G Flex 2, Moto X Play eller annan lur??

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av affie, 18 okt 2015.

  1. affie

    affie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Min Samsung S3 LTE håller på att knäcka mig, den boot-loopar trots flera ingrepp som fått den att överleva i alla fall sommaren, annars hade jag slängt den för länge sedan... Nu har jag gett upp i mina livsuppehållande försök med denna lur och bestämt mig att köpa en ny efter nästa löning.

    Jag är sugen på en Moto X Play då den verkar ha ett bra batteri och hyffsat prisnivå samt spelar på rätt strängar i övrigt, så så jag idag att Orange hade en LG G Flex 2 för 2875 kr, detta är 600 mindre än Motorolan, och den har en AMOLED, precis som den jag är van vid på min Samsung S3 där jag klämmer ut rätt bra batteritid med hjälp av "Black Theme". Har funderat på om kanske en Note 4 skulle vara något, AMOLED och hyfsat batteri, men ligger fortfarande runt 5000 kr vilket är mycket mer än de andra två telefonerna.

    Så jag rådfrågar då forumet, vilken telefon skall man köpa om man vill ha bra skärm (5-5.5"), bra batteritid (skärm-webb/video) och en hyfsad kamera i prisklassen 3-4000 kr i runda slängar?

    Edit: Skärmstorleken jag tänkt mig är 5"-5.5".
     
    Last edited: 19 okt 2015
  2. Carre_80

    Carre_80 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2014
    Inlägg:
    709
    Mottagna gillanden:
    284
    Telefon:
    Mate 20x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    Huawei honor 7

    Lägg till vilken skärm storlek du föredra så är det lättare att rekommendera;)
     
  3. affie

    affie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tack Carre_80 för skärm-förslaget. :)

    Jaså, Huawei Honor är den som är mest mobil för pengarna alltså??
     
  4. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Dina två och din kamrats förslag är de som just nu jag skulle säga är mest smartphone för pengarna.
    Skulle nog säga att det är ganska dött lopp.

    Men en varsin fördel på dina förslag är att flex är väl lite designmässigt utstående och har en häftig känsla i sig.
    Moto X play har synnerligen ett kraftigt batteri. Note 4 är lite knäppt då den är dyrare än galaxy S6 i vissa fall och då skiljer det ett halvår mellan mobilerna.

    Jag brukar ibland tänka på tredjepartsmarknaden vad gäller mobiler i dött lopp. Vilka roliga tillbehör finns lätt tillgängligt etc. Kanske bör du gå efter recensioner om det finns signifikanta skillnader.
     
  5. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Köp en LG G4. Utan tvekan mest mobil för pengarna i dagsläget enligt mig.
     
    Lasse58 gillar detta.
  6. affie

    affie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tack för alla förslag, har tänkt mig avvakta tills ev Black Friday-reor slår till men alla har sina för- och nackdelar i detta gäng...

    Moto X Play - Stort batteri, bra kamera, 1080p - mitt i min pris-idé
    LG G4 - Bäst kamera, bäst upplösning, bäst processor - aningens högt pris
    Huawei Honor 7 - Bra batteri, bra kamera, 1080p, fingerscanner - mitt i min pris-idé
    LG G Flex 2 - AMOLED-skärm (1080p), optisk stabilisering, fräck design - underkant av min pris-idé

    Så det är att lista upp vad man kanske klarar sig utan kontra priset då...