Dubbletter i kontakter, röst till Maps

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av BGA, 16 okt 2015.

  1. BGA

    BGA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Samsung Galaxy S3, Android 4.4.4.

    I ”kontakter som skall visas” har jag valt g (min emejladress).
    I ”kontakter” och ”telefon” visas kontakterna korrekt, men i ”meddelande” visas några kontakter jag inte känner igen och värre är att mina vanliga kontakter har fått dubbletter. Ca 150 st. Jag har provat ta bort dem med AirDroid men det verkade jobbigt. I Kies hittade jag inget sätt att redigera kontakter. Finns det någon app som fixar detta?

    Ansiktsikonerna har olika färger (röd, brun,grön, blå) betyder det någonting?

    Hur får man fram en röst när man skall navigera med Maps?
     
  2. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Nu för tiden använder man knappast lokal lagring av kontakter?
    Har man alla kontakter synkat med google, redigerar man enklast de i webbläsaren https://contacts.google.com

    Google TTS funkar fint för mig https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.tts

    Gå till Inställningar>tillgänglighet>text-till-tal och välj googles text-till-tal-motor
    Tryck på kugghjulet och välj det språk du vill använda, tex svenska...så laddas det ned.
    Det finns andra alternativ men jag tycker googles nu för tiden låter naturligt och inte för robotiskt..
     
  3. BGA

    BGA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tack det var ett bra verktyg för att redigera kontakter, men jag har fortfarande alla dubletterna i "meddelande" kontakter. skall jag behöva ta bort dem manuellt?
     
  4. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

  5. BGA

    BGA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    vet inte vad det heter i " standardprogram för meddelande" finns detta och Hangouts att välja på. Ser ut som ett vitt kuvert med ett till hälften instoppat gult papper.