Fråga: Uppföljare till Xperia Z Ultra?

Diskussion i 'Xperia Z Ultra - Allmänt' startad av Janne303, 28 jan 2014.

  1. royaladdictone

    royaladdictone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2014
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Sony Z2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Sony Z2
    ROM:
    Oem
    Är det någon som vill sälja sin Z Ultra skicka mig ett pm!
     
  2. UkuleleSolen

    UkuleleSolen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

  3. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Det förefaller vara många Ultra-fans som skapar rykten om hur Ultra 2 skulle bli - vi har redan sett Z3X o.s.v cirkulera och nu då en Z5 Ultra. Jag är definitivt skeptisk tills det finns FCC-dokument ute och liknande som indikerar att Sony faktiskt har en enhet på gång.

    Som läget är idag misstänker jag att Sony troligen betraktar Z3 Tablet Compact (och med stor sannolikhet blir det en Z5 Tablet Compact, mer troligt än en Z5 Ultra) som en produkt som delvis "ersätter" Ultran vilket också är en anledning till att LTE-versionen (SGP621) har en dialer.

    Hade Sony planerat att verkligen släppa en Z5 Ultra har jag egentligen svårt att se varför de inte lanserade den samtidigt som resten av serien, framförallt med Z5 Premium i åtanke. Att släppa den modellen och sedan invänta Snapdragon 820 för Z5 Ultra känns lite ologiskt.

    I mitt fall har jag insett att Ultran troligen kommer att "ersättas" av en Z5 Tablet Compact med dialer, möjligen med den samtalshögtalare (ear speaker) som Z3 TC saknar och att det troligen inte kommer en renodlad Ultra i storleken 6,5-7 tum.

    Jag har inriktat mig mot 8-tumssegmentet när det gäller att ersätta Ultran eftersom det definitivt släpps enheter i det formatet även om det behövs sådant som Snapdragon 820 och 2K-4K-skärm o.s.v innan det känns lönt att uppgradera. C6833 hänger med bra än, inte minst tack vare stödet från XDA och flyter på bra.

    Släpper Sony en Z5 TC är den definitivt en het kandidat.