Problem: Kass mottagning Galaxy S6 (4G)

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av Sandis, 30 apr 2015.

  1. facedark

    facedark Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har svårt att klura ut om det är Deezer eller nätet som krånglar för mig i bilen - många gånger bara pausas uppspelningen... Får väl testa med Spotify och se om problemet återstår. Förmodligen är det Deezer, knappast någon perfekt tjänst vid det här laget.
     
  2. kevin1990

    kevin1990 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Nån med samma problem 4g iconen är borta??
     

    Bifogade filer:

  3. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
  4. Tuna

    Tuna Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Samma problem här ,, inget nytt om detta på senare tid ?
     
  5. svempa

    svempa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Finns mycket om detta på Google.
     
  6. Tremere

    Tremere Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Har samma på min. KASS mottagning på 4g. Bryter samtal hela tiden. Speciellt när jag kör bil. Har provat i ha den enbart på 3g men får samma problem. Är det lönt att lämna in den eller vad ska man göra?
     
  7. perkarn

    perkarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Om det bryter vid samtal och du har på 4G så borde det kunna bero på dålig handover mellan 4G och 3G nätet, då 4G bara används för datatrafik. Eller har din operatör VoLTE?
    Är det exakt samma problem när du låser mobilen till 3G? Det kan vara värt att felanmäla det till din operatör med, det kanske är i ungefär samma område det alltid bryter? Isåfall kan det vara något fel med just den/dom basstationerna.
     
  8. Tremere

    Tremere Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER


    Ja har exakt samma problem fast jag har 3g. Har ring Telia säkert 4-5 ggr o påpekat. Bytt simkort. Fått nya inställningar från Telia.
    Samma problem. Men pratar ju mest i tele när jag sitter i bilen. Hade aldrig det problemet med LG G3:an eller iPhone 6:an. Kom när jag bytte till s6an.
     
  9. joejjeman

    joejjeman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2009
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb
    ROM:
    Orginal
    Har med kass mottagning..kör ofta igenom mörka dalsland på väg till jobbet..med min gamla m8 kunde jag prata hela vägen. .med s6 haft jag täckning max 60-70% av sträckan
     
  10. Mikoel

    Mikoel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    ---- Hej. Det där som du beskriver att "datan" låser sig att man då måste stänga av mobil data och på igen. Förbannat irriterande. både när man streamar musik eller chattar så kan den stå och tugga. Fått nå svar på varför det är så?
     
  11. androidbabe

    androidbabe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har också urkass 4g med s6 . Har knappt en pinne . Har Telenor och har tidigare haft s5 men då hade jag 2 staplar 4g . Så jag är grymt besviken på detta. Hur kan en nyare telefon ha detta problem. Frågade han på Telenor om han hört nåt liknande och det hade han inte . Men kvarstår problemet tyckte han att jag skulle kontakta samsung.
     
  12. androidbabe

    androidbabe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är det någon som kontaktat Samsung och lyft frågan? För detta är ju helt otroligt ångrar nästan att jag bytte till s6 skulle haft kvar min s5. De får ju återta mobilerna och fixa om det nu eventuellt kan vara metall chassit som gör detta. Det kan ju vara så för de andra tidigare modellerna är av plast.
     
  13. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 042
    Mottagna gillanden:
    1 340
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Jag tycker med att jag har mindre antal pinnar, men jag har ändå 4G på de platser jag brukade ha 4G med min Nexus 5. Som någon sagt innan så undrar man om det kanske är så att 1 pinne i S6 är mer som 2 pinnar på äldre telefoner... långsökt kanske? :) Totalt sett känns det inte som att jag har sämre mottagning så länge jag inte tittar på pinnarna...

    Edit: finns det ingen app som visar signalstyrka istället för "pinnar"? Om någon har ork och lust kan de ju ta sin gamla mobil och stoppa in SIM-kortet, kolla signalstyrkan, byta till nya mobilen och kolla signalstyrkan och jämföra. Lämpligt är ju då att ha samma förutsättningar, lägg mobilen ner på samma plats på skrivbordet eller var man nu är för någonstans,.... Prova på ett par ställen hemma/jobbet med mera..
     
