen, om du ringer upp dina 60 samtal kan du inte fortsätta ringa utan du är tvungen att be personen ringa upp dig.
     
  8. Kalle

    Kalle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Vad tror ni om Fello i Telias nät för 145 kr/mån?
    www.Fello.se
     
  9. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    815
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Inte provat. Men är alltid skeptisk till bolag som "hyr" in sig på andras nät. Vimla och Hallon t.ex. är ju dotterbolag till Telenor och Tre.
     
  10. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Tele2 rörligt pris med 20 GB surf kostar 149 kr/månad + 0,69 kr/minut och SMS men hur många ringer och skickar SMS nu för tiden? Det slutade jag med för många år sedan. Om någon vill mig något så ringer de upp och då kostar det inget för mig :-)
    Om man surfar mindre så kan man ta 5 GB och då landar man på 99 kr/månad + 0,69 kr/minut och SMS.
     
  11. inact_0027

    inact_0027 Guest

    Haha, dom där priserna påminner om något gammalt abonnemang jag hade förut. Gratis till alla med Tele2/Comviq, men ringde man fasta nummer eller andra operatörer kostade det typ 0,69kr/min (eller något i den stilen). Sedan var det en öppningsavgift på typ 0,99kr för varje samtal. Det kunde bli rätt dyrt i slutändan. Pratar du i telefon 1h blir det 41kr för ett enda samtal.
     
    Last edited by a moderator: 25 aug 2015