Jiayu S3

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av SWEUP, 25 dec 2014.

  1. Carre_80

    Carre_80 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2014
    Inlägg:
    709
    Mottagna gillanden:
    284
    Telefon:
    Mate 20x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    Måste slå ett slag för denna telefonen igen. Enda som är synd är att den har väldigt få bra skal.
     
    Last edited: 9 dec 2015
  2. klauzer

    klauzer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 feb 2012
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Funderar på att köpa jiayu, xiaomi redmi note 2, ulefone be touch 2 eller elephone p7000. Är det någon som avstår från någon av dessa? Vilken kan rekommenderas.
    Har comviq. Vill ha en bra batteritid. Ska kunna uppgradera till Android M (inte nödvändigtvis ). Tack
     
  3. SWEUP

    SWEUP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Jag har en jiayu, nöjd men utvecklingen finns mest hos communityn, två/tre hyfsat stabila roms 5.1. Ingen fingeravtrycksläsare. Redmi saknar band 20. Hade kört Ulefone, dock tveksamheter kring byggkvalitet o fusk på riktigt 5.1 rom (senast jag läste). Hade väntat på X10 mobiler med band 20, typ Vowney.
     
  4. Carre_80

    Carre_80 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2014
    Inlägg:
    709
    Mottagna gillanden:
    284
    Telefon:
    Mate 20x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    xiaomi har ännu inte misslyckads med nån modell. alltie topp kvallité. har redmi note (1) själv. men som @SWEUP@SWEUP redan sagt har den inte 800mhz frekvensen till 4g.

    jiayu s3 är ett bra val tror jag!

    be touch 2 har ett relativt litet batteri. har även hört att den troligen är mindre än de säger det skulle vara

    p7000 har haft en del problem med byggkvallitén i början. ska vara bättre nu men man vet alldrig

    p8000 har jag själv hållit i handen. har bra batteritid! skulle vara ett alternativ.
     
    klauzer gillar detta.
  5. shirra

    shirra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    har själv en jiayu s3 och efter uppgradering till 5.1 och kan inte klaga (kameran har dock blivit sämre).
    men överlag en mycket bra telefon!
    bättre än konkurrenterna.
    väntar nu bara på att jiayu s4 släpps.......
     
  6. klauzer

    klauzer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 feb 2012
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När släpps s4?
     
  7. Carre_80

    Carre_80 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2014
    Inlägg:
    709
    Mottagna gillanden:
    284
    Telefon:
    Mate 20x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    Min kollega har haft haft sin S3 Advanced i en månad nu. Han är helnöjd! Den saknar 2100mhz 4g frekvensen (inte 800mhz den här gången). Och glaset kändes lite tunnt. Tempered glas på och nu har den, förutom frekvensen, inga direkta svagheter.

    Tycker att det är märkligt/synd att den inte har fått större uppmärksamhet i Sverige och swedroid.

    Tyvärr verkar jiayu komma med en ny modell (s3 plus) som har den nerklockade processorn Mk6753 som ersätter S3 Advanced.