Elephone P8000

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av bernard, 14 jun 2015.

  1. Alfred

    Alfred Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Min telefon funkade bra några timmar, men efter det att jag haft den på laddning någon timme så är den heldöd! Inte ett livstecken, förutom den blå lysdioden in nederkant...... Vad lack man blir. Jag har skrivit till Geekbuying.com, får se vad dom svarar. :(

    ----------

    Efter ett tag vaknade telefonen. Märkligt! Får hoppas att den inte slocknar igen!



    --------

    Vilket de gjorde.
     
    Last edited: 21 sept 2015
  2. Ingvar G

    Ingvar G Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2015
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Fick min telefon idag, från Geekbuying, allt installerat och svenskt språk, bara stoppa i simkorten, mycket nöjd hittils.
    Beställde ett Box-paket, med fodral och härdat glas + att två standardskydd för displayen ingick, allt för 1567:- tog exakt en månad att få hem den visserligen. :-)
     
    Last edited: 21 sept 2015
  3. Alfred

    Alfred Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Nu har det visat sig vara platsen för extra minne som krånglar. Själva hållaren är loss och har förmodligen orsakat kortslutning. Men det går heller inte att montera något micro SD-kort.

    Dessutom försöker jag installera Navigon men får bara meddelandet: "Ett fel har uppstått. Kontrollera nätverks och/eller internetanslutningen." Likadant med ett sjökortsprogram. Kan det möjligen bero på att det är patchade appar? I min S3 funkar dom perfekt.

    _______

    Nu har tydligen Geekbuying.com tröttnat på mig. Tänkte skicka tillbaka luren, men har inte fått någon returadress från dom. Får väl försöka kränga P8000 med defekt SD-kortläsare på Blocket för en reducerad peng. Den är ju ny och praktiskt taget oanvänd. Snabb och bra batterikapacitet är ju inte fy skam.
     
    Last edited: 22 sept 2015
  4. Encaitor

    Encaitor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hur är finger sensorn? Vad jag sett på reviews har den varit rätt undermålig. Tänkte att den kanske blivit bättre med nån update? Intressant lur annars
     
  5. Alfred

    Alfred Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Skickat tillbaka telefonen som ligger på posten i China för sortering (China har natinalholliday 1-7 okt. PayPal stod för frakten 180 sek. Så det löser sig nog för mig så småningom.
     
  6. Sharkware

    Sharkware Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 SE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 SE
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3
    Telefon 3:
    iPhone 6 S
    Platta:
    Google Nexus 7
    Platta 2:
    ASUS A-510
    Har inte några som helst problem med den!
    I ca 75% av fallen låser den upp min telefon vid första försöket inom 1 sekund, har ytterst sällan behövt "visa fingret" mer än två gånger :)
    Uppgraderade tidigt till 20150909 så kan inte uttala mig mycket om hur det fungerade med tidigare versioner, men varför köra tidiga versioner ;)
     
  7. gugge

    gugge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Lite sent svar kanske, men jag hade inte sett det för än nu.

    Dom har sålt tiotusentals på förköp, hur många har du räknat till på Forumet som klagat?
    Ganska många på de forum jag besökt. NEJ, jag har inte räknat dessa och tänker inte göra det.
    ----
    Det är ju alltid så då nya lurar släpps att det skriks högt av de som har problem, få som det funkar perfekt för skriver något ;) Tills någon kan visa på statistik över detta så tar jag det med ro...
    JA, varför ska man klaga när en produkt fungerar perfekt? Är man nöjd klagar man inte, jag gör det inte i varje fall.
    Varför skulle man stilla tiga när man köpt en ny telefon som man trodde att den skulle vara bra och fungera som utlovat?

    ----
    (har f.ö noterat att en hel del på det forumet verkar vara riktiga klåpare... LoL)
    Jag vet inte om det är mig du menar?

    Trodde att ett forum var till för att man skulle kunna få ställa frågor stora som små och få hjälp, utan att bli kallad klåpare.
    En del kan telefoner, en del inte, men vill lära sig.
    Eftersom jag inte känner dig eller vet vem du är så kan jag inte göra en bedömning av ditt kunnande, så jag tycker att du inte ska klanka ner på andra. Alla har vi olika lätt för oss att lära...

    ---
    Självklart skall du ha en ny, det är väl knappast något snack.
    Fick mina pengar tillbaka och frakten.

