Diskussion: Moto X 2015 Play - allmänt

Diskussion i 'Moto X (2015) - Allmänt' startad av bernard, 7 aug 2015.

  1. andli197

    andli197 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Jaha, då var en bestälnning lagd från orange. Hoppas kunna få den i slutet av nästa vecka.

    @Forbizzn@Forbizzn: Notera att den versionen inte är dual sim.
     
  2. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Last edited by a moderator: 29 aug 2015
    Pienso och bernard gillar detta.
  3. fozec

    fozec Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Sony Xperia XZ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia XZ
    Löjligt bra batteritid. Körde den som en monster igår när jag jobbade. Pratade konstant i telefon, mailade en massa och lyssnade på musik samt kollade på några youtube klipp på väg till jobbet. Kom hem med 48% kvar att utnyttja. Värt att tillägga är att jag kör med 75% brightness också. So far, batteritiden är inte att klaga på men för mig som kommer från z3 compact, så är det en tuff match :) Men VÄLDIGT lika
     
    Vipan, Droid_269, Axan och 1 annan gillar detta.
  4. Drag

    Drag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2015
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge
    SoT?
     
  5. fozec

    fozec Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Sony Xperia XZ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia XZ
    Har inte haft tid att köra ett riktigt test än, återkommer lite senare :)
     
    Drag gillar detta.
  6. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    Beställde dessa screen protectors: http://goo.gl/Pk77ZU anti-glare, föredrar hellre en matt yta och mindre fingeravtryck. Känns som tempered screen protectors inte har samma anti-matt yta som jag är ute efter även fast det kanske är bättre skydd mot skärmen.
     
  7. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    Jo jag är medveten om det, men som student har jag inget behov av dual-sim just nu. Hellre behov av micro-sd utrymmet.
     
  8. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Najs, längtar till att få pröva den på jobbet (pratar i telefon ca 7h, bluetooth o GPS på hela tiden)
     
  9. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Ni som har den, hur pass lätt är det att nå skärmen om man bara använder en hand? Tappade min nexus 4 i golvet igår och trots att glaset höll så är delar av skärmen död. Har bytt skärm 3ggr, men nu får det vara nog.
     
  10. Englund81

    Englund81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    1 133
    Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)
    Första videon så ligger telefonen med skärmen uppåt och den andra neråt. [emoji2]
    Men det är väl att första videon så har han redan öppnat och tittat innan han börjar filma. :)

    Denna är klart intressant telefon!
     
    bernard gillar detta.
  11. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Fick mail från Dustin nu att telefonen lämnat deras lager... Kan man ha tur att få den imorgon? Vet ju om man skickar brev på söndagar kommer det fram på måndagar.
     
  12. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    Wtf, jag har inte fått ett mail än, hoppas jag får ett under dagen. Jag tror du kan få den tidigast tisdag, varit så mycket strul med postnord på senare tid men du kan ju alltid hoppas :)
     
  13. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Jo tack, postnord har blivit riktigt dåliga! Får grannens post var och varannan dag haha.
    Du borde också få mail snart, hoppas vi :)
     
  14. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Så klart, "Elektronisk förhandsinformation mottagen"
    Lite fult att då skriva att varan har lämnat deras lager :D
     
  15. Callahan

    Callahan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Den dök upp 17:10 i fredags. Har hunnit testa den någon dag nu. Mina upplevelser så här långt:

    Skärmen upplever jag som mycket bra. Flytet är helt okej. Inte lika smooth som nexus 5 men inga långa frysningar. Mer som att vissa animationerna kan vara lite ryckiga. Absolut inget som stör.

    Samtalskvalitén är mycket bra. Kameran mycket bra.

    Dual-sim är bra om man har ett jobbnummer och inte vill ha två telefoner.

    Köpte ett 32 GB minneskort och har beställt en snabbladdare från Google store.

    Jag når inte hela skärmytan om jag håller den mot mitten av telefonen. Men håller jag den så den vilar på lillfingret så kan jag skriva med en hand. Når kanske 60-70 % av skärmen i det läget.

    Designen påminner mycket om Galaxy nexus. Dvs. plast av bra kvalitet och en skön form. Formen på telefonen gör att den ligger skönt i handen. Jag tycker den upplevs mindre än sambons Z2:a och min tidigare One plus One.
    Jag bör tillägga att jag inte förespråkar glas och metall i telefoner telefoner. Sambons baksida har exempelvis spruckit två gånger. Hade även en lånad nexus 4 tidigare som bara gled omkring. Då tycker jag det är bättre att de är i plast så man slipper bygga in den fina ytan i ett skydd.

    Kommentar
    Nexus 5 tycker jag personligen har varit den bästa telefonen jag ägt (formmässigt och flyt). Synd bara att folk inte hörde vad jag sa i den. Glaset sprack efter ett fall från ca en halvmeter. Var enkelt att byta men skärmen jag bytte var inte riktigt lika bra kvalitetsmässigt. Plasten på sidorna har spruckit.
     
    Drag, Pienso, Englund81 och 1 annan gillar detta.
  16. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    Där kom mail från dustin också :D. Hoppas med att det skickas ut imorgon. Bor i södertälje, så förbannat nära stockholm. Borde få det imorgon.
     
    Droid_269 gillar detta.
  17. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Jag bor i Sollentuna så borde få den fort ;)
     
  18. Rock

    Rock Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Vipan gillar detta.
  19. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Ser så ut. Jag klarar inte av plånboksfodral då jag använder telefonen för mycket när jag jobbar plus att framsidan alltid öppnas när jag sätter telefon pä mobilhållaren i bilen. Men säkert bra för dom som gillar sådana skal :)
     
  20. Callahan

    Callahan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Det var inte gratis precis. Beställt ett skyddfodral när jag ska idrotta för 40 kr på ebay.