Diskussion: Första intrycken Galaxy Tab S2

Diskussion i 'Galaxy Tab S' startad av bernard, 16 aug 2015.

  1. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Rapportera första intrycken av Galaxy Tab S2 i den här tråden. Fungerar plattan som du hoppats? Har du stött på några buggar? Hur är batteritiden?
     
  2. kingbuzz

    kingbuzz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Snabb och sjukt tunn är den... Bra skärm och väldigt lite bloatware. Fingeravtrycksläsaren funkar kanon, man behöver bara lägga fingret på den så man behöver inte swipa som på alphan. Batteritiden vet jag inte än men jag gissar att den slår min gamla nexus 7 :)
    Jag är imponerad i alla fall.
     
  3. Fisen

    Fisen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Sitter med en ipad 4 nu, men sugen på att gå ned något i storlek. Denna verkar perfekt. Vad jämför du med?
     
  4. kingbuzz

    kingbuzz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    har en nexus 7 och sambon har en ipad mini som jag har att jämföra med. På tal om ipad så känns flytet i tab2 mycket likt det mjuka och fina som återfinns i ipad.
     
    Fisen gillar detta.
  5. Fisen

    Fisen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Köpte en jag med....verkar lovande. 8".

    Edit.

    Grymt nöjd. Paddan suger getpung i jämförelse. Denna är toppklass alla kategorier. Skitsnabb, inget lagg, väger ingenting o 4:3 format är klockrent. Skärmen är oslagbar.
     
    Last edited: 5 sept 2015
  6. MaxH

    MaxH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2009
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Efter jättemycket om och men så skaffade jag en, 8" 32Gb 4g. Aldrig ägt en platta förut, så kan bara jämföra med de jag fått hålla i handen och tjejens Tab 2, vilket är otymplig och stor.

    Jag är initialt nöjd. Inte så mycket bloatware alls, rapp, lätt och tunn. Formatet har jag insett är en stor fördel när det surfas. Media tror jag knappast jag kommer ha den till, och spel är på telefon eller datorn.

    Nästa steg är att leta reda på fodral som typ inte existerar än, och kolla upp ev root.
     
  7. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Gillar plattan skarpt, lätt och ganska snygg. Skärmen är också grym.

    Kommer ju från en Tab S och har även en iPad Air 2. Om man jämför det med en Tab S så är det stor skillnad, till det positiva. Saker känns mer logiska i utförandet, även formatet och hur det är tänkt att man ska använda plattan är bättre. Som det är nu används ju plattor främst för surf eller läsning, då är 4:3-formatet perfekt. Skön att hålla i. Nu känns det äntligen som att Samsung kommit ikapp Apple vad gäller att göra en surfplatta som känns färdig och inte bara säljs "för att". Känns gedigen som en bra platta överlag.

    Jämför jag med min iPad Air 2 så är känslan väldigt lik. Flyter på bra, känns logisk och välbyggd. Skärmen är bättre på Tab S2 tycker jag. Appar osv känns mer anpassade för en iPad, men det handlar ju en hel del om systemet och kraven som ställs. Tycker också att iPad Air känns mer välbyggd iom ett helt stycke aluminium till skillnad från plast(?) på baksidan som Tab S2 har.

    Hur batteritiden är vågar jag inte svara på eftersom jag använt den för kort tid - men tycker inte att den verkar vara avsevärt mycket bättre än den tidigare Tab S.
     
    blueman gillar detta.
  8. lengis

    lengis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Grymt nöjd so far, inget att anmärka på.

    Hade beställt ett fodral från Amazon UK som landade samma dag som paddan förra veckan:

    http://www.amazon.co.uk/gp/product/B013I1UO76/?tag=swedroid-21

    Var det mest slimmade jag kunnat hitta och kvaliteten verkar bra. Får väl se om det dyker upp bättre alternativ framöver, typ smart cover skulle jag vilja se...

    Mvh
    Lengis
     
  9. MaxH

    MaxH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2009
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER



    Det är samsungs officiella. Köpte den från komplett.se för en femhundring. Av de jag sett (den som engis köpte, en '360' och den officiella) så kändes den "bäst". Får se om det håller i sig. :)
     
  10. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    är det nån som testat en xperia tablet z4 också och kan jämföra?
     
  11. Henx

    Henx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ni som har köpt den, vilken version av android kommer den med?
     
  12. kingbuzz

    kingbuzz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

  13. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    jaha, eftersom ingen annan kunde svara på en jämförelse med tablet z4 så blev jag helt enkelt tvungen att själv köpa en tab s2 också :P. nej men om jag ska försöka åberopa nån form av förmildrande omständigheter för mitt tablet-missbruk så är min tablet z4 tillbaks på verkstaden igen för bakläxa, och gammelpaddan (iPad 4) höll på att driva mig från vettet :mad:.

    nån ingående studie har jag inte hunnit med då jag fick hem den igår kväll, men mina första intryck är väldigt positiva! det verkar faktiskt som att samsung har lyckats göra en i princip helt laggfri platta :eek:! nu jämför jag alltså med xperia tablet z4 och med iPad air 2 som jag hade innan tablet z4 och som fortfarande finns kvar i familjen. jag upplever ingenting som mer långsamt eller hackigt i denna jämfört med de två, dock kan jag inte svara på hur man skulle uppleva det om man körde dem bredvid varandra - men det känns ju inte som en situation som kommer att uppstå särskilt ofta :P.