    Allt kom inte med så läs detta inlägg först: https://swedroid.se/forum/threads/elephone-p8000.123051/page-8#post-1746193
     
  8. Sharkware

    Sharkware Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 SE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 SE
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3
    Telefon 3:
    iPhone 6 S
    Platta:
    Google Nexus 7
    Platta 2:
    ASUS A-510
     
  9. gugge

    gugge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Dom har sålt tiotusentals på förköp, hur många har du räknat till på Forumet som klagat?
    Ganska många på de forum jag besökt. NEJ, jag har inte räknat dessa och tänker inte göra det.
    ----Det där var väl redan diskuterat klart? Av alla telefoner JAG haft (ca 15st) så har jag märkt precis samma sak oavsett märke/modell då lurarna är nya. Det existerar problem! De flesta problemen löses eftersom men det finns en skara användare som skriker högt och snabbt... Att det släpps ofärdiga produkter är INTE ok, men just nu är det nog mera en regel än ett undantag, tyvärr.
    Har nog haft ett liknande antal Androider plus ett otal Nokia med Symbian. Vissa Androider jag haft har fungerat klockrent redan från start och en del blivit bättre efter uppdateringar och en del blivit lite sämre. Precis som du skriver så är det tyvärr mer en regel än undantag att det släpps ofärdiga produkter. Vissa tillverkare fixar till detta, medan andra bara struntar i det.

    Det är ju alltid så då nya lurar släpps att det skriks högt av de som har problem, få som det funkar perfekt för skriver något [​IMG]Tills någon kan visa på statistik över detta så tar jag det med ro...
    JA, varför ska man klaga när en produkt fungerar perfekt? Är man nöjd klagar man inte, jag gör det inte i varje fall. Varför skulle man stilla tiga när man köpt en ny telefon som man trodde att den skulle vara bra och fungera som utlovat?
    ---- Det var mera inställningen J*VLA SKITTELEFON som utlöste en motreaktion. Tycker alltid det kan vara sunt med en "motpart" i såna diskussioner.
    JA, det var vad jag kände just då. När man köpte en förhoppningsvis bra lur och det blir trassel från ruta ett.

    (har f.ö noterat att en hel del på det forumet verkar vara riktiga klåpare... LoL)
    Jag vet inte om det är mig du menar?
    ---- Om du är aktiv på Elephones forum så vet du nog att en stor del av inläggen presenterar problem som beror på handhavandefel, till dessa har jag INTE räknat dig!
    Nej jag är inte aktiv på det forumet längre, då jag inte har någon Elephone längre.


    Trodde att ett forum var till för att man skulle kunna få ställa frågor stora som små och få hjälp, utan att bli kallad klåpare. En del kan telefoner, en del inte, men vill lära sig.
    Eftersom jag inte känner dig eller vet vem du är så kan jag inte göra en bedömning av ditt kunnande, så jag tycker att du inte ska klanka ner på andra. Alla har vi olika lätt för oss att lära...

    --- Självklart har du rätt i det, men att bara högt ropa på vargen kanske inte är rätt approach.
    Nej, men jag vart så förb…..d när det inte fungerade, som jag skrev här ovan.


    Självklart skall du ha en ny, det är väl knappast något snack.

    Fick mina pengar tillbaka och frakten.
    --- Toppen! Då löste det sig till slut. Alltid tråkigt med produkter som är defekta vid leveransen.
    Men det var en hel del strul innan pengarna kom mig tillgodo.

    Ok, då har vi rett ut detta.


    Ha det.
     
  10. mrmighty

    mrmighty Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppdatera till senaste versionen?
    Om man ska tro det ytterst förvirrande officiella forumet verkar det finnas ett par saker som inte är så bra med senaste rommen.
    Är det någon här som kan skriva några rader om er upplevelse?
     
  11. Droid_269

    Droid_269 Guest

    [​IMG]
     
    Xdroid gillar detta.
  12. jerrytheking

    jerrytheking Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Har haft min en vecka nu e hur nöjd som helst.. Slängde in nova launcher o körde.. Kanon telefon
     
  13. speedline

    speedline Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    1 596
    Mottagna gillanden:
    272
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Jag lyckas inte med att få SP Flash tool att fungera. Den är connected men sedan händer ingenting när jag trycker på start. Några tips vad som kan vara fel?
     
    edvinnn gillar detta.
  14. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Var beställde du telefonen ifrån? :)
     
  15. Alfred

    Alfred Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    1. En liten fråga från en amatör. Jag är mycket nöjd med min P8000 daterad 20150725. Såg att Sharkware lyckats uppdatera till 20150909. Fixar inte detta, trots att jag knappat på uppdatering.

    2. Men en annan fråga. Jag trodde att Navigon 5.5.0 skulle gå att köra på Android 5.1, men jag får felmeddelandet:"Ett fel har uppstått. Kontrollera nätverks- och/eller internetanslutningen". Märkligt, för internet via Wifi funkar alldeles utmärkt i övriga sammanhang.

    Skulle vara trevligt om om någon kunde ge en pensionär tips angående Navigon.

    Ingen i detta kunniga sällskap som stött på detta problem och kan ge en vink?
     
    Last edited: 8 nov 2015
  16. jerrytheking

    jerrytheking Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Köpte min på aliexpress.. Ifrån elephone nåt hette sälharen tog tre dagar
     
  17. cobbe

    cobbe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    112

    MINA ENHETER

    Vad det med DHL? Fick du betala moms? Vad fick du betala?
     
  18. jerrytheking

    jerrytheking Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Nä eftersom dom skicka ifrån tyskland så slipper man de..
     
  19. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER


    Vad blev slutsumman?
     
  20. jerrytheking

    jerrytheking Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Runt 1600..