  14. androidbabe

    androidbabe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja det kan man ju göra, men jag har klippt sönder mitt sim när jag försökte få det att passa i den nya mobilen. Väntar på ett nytt kör kontankort så länge.Ja sämre pinnar överlag samma med wifi signalen som annars var full i s5 har också tappat en pinne med s6an.
     
  15. gabo206

    gabo206 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Har dålig mottagning med 4g att jag måste använda bara 3G eller H+ då blir bättre mottagning, har uppdaterad till senast version men har fortfarande problemet med 4g :(
     
  16. kicken

    kicken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2011
    Inlägg:
    373
    Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9
    ROM:
    stock
    I morse gick mitt drog min mobil sjukt mycket batteri, typ 40 % på 2 timmar.. Ändå jag har gjort är lite surfning, messenger / fejjan.. Kollar man så står radio :70%! Kan säga att jag har en 3 låst mobil.. Är det det som är problemet tro, 3's inställningar vs. En ej operatörslåst?
     

    Bifogade filer:

  17. Lannis

    Lannis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2014
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ja det är verkligen uselt. För att få att den går över på 4g (där mottagningen är lite sämre) får man växla mellan WCDMA och 4G för att få den att att gå över på 4g. (Detta även om signalstyrkan är bättre på 4g)
     
  18. shady child

    shady child Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2015
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge Svart

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge Svart
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z
    Platta:
    Ipad 2 WiFi+3G 64 GB
    Hej, jag har en samsung galaxy s6 edge som jag skaffade rätt tidigt. Jag har haft kontaktad med Samsung Sverige för att jag har upplevt dålig täckning redan från att jag köpte telefonen. Jag har en blipp hela tiden och noll blippar när 4g är på, brutna samtal, går trögt att skicka mms och dålig täckning när jag är ute på stan. Jag har Tele2 som operatör.

    Jag har provat att sätta in familjens simkort i min Samsung Galaxy S6 edge och de har varit telia, tele2, telenor och jag fick som bäst 2 blippar när jag inte hade datan på och med 4g på hade jag noll blippar.


    När jag pratade med Samsung så ville inte de erkänna att det var något fel på min telefon de hävdade också att det bara var otur och att det har inte hört andra klaga om samma problem. Hos Samsungs kundservice ville de inte erkänna att telefonen hade ett problem och när jag bad om namn på den person jag pratade med så vägrade personen ge sitt namn och chefen vägrade prata med mig.
     
  19. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Gjorde ett helt ovetenskapligt test igår på vägen hem från jobbet. Två Samsung Galaxy S6 (med senaste uppdateringar installerad), den ena med Tele2 och den andra med Halebop-abonnemang. Som referens hade jag en HTC One M8, även den med Halebop-abonnemang.
    Jag har alltid tyckt att Tele2 har kass mottagning och skyllt på dem då jag mellan Hötorget och slussen knappt har någon mottagning (det går inte att surfa, eller använda tjänster över mobiltinternet den biten) på mobilen. Nu skulle jag få det bevisat, men döm om min förvåning, båda S6'orna hade kass mottagning, till och med så att den med Halebop stundtals hade sämre. Men HTC'n då? Jodå, för det mesta levererade den 4G, en liten skugga mellan centralen och Gamla Stan, där jag fick 3G.

    Med andra ord, sorry Tele2 för att jag felaktigt har gett er skulden för dålig mottagning, när det är mobilen.

    Såg att jag i maj 2015 skrev att mottagning var bra, så Samsung har med andra ord släppt dåliga uppdateringar då mottagningen blivit sämre.

    Bådar inte gott inför framtida mobil köp, Samsung har mycket på minus just nu. Pixel var en given mobil, innan Google presenterade den... jaja
     
  20. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Fast provade du att faktiskt surfa med HTCn? Det stod säkert 4G på S6orna också?

    Var det i rusningstid så brukar mobilnätet vara helt överbelastat vid T-centralen och i närheten oavsett operatör.