Jo, sant, jag fick lämna felbeskrivningen per telefon så då gäller det att info går fram. Var tydlig med att problemet är UPPladdning av batteriet, inte onormalt snabb URladdning. Andra vändan gick det fram ännu tydligare.
Har kunnat följa ärendet, nu är den skickad från dem så har den väl på måndag.
Kod:
Arbetsrapport:
Byte av kretskort och etikett. Kameratest: OK. Samtalstest: OK. Laddtest: OK.
Anm: Slitage och repor på batteriluckan, skärmen är repig och stötskador runt om telefonen.
Uppdatering av SW 14.6.A.0.368. Appar, filer eller program
som kunden har aktiv i bakgrunden påverkar batteritiden.
Strömförbrukningen ökar avsevärt när telefonen är uppkopplad mot nätet.
Hmm, skärmen har EN repa, däremot är baksidan ganska repig (har för de mesta telefonen i fickan eller på bord med baksidan neråt.) Aldrig tappad i golvet, så stötskador... kanske små repor då? Och det där med sista med batteritiden och strömförbrukning är väl nån standardfras de har. När jag fick tillbaka telefonen första vändan, helt systemåterställd så var det direkt samma problem kvar med att ladda upp. (Använder STAMINA). På den första arbetsrapporten fanns inget laddtest med. Ok, det går ju garantin, om det skulle kosta så skulle de höra av sig med kostnadsförslag.