    utomordentliga skärmar har de alla tre, kanske är tab s2:s allra bäst (återigen, jag skulle behöva se dem bredvid varandra för att bedöma det) - och batteritiden skulle jag preliminärt nästan säga känns lite bättre på denna än på z4:an, men det är ju egentligen för tidigt att bedöma det. skärm och flyt, hyfsad batteritid och naturligtvis oklanderlig wifi-mottagning är mina främsta krav på en platta, så där är jag redan hemma. sen är det smutt med en bra fingeravtrycksläsare tex men inget jag skulle hänga upp ett köp på.

    designmässigt - visst är det läckert med metall - men jag känner mig faktiskt mer hemma med designen hos tab s2 än hos iPad air 2. tablet z4 känns lite mer plastig på nåt sätt även om jag tycker om även dess känsla och utseende, den är liksom "inget trams, jag tänker inte försöka göra mig till". men tab s2 tycker jag faktiskt känns en liten aning exklusiv ändå på ett nedtonat sätt som är lite mer i min smak än paddornas flashigare metall.

    sen är jag egentligen skeptisk till 4:3 då jag tittar på jättemycket film och serier i mina plattor, men det verkar som att man får vänja sig :ehm:. och 9,7" är ändå tillräckligt stort för att ge en anständig tittarupplevelse även i 4:3 - medans ca 8" i 4:3 enligt min mening inte är det. men jag läser också en hel del tidningar i plattorna så då får jag väl medge att det har sina poänger.

    kort sagt är detta utan tvekan en av de tre bästa nu existerande plattorna, och sen är det väl lite upp till var och en vilken man föredrar :).
     
    Gabbe och Gnopps gillar detta.
  14. blueman

    blueman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2016
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Iphone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Iphone 13 mini
    ROM:
    Löjrom?
    har kört ipad mini (retina) och varit kanonnöjd med formatet. Blev dock sugen på en ipad air 2 som jag suktat efter ett tag. När jag nu använt den ett par dagar så även om jag vill gilla den så veterackarn om inte 8" är mer perfekt för just surf. Min fråga iaf, hur tycker di den är att surfa med jmf med ipaden? Jämförde du den med ipad mini 4?
     
  15. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 597
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Jag köpte mig en S2 9.7tum och är så grymt missnöjd...

    Den laggar brutalt mycket, växlar man mellan appar så laggar multitaskmenyn oförlåtligt mycket.

    Oavsett webbläsare så blir det inget gött flyt i scrollningen.

    Batteritiden är inget vidare.

    Enheten startar om stup i kvarten.

    Swipar jag höger för att öppna flipboard tar det ett par sekunder innan något ens händer..


    E det bara jag som har dessa problem?
     
  16. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    Man undrar ju om det inte måste vara nåt fel på din. Alla har vi olika uppfattning om vad som är lagg och jag vet inte vad du jämför med, men jag blev så glatt överraskad över en så pass laggfri upplevelse i min att jag skaffade åttatummaren också, och jag unnar mig alltid det bästa vad gäller plattor och telefoner och jag jämförde närmast med Sonys tablet z4 och med iPad air 2.
    Batteritiden är väl inte dess styrka direkt, men jag har inte råkat ut för en enda omstart sen jag köpte den för snart ett år sen.
     
  17. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 597
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Låter ju onekligen som min strular då, jag har knappt reflekterat över lagg i mina 10 senaste androidenheter. Kör just nu Oneplus3 och Huawei Honor 8
     
  18. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 013
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Hur är 8 tummaren? Jag har beställt en från Dustin. Kör nu med 8.3 i 16:9 format (alltid porträtt läge) och tycker det är rätt lagom. Läser mest rss och böcker sängliggande på kvällarna.
     
  19. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    Jomen jag är lika nöjd som med den stora :). Om du ändå mest läser och i porträttläge borde 4:3 bli utmärkt för dig.
     
    ruva och bernard gillar detta.
  20. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 013
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Fick den igår (8 tum med Snapdragon 652). Har lite svårt för AMOLED-skärmen från att haft en IPS men kanske en vanesak. Blir ganska fort trött i ögonen. Gillar heller inte att man inte kan få, tillbaka och meny-knapparna att lysa om man inte touchar dem. Rent personligen tycker jag också högtalarna är felplacerade då när, man ska se ett videoklipp och vänder plattan är det inte njutbart att höra de två högtalarna endast från ena sidan då de är placerade i botten.

    Det positiva är att WiFI ac är stabilt och ligger på runt 150 Mbps. Flytet med scroll och ladda sidor är snabb som attan. Pinch to zoom är ordinär (varken bu eller bäh).

    Toutchwiz... eller vad det heter... har jag svårt att vänja mig vid och hade hellre haft Nouguts dubbeltapp för att växla mellan de två senaste apparna än delad skärm.

    Fingeravläsaren är inte lika träffsäker som på min Nexus 6P men oftast funkar det på andra försöket så inget jag lider av.

    Om jag är nöjd? Kan inte ge det svaret ännu men efter någon veckas användare kanske?