Eko i telefonen

Diskussion i 'Xperia Z5 Compact - Allmänt' startad av Olguf, 10 okt 2015.

  1. Olguf

    Olguf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2015
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Varför sånt eko i min nya z5 compact?den jag pratar med säger det låter som man sitter i nån burk..nån inställning kanske??
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 211
    Mottagna gillanden:
    2 165

    MINA ENHETER

    Sony brukar ha en del ljudinställningar som går att ändra. Kolla under telefon eller ljud så kanske du hittar något du kan testa att ta bort. På Z3 fanns brusreducering som gjorde ljudet dåligt i min dåvarande Z3
     
  3. Olguf

    Olguf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2015
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Hittar ingen sån inställning alls,dom jag ringer hör mig bra,men den jag pratar med hör sig själv i eko..undra va det kan bero på..
     
  4. Bantex

    Bantex Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade samma fel på min. Lämnade helt enkelt tillbaks den och fick en ny som jag inte har det problemet med.
     
  5. Olguf

    Olguf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2015
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Nog bara o göra så då.denna är köpt på tele2.fick du ny direkt eller dom skickade iväg den o kollade den?
     
  6. Bantex

    Bantex Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick en ny direkt efter att vi testade den på plats. Det var hos Netonnet.
     
  7. MR.D

    MR.D Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2015
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Igår var det någon som sa att det ekade, men idag har ingen klagat.
    Jag har dock inte ändrat något. Kan det vara att det sitter dubbla mikrofoner på telefonen?
    Enda inställningen jag hittat för mikrofonen är tillbehörsinställningar i Ljud. Frågan är om den påverkar röstsamtalen?

    Edit: Eller jo nu säger några att de hör sig själva första sekunderna av samtalet och varannat samtal är det någon slags störning i bakgrunden. Jag hör dock alla fint och utan några problem. Ska be att någon kommer hit så jag kan lyssna från andra sidan för att reda ut vad det kan vara i och med att det varierar beroende på uppringning.
     
    Last edited: 11 okt 2015
  8. frelah

    frelah Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    XZ1 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    XZ1 Compact
    Jag har haft problem med att min mikrofon inte fungerade. Har skickat tillbaka den och får imorgon en utbytestelefon.

    De få gånger den fungerade så klagade min fru på att ljudet lät väldigt konstigt, även jag kunde höra lite konstigt.
     
  9. Olguf

    Olguf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2015
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    skickat iväg nu iaf från tele2 o får se vad som händer..va inget kul alls med den mobilen.
     
  10. echt

    echt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    811
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Blir så tyvärr med många releaser, just Z serien verkar allmänt kantas lite väl ofta faktiskt av just måndags ex just vid release, kan vara att det är för att de pushar hårdvaran och produktionen och inte helt kanske fått ur alla buggar ur tillverkningslinjen. Frågan är ju om det är någon som haft problem att få byta ut sitt måndags-ex? Är tillverkaren smart tar den in alla måndags ex i början för analys och felsökning för att få bort sådant.
     
  11. Olguf

    Olguf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2015
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Nu skulle den va klar men inte fått den än,kalibrerat brusreducering och uppdaterat programvaran...ska bli spännande o se.tror knappt det va så enkelt.
     
  12. xantian

    xantian Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2014
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Om mottagaren har hög volym på så blir det som ett eko (Rundgång)
     
    Droid85 gillar detta.
  13. iasion

    iasion Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2009
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är mest troligt ett hårdvarufel. Jag hade samma sak på min telefon och det försvann om man körde telefonen i "safe mode". Efter kontakt med Sonys support så sa de att det mest troligt är fel på en av mikrofonerna som används för noice canceling. Eftersom jag också hade problemet med touchskärmen så åkte telefonen på reparation.
     
  14. Olguf

    Olguf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2015
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Fått mobilen igen nu från reparation,andra gången o likadant,trots bytt mikrofonen..ringt tele2 o blivit lovad en ny,får se vad som händer.
     
  15. Droid85

    Droid85 Guest

    Precis detta som hände mig och som var lösningen.

    Volymen var på max, så det gjorde att personen jag pratade med hörde sig själv ibland. Tryckte ner 2 steg från max så det inte var spränghög volym, och nu klagar ingen på eko :) easy.
     
  16. Olguf

    Olguf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2015
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Hjälper inte o mobilen är konstaterat kass,så blir en ny.
     
  17. iasion

    iasion Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2009
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick tillbaka min telefon från serviceverkstan... och tror ni att de hade fått till det??? Näe, nu var problemet värre, ännu mer eko :( och enligt Webhallen har Sony som policy att de ska laga ett problem två gånger innan det blir pengarna tillbaka...

    Man är ju inte direkt förvånad att Sonys mobildivision blöder och att Sony funderar på att sälja av den...
     
  18. Dizzy89

    Dizzy89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    min vän hade samma problem. visade sig inte alls va telefonens fel utan hans sånt nfc skal som skapa ett eko om han inte tog bak fram covern vid samtal. du råkar inte ha sånt? :P
     
  19. Olguf

    Olguf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2015
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Har fodral på den,men likadant utan,nu är den ivägskickad igen för tredje gången o ska bli en ny..plus nån kompensation från tele 2,för allt körande o en månads väntan.
     
  20. Droid85

    Droid85 Guest

    Har du testat om det är eko utan skalet på?