Problem: Lös knapp och råkade slänga kartongen..

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av Drag, 30 sept 2015.

  1. Drag

    Drag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2015
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge
    Fyfan, man väntar så länge och sen har den problem.. Första: knappen är lös. Trycker jag på vänstra sidan av knappen så funkar inte det ens. Ska jag till tele2 eller samsung service center?

    Och sedan.. jag använde inbytes kampanjen av tele2. Fick precis reda på att man ska skicka in telefonen i kartongen man fick sin mobil i.. och jag slängde den i nåt återvinningsställe efter att ha mosat ihop jäveln (kartongen). Kan jag använda en annan kartong fastän det saknas papperet som var klistrat på förra?
    Tackar och bugar till varje hjälpsamma svar :)
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Eftersom det är en reklamation så kvittar det om du har kartong eller inte. Ingen kan förvänta sig att man behåller förpackningen i 3 år (som är reklamationstiden). Vid öppet köp, returrätt och liknande så ska du lämna tillbaka produkten i så oförändrat skick som möjligt vilket då även innefattar kartongen.
    Du ska primärt vända dig till det företag du köpte telefonen av så får de hänvisa dig om du ska till någon annan.
     
  3. Drag

    Drag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2015
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge
    Litet missförstånd ser jag :) Jag menade post kartongen där själva mobil lådan var i. Tele2 vill att jag ska skicka en telefon så att jag får 1000kr rabatt (kampanj). Själva mobilkartongen har jag kvar. Bara stora post kartongen som jag slängde. Hoppas det inte blev ett virrvarr nu. :)
     
  4. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Samma sak där. Ingen kan förvänta sig att man behåller lådor i 3 års tid även om det kan underlätta vid hanteringen. Kontakta säljaren och följ deras instruktioner.

    Edit:
    Missförstånd av mig, men nu har det klarnat :)
     
    Last edited: 30 sept 2015
  5. Drag

    Drag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2015
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge
    Lådan med mobilen ska in innan 10 dagar har gått. Så inget med reklamation och göra. Lösa knappen problemet tänker jag gå till butiken lokalt och inte skicka. Bara inbyteskampanjen som jag måste använda stora kartongen till. Den hade nåt papper med information etc.

    Ska till butiken imorgon för att se om vad som händer. Tack för svaret ändå. :)
     
    e7andy gillar detta.
  6. Drag

    Drag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2015
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge
    Förbannade tele2.. gick in till lokala kista butiken får reda på att online inte har doa (wtf?) Och att det är olika regler mellan lokala butiker och online.. att deras s6:a också var defekt gjorde inte saken bättre.. ska till Samsung service imorn. Hoppas man får en ny direkt då jag har alltid fått bra service av de. Jäkla tele2 :(
     
  7. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Haha what, vad är det för bullshit? Inte fan nekar jag någon doa om hen har köpt sitt moderkort (eller nåt) på vår webbshop... Aldrig varit med om liknande skitsnack.
     
    Drag gillar detta.
  8. Drag

    Drag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2015
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge
    Var hos samsung service idag, de tyckte (nästan) likadant som du :). Killen i service kollade med de i kontoret och de erbjöd att doa den, dock skulle det ta upp till 10 arbetsdagar för att samsung ska godkänna etc. Reparation av knappen skulle ta 1.5h så ska dit på måndag för att lämna in den ca 2h innan stängdags för att få den direkt samma dag. Kan inte lämna den en hel helg :D.

    Fast fan vilken skittjänst tele2 är..
     
  9. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det stämmer absolut inte, DOA har du självklart online också. Kan dock vara så att man behöver skicka in den själv för att det ska gälla, det tycker jag dock låter konstigt. Men Tele2 har ofta konstiga rutiner, för saker som borde vara självklara.

    Hos Telia spelar det ingen roll om den är köpt via telefon, via hemsidan eller i butik. Bara man har kvitto eller följesedel med sig.
     
    Drag gillar detta.
  10. Drag

    Drag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2015
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge
    Idag imorse lämnade jag in den, de bytte skärmen (?) och knappen.. går hem och märker att knappen är sne och fortfarande lös och vickbar. Lämnar in den igen och får skärmen utbytt igen (wtf) och knappen "reparerad". Dock är den rak nu men den blev slapp såfort jag startade telefonen. Bryr mig inte längre förbannade samsung ;/. Den får låta lite slapp och vickig.. att den var sne dock var det värsta då mobilen såg ut som ett miffo.

    För två år sen köpte jag en s4 mini. Den hade en död pixel och usb porten var mindfucked i samband med batteriet. Också från tele2. De skickade mig till samsung service den gången med dock blev det fixat och jag var nöjd. Säger inte att samsung är den enda men två ggr irad och att knappen fortfarande inte är helt perfekt så blir man ganska besviken.

    Aja tack för hjälpen och ha en trevlig eftermiddag!
     
  11. Drag

    Drag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2015
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge
    Om jag lämnar in den en gång till och den inte fixas, får man häva sitt köp direkt hos samsung service då?
     
  12. Drag

    Drag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2015
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge
    Gick dit idag, snubben snackade med teknikern och så nu vill de ha kvittot så får återgå dit imorn. De sa de ska byta ut den mot en ny men det tar ca 45min för att snacka med samsung och registrera utbytet. Samma snubbe som sa att det tar upp till 10 arbetsdagar för att få den utbytt då de inte har mobiler hos service pga att det inte är en butik.. :)