Nya uppdateringen äntligen här?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Pitzi123, 24 jun 2010.

  1. drac

    drac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu ska vi inte misskreditera SonyEricsson med att tro att de är ett företag som känner empati för sina användare. Det har faktiskt gått så långt att jag har börjat att skämmas. Som om att jag identifieras utifrån mitt telefon val.

    Behöver jag säga att även jag väntar på uppgradering.
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Vi med Telia väntar också...
     
  3. Gyllenb

    Gyllenb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Var i kontakt med både Telia och Xperia agent på SE. De på telia viste inte riktigt vad det handlade om men skulle maila när han fick veta något mera.
    SE svarade att uppdateringen ska komma inom en snar framtiden. På frågan om när en ”snar” framtid är en dag två månader eller liknande, blev svaret inom en snar framtid. Lite luddigt kan man tycka.
     
  4. Tjotte

    Tjotte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Tack för din info :) andra som har tid att kolla med SE är varmt välkomna att göra så, nu bär de av till jobbet... urk...
     
  5. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jajamensan. En backup tool, finns i mobilen efter uppdateringen.

    Ota som uppdateringen funkade riktigt riktigt bra faktiskt. Så det skall nog inte vara problem. Det måste bara finnas tillräckligt med juice i den, så skall det nog gå finemang. Men visst, SEUS är nog bra också. :-)

    Har inte upptäckt problem efter uppdateringen. Snarare tvärt om. Mobilen flyter på riktigt bra nu. Tycker t o m att Standard tangentbordet är bättre än SlideIT Demo som jag använde ett tag. Telefonen svara bättre på skärmknackningar (som de kallar det), Fast fundera på att ta bort mitt skärmskydd. har upptäckt att värmen gör att mina händer blir fuktiga, och det blir svårt å svepa tummen över skärmen. hihi. Skyddet blir liksom kladdigt. ha ha
     
  6. delofson

    delofson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    vi med obrandade lurar är "minst" viktiga... operatörerna betalar SE för exklusivitet. Varför finns det inga obrandade lurar i staterna t.ex. Eller övriga världen för den delen.. Väldigt skandinaviskt med obrandade lurar (vissa undantag finns såklart) Telenors eller tres pengar är bättre än Johan Johanssons pengar. Så är det, och företag sysslar inte med välgörenhet, det är vinstdrivande privata intressen som styr. Inte huruvida den lilla personen tycker si eller så. Det är så det fungerar. Alla företag fungerar så.
     
  7. Trekis

    Trekis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja tyvärr har du rätt där. Men skulle jag köpa min x10 från tre men kontantkort skulle luren gå på 6000:- men jag köpte den på netonnet för 5200:-. Sen så har tre inte kontantkorts mobiler i affären utan då får man beställa den på näten. Och hagalen som man är så hade netonnet den hemma, hjälper inte att man bor 2km från dom.
     
    Last edited: 5 jul 2010
  8. Francesco Totti

    Francesco Totti Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Sonyericsson är ett skämt mina vänner. Detta var sista gången jag köpte en telefon från dem. Är det inte självklart att när man släpper ut en telefon på marknad så ska mjukvaran vara andvändbar till fullo. Jag menar samtalsljudet är bättre på min Nokia 5110, att skriva med tangentbordet är ett helvete(tack gode gud för Market). Här har man betalat över 5000kr för en ny olåst telefon som inte fungerar korrekt och sitter och väntar på en uppdatering. Och som vanligt tappar SEs mobiler i pris efter en månad så man får ut hälften av det pris man betalade om man vill sälja den!

    riktigt arg x10 andvändare.
     
  9. Onkel Kostja

    Onkel Kostja Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Klart det är tråkigt, men samtidigt... detta har jag varit med om otaliga gånger med t.e.x samsung och eftersläpande uppdateringar osv har förekommit till alla telefoner jag haft i stort sett. De enda gångerna jag haft telefoner som legat up to date var på den tiden då det inte fanns nått i lurarna. Alla mobiltelefonanvändare är arga då och då, förutom iphones, för det gör ju ingenting att man inte har täckning eller om telefonen knappt fungerar, för man har ju en ikon i handen!

    Men självklart är det tjurigt.
    jag hoppas att ni som klagar även klagar till se och inte bara sitter hemma och knyter näven i fickan.

    jag är iaf nöjd med min x10, fast tycker såklart att obrandat borde komma först, men men det kommer väl snart får man hoppas.
     
