Fråga: Snabba frågor / Snabba svar Galaxy S6

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av 220volt, 17 mar 2015.

  1. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Har du root är det möjligt, inte annars tyvärr. Knapparna är förövrigt inte mjukvaruknappar, de är kapacitiva [emoji5] så även om du byter plats på deras funktioner kommer symbolerna se likadana ut, dvs bakåt symbolen kommer alltid vara på höger sida.
     
    hell-man gillar detta.
  2. hell-man

    hell-man Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2011
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Tack för svaret! Anade det. Symbolerna ser ju ut att så att säga vara "fasta". Root är inte aktuellt på jobbmobilen, så jag får leva med att vara förvirrad över placeringen. :) Ännu värre på det området är jobbdatorn. En Lenovo där idioterna har gått ifrån det jag skulle kalla världsstandarden att ha Ctrl-knappen längst ner till vänster på tangentbordet. Nej, nej, plötsligt har Lenovo plaserat Fn-knappen där, och Ctrl ett steg in till höger. Extremt irriterande. Jag trycker fel HELA tiden.
     
  3. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Behöver ingen root. Sök efter All In one gesture på google play och man kan byta plats på dom.
     
    Fam Wired och hell-man gillar detta.
  4. hell-man

    hell-man Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2011
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    HA! Lysande! Funkar ju för tusan klockrent. Jösses, det här kommer att bespara mig mycket huvudvärk! TACK!
     
  5. BennyB

    BennyB Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Lite OT men du kan göra samma sak på din Lenovo, bara gå in i BIOS och byta funktion på knapparna FN och Ctrl.
     
  6. Peroti

    Peroti Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Många gånger då jag öppnar telefonen så kommer jah rakt inni en app som inte ens är igång sedan innan. Kan alltså ha stängt alla appar men ändå när jag öppnar telefonen kommer jag rakt in i en app.
    Det är oftast Bacon Reader eller Timely. Jag jar inget skärmlås utan swipar bara för att öppna telefonen. Använder Nova Launcher. Kanske är den som spökar eller finns det någon annan som jar samma problem och kanske en lösning?
     
  7. tonii

    tonii Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag har märkt av samma sak men tror mig funnit lösningen på det. Har märkt att skärmen är extremt känslig för beröring så ofta när jag stänger av skärmen på strömknappen så kommer något av de andra fingrarna åt något längs vänstra sidan, och då tar den det som input antagligen precis innan skärmen stängs av.
    Det här är bara min spaning dock :)
     
  8. speedline

    speedline Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    1 596
    Mottagna gillanden:
    272
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Någon som vet hur man stänger av funktionen där långa sms konverteras till mms? Är appbyte enda lösningen eller finns det en inställning jag inte hittar?
     
  9. Blondy

    Blondy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 4
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei P30 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Lenovo Tab 4 10 Plus
    ROM:
    Stock
    Nu har jag införskaffat mig en såndär S6a, och jag har ju lite frågor, men jag känner att viktigast av allt är, mapparna.... Jag har alltid kört APEX Launcher på min gamla S3a så det vet jag ju hur det fungerar, men nu tänkte jag försöka köra utan launcher till en början för att "uppleva" original. Så till frågan, går det på något sätt typ ändra inställningar till mapparna, så som att ta bort bakgrunden runt mappen när den ligger på hemskärmen? Eller göra själva mellanrummet mellan apparna i mappen mindre? (Blir detta för krångligt lär jag ju hoppa på launchers igen)

    Sen till ett problem, dropbox. På min gamla lur så hade jag egentligen inte så många kort på mobilen utan allt låg synkat till dropboxen. Även när jag hade formaterat om telefonen så behövde jag egentligen bara logga in/synka in mig på dropboxen så låg bilderna där i galleriet. Nu vet jag inte hur jag ska få in dem på S6an. De ligger inte där, har provat att logga in via dropbox appen och även provat lägga till dropboxkontot via konto under inställnigar. Tomt i galleriet, någon som vet hur/om det går fixa?
    Edit. Kom på att jag kanske skulle skriva att det inte finns några inställningar att ändra genom inställningar/konto/dropbox. Kan heller inte synka det därifrån.
     
    Last edited: 26 sept 2015
  10. w0nd3rk1d

    w0nd3rk1d Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Ni som har en S6:a, tycker ni att det är värt att byta från en Oneplus One till Samsung galaxy s6? Priset har sjunkit en del och det känns nästan värt att byta. Enda nackdelen som jag hört från många är batteriet. Sen så har det kommit rykten om att det ska komma en ny S7 redan i februari nästa år. Man vill ju inte ha en outdated mobil. Tycker ni att det är värt? Help!!
     
  11. jockee

    jockee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2015
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Är så trött på min iPhone och alla urusla uppdateringar Apple spottar ur sig att jag funderar på att gå över till Android en gång för alla. Har sneglat på S6, dels för utseendet men också för jag tänker att den har kamera och hårdvara nog att hänga med i åtminstone ~2 år. Tele2 har kampanjpris på S6 32GB för 4495kr, är det ett pris värt att slå till på?
     
  12. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Om du har någon mobil liggandes så kan du även utnyttja payback kampanjen och få 1000:- + mobilens värde (som tele2) värderar
     
    Drag gillar detta.
  13. jockee

    jockee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2015
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för tipset men känner till det, får 2000 av en bekant som vill ha min iPhone dock och det är några hundralappar mer än Tele2 gav mig. ;) Frågan kvarstår dock, är 4,5k ett bra pris för luren?
     
  14. Drag

    Drag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2015
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge
    Definitivt, jag passade på med att beställa 64gb flat igår kväll. Batteri tiden är det som jag mest oroar mig för. Bor nära väggen ändå så det bör inte vara ett större problem, särskilt med quick charge. Skulle jag däremot ut på en längre resa så ska jag investera i en lätt power bank :)
     
    jockee gillar detta.
  15. Drag

    Drag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2015
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge
    Tröga jäkla tele2.. De har inte ens skickat den.. ffs kan inte vänta..
     
  16. jockee

    jockee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2015
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Du va den enda som hade en åsikt så jag får väl tacka och bocka, skickar in en beställning nu. ;)

    Edit:
    Gick visst inte så bra att beställa..får en röd ruta där det står:
    • Ogiltiga telefonnummer
    Lite konstigt, fick ju SMSet och verifieringskoden.
     
  17. Drag

    Drag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2015
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge
    Inga problem, men ojdå, har beställningen gått igenom då? Kanske testa med ett annat nummer om du har ett extra hemma.
     
  18. jockee

    jockee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2015
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Lyckades beställa nu, skulle tydligen inte välja att behålla mitt nummer utan köpa telefonen utan abonnemang. Får ringa dom imorgon och dubbelkolla så allt blev rätt, ska ändå göra en förändring i surfen. :teeth: Hoppas jag har mer tur än dig så dom skickar den imorgon redan. ;)
     
  19. Drag

    Drag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2015
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge
    Trevligt! Fortfarande inte skickat, tvekar om de har nattjobbare :D. Hoppas de skickar de tidigt imorgon och så kanske man får den eftermiddag.. Drömmer såklart :/
     
  20. kezkek

    kezkek Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2013
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När jag ringde till någon med mina gamla S4a vibrerade telefonen när någon svarade och la på. Hittar inte den funktionen på min S6a, borttaget?