Fråga: Hur får jag bort språket [Developer] Accented English?!

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av bladefan2011, 12 sept 2015.

  1. bladefan2011

    bladefan2011 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag har en Samsung Galaxy S3 (I9300) med Android 4.3 Samsung Stock ROM.
    Har rootat med CF-Autoroot samt kör TWRP recovery på den.

    Problemet som jag har är dock att jag gick in språklistan på min mobil och såg att jag har ett språk som heter [Developer] Accented English. Uppenbarligen är detta något som utvecklare kan ha användning för, men jag personligen tycker mest bara att det känns irriterande att ha den där. Speciellt då jag inte förstår hur den kommit dit....

    Vet någon hur man kan få bort eländet. Min mor har samma mobil som jag (modell/androidversion/rootad osv) och hon har inte det här problemet. Googlat runt på nätet utan att ha någon framgång :(

    All hjälp mottages tacksamt!
     
  2. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Har du aktiverat developer options i telefonen? Om så är fallet så kan du testa avaktivera det. Går också att ta bort språk från telefonen i systemmappen, men kommer inte ihåg exakt vilken det är. Går nog att Googla fram.

    Sen är väl inte det något problem av dignitet direkt. Är ju bara att strunta i det och använda vanlig Engelska om man vill använda just Engelska.
     
  3. bladefan2011

    bladefan2011 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej du har helt rätt att det inte är ett stort problem i sig, men det är bara det att det retar mig att jag inte kan ta bort det. Och ja jag har haft/har Developer Options påslagen (har för mig att det var nödvändigt för rootningen om jag inte minns fel) har testat stänga av det men språket försvinner inte för det.

    Kollade den där filen som du refererar till i /system/ men [Developer] Accented English finns inte med där(!) den har språkkod Zz-zz