  10. Jewib

    Jewib Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.
    Jag har en obrandad X10 och undrar om jag kan branda den till 3 eller telenor, och sen uppdatera den med den senaste uppdateringen, och sen obranda den? Kommer det att ligga en massa skräp i telefonen som jag inte vill ha? Eller är alltihop en dålig idé?
     
  11. Tinnie

    Tinnie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Alltså jag är rätt så duktig på att vänta på saker om jag får veta exakt hur länge jag måste vänta, inte det här "snart, snart, men snart kan vara om en dag eller flera veckor"-väntandet. Släpp uppdateringen nu, SE-sniglar. Jag vill ha! Vad sitter det fast i....
     
  12. glimbrink

    glimbrink Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hemskt va det är många negativa kommentarer, varför är ni så beroende utav uppdatering? Ni kanske har fått ett söndags exemplar. Min telefon har fungerat klanderfritt från början till nu och jag har ingenting att klaga på. Visst att vissa saker inte fungerar som det ska men därför har man android för att man ska kunna ändra själv. Våga testa nya program och fixa lite så kommer ni bli supernöjda!!

    Extremt glad x10 användare som har haft många andra värsting telefoner och denna är den bästa.
     
  13. uffez

    uffez Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2009
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan bara hålla med - denna negativa särbehandling är inte bra för SEs image. Får se på alternativ vid nästa byte.
     
  14. LRI

    LRI Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Till alla ni som klagar, SE är inte annorlunda än något annat mobilföretag.


    dålig ide, om du vill ha uppdateringen så kör in den UK generic som finns
     
  15. Hyddan

    Hyddan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Det betyder inte att det är bra. Det är dåligt! :mad:
     
  16. Tjotte

    Tjotte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Jag är faktist oxå väldigt nöjd med min X10, tycker den fungerar otroligt bra även med R1FB001 så jag är absolut ingen "hater" de enda som kunde vara bättre är tangentbordets känslighet, de e ju bara vetskapen att det finns nåt nyare som skaver i själen :-P och lite putt blir man på SE's stil.. De annonserade ju uppdateringen 5'e maj med lovorden "om 2 veckor" det har gått 2 månader nu :-\ allt jag önskar av dem är en bättre attityd och en öppnare dialog. Ps. De har ju ändå gjort underverk med Android 1.6 ;-)
     
  17. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    håller så med dig. Fast har ju fått själva uppdateringen. Men 1.6 har de ju faktiskt gjort bra jobb med.
     
  18. tanion

    tanion Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2009
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag håller absolut med att det är tråkigt med alla dessa negativa kommentarer. Jag har inte heller kunnat uppdatera än men är nöjd med telefonen iaf, även om det är sjukt jobbigt att vänta. Jag tror att det är precis sådant som gör att SE får negativ kritik, att de först meddelar att en ny uppdatering ska komma de närmaste veckorna och nu 2 månader senare så sitter väldigt många fortfarande med samma gamla version. De flesta hade nog inte varit spå gnälliga om SE hade varit öppna med saker och ting, t.ex. att meddela klart och tydligt att uppdateringen kommer i, säg, juli och bara hade varit en bonus för oss användare om de lyckats släppa den tidigare.
    Och som många sagt tidigare så så betalar operatorerna pengar för bl.a. exklusivitet, och därmed även dess kunder, för att högre service som då kan innefatta tidigare uppdateringar.

    Min åsikt är iaf att om man har skaffat sig en Android-lur som är så öppen som den är jmf t.ex. iOS, WM eller symbian så kan man ta saker i egna händer och byta ut saker väldigt enkelt. Friheten var iaf en av anledningarna till att jag köpte en Androidlur men vissa defekter får man klart räkna med när både plattformen faktiskt är så ny som den är samtidigt som detta är SEs första lur med Android. Med detta sagt så förstår jag, och håller med om, att har vi betalt 5000 kr så förväntar vi oss en telefon med inte allt för allvarliga defekter.
     
  19. Peak

    Peak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tjena, la iväg ett mail till SE om varför uppdateringen går ut till tex telenorbrandade och varför inte till "rent" köpta o fick detta svar.

    Hej

    Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Contact Center.

    Vi rullar ut uppdateringen så snart som möjligt. Innan vi kan lansera måste vi invänta svar från berörda operatörer. Av detta skäl kan det hända att operatörsspecifika anpassningar kan tillgängliggöras snarare. Mjukvaruversionen beräknas vara tillgänglig för din anpassning inom kort.



    Med vänliga hälsningar,
    /Johan
    Sony Ericsson Contact Center
     
  20. tanion

    tanion Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2009
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Inget vidare svar tycker jag, olåsta telefoner behöver varken anpassning eller godkännade från operatörer...