Sandlådan 14.0/Nunnor prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av tontmobil, 14 aug 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 838
    Mottagna gillanden:
    4 930

    MINA ENHETER

    Jo fast SD ståndpunkt är väl att invandrarna står för terrorismen båda dom två fallen du nämner är det invandrarna som är offren.

    Sen är det väl självklart att stater ska kontrollera folk som vill bosätta sig i länder när det ändå finns terrorgrupper som IS.

    Sedan tror jag att många av personerna som röstar på SD inte delar deras grundidé som SD skickligt lyckats dölja/tvätta bort. Utan de är människor som ser att Sverige misslyckats integrera invandrare in i samhället. Men här är det viktigt att skilja på integrering och assimilering, i det ens fallet blir du del av samhället o bidrar men behåller din kulturella bakgrund och i det andra fallet blir du oxå del av samhället men blir av med din kulturella bakgrund och blir en "riktig" svensk enligt SD.

    Jag anser mig var en del av det svenska samhället och jag anser mig vara väldigt integrerad i det. Och skulle SD börja samla ihop invandrare som de anser inte är riktiga svenskar så skulle jag få vara kvar men jag anser mig faktiskt inte vara svensk men för den delen bidrar jag inte mindre till samhället eller känner mig mindre tacksam för Sverige.

    Och det är just det som är poängen du kan fortfarande få förmåner och samtidigt ha skyldigheter till samhället utan att för den delen vara en "riktig" svensk.
     
  2. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 966
    Mottagna gillanden:
    11 146
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Jo, det var lite meningen att peka på det. Vet inte om SD specade vem som skulle utföra dåden.

    Antar att även jag åker ut under SD, min släkt invandrade ju på 1600-talet.
     
  3. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 677
    Mottagna gillanden:
    982
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Japp men du måste ha xposed för att ladda ner en modul för att få bort alla annonser
     
  4. tontmobil

    tontmobil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    1 600
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Han finns på 9gag nu också
    [​IMG]
     
  5. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 677
    Mottagna gillanden:
    982
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Ytterst tragiskt när det är så ung människor. Jag är kritik till hur invandring sker i Sverige idag men detta är absolut inte lösning. Definitivt inte på barn, det är politikernas fel. Rikta hatet mot politikerna och inte oskyldiga barn.
     
  6. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Tveksam till ifall han hade någon riktig åsikt och politik att luta sig emot. Luktar impulsivt psykfall imo.
     
  7. Droid55

    Droid55 Guest

    Självklart har det med saken att göra. Att en (redan priviligerad) grupp går säker är inte detsamma som att världen är en trygg tillvaro för människor dvs. alla andra människor som inte tillhör denna grupp.

    Jag har aldrig sagt vad han får eller inte får säga eller tycka. Det jag menar är att han kan säga så eftersom han är en vit man.

    Ökad oförståelse, rädsla och egoism = SD = skapar problem. Vafan tänker folk när de bränner ner flyktingboenden eller ger sig på en skola? Vidriga jävla kräk till medborgare är det. Alla som hyllar dessa är också vidriga jävla kräk till medborgare.
     
  8. Droid55

    Droid55 Guest

    <3
     
  9. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 966
    Mottagna gillanden:
    11 146
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Jag tänker alltid att det är folk på gränsen till förståndshandikappade som sympatiserar med SD, men det verkar tyvärr vara en del "vanligt" folk också.
     
  10. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jag är en av dem. För det finns inget annat parti som står för sin politik när det gäller att vara kritisk till massinvandringen. De andra som gör det nu vänder bara kappan efter vinden. För lite för sent.
     
  11. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 838
    Mottagna gillanden:
    4 930

    MINA ENHETER

    Håller inte med dig. Världen är en tryggare plats nu än tidigare, all statistik och fakta pekar på det. Och eftersom det är just fakta kan även herr Betner som vit medelålders man i Sverige säga så. Det betyder inte att det inte finns platser på jorden där det fortfarande är farligt.
     
  12. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 838
    Mottagna gillanden:
    4 930

    MINA ENHETER

    Varför hata, hatet leder ingenstans. Var konstruktiv istället.

    Att Sverige på många plan misslyckats med sin invandringspolitik är väl ingen som förnekar, frågan är hur man ska komma till rätta med det.
    Alla som gör sådana dåd är väl psykiskt sjuk på ett eller annat sätt. En normal människa för ju inte för sig att gå runt och döda folk. Utan det är något fel på den där spärren som de flesta av oss har. Att han riktade sig mot personer med invandrarbakgrund grundar dock sig i hans åsikter och politiska bakgrund.
    Se det jag skrev till ASR.

    Problemet med ett parti som SD är att deras bakgrund som ligger till grund för deras politikiskalinje kan ta en farlig vändning. Det är bara att titta på historien hur illa det kan gå.

    Och med alla interna uttalanden som läcker ut från partiet och avstängningar på personer i höga positioner så är det uppenbart att partiet har en polerad yta men att de tankar och idéer som ligger under är rutna. De därför man blir chockad över att vanliga människor röstar på SD bara för att de missnöjd med att integreringen misslyckats.
     
  13. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    På jobbet just nu har lite snålt med tid. Men jag skulle gladeligen rösta på något annat parti om de faktiskt stod för det de sa och sa det tidigare och inte bara när SD skördar framgångar med deras politik. Det här har man sett långa vägar och röstade på dem redan i förra valet.

    Tycker verkligen vi har en totalt inkompetent regering som verkar leva i en fantasivärld. Varför behöver jag nog inte ens förklara. Regeringen behöver få en rejäl spark i röven. Sen är media så äckligt vänstervriden och rapporterar alltid "rasistiska" saker men inte åt andra hållet t.ex. nu nyligen det Migrationsverket försökte mörka när ett 3-årigt barn blev våldtaget av en 40-åring (sant eller ej vet ej, men sant är att Migrationsverket och asylboendet valde att försöka mörka detta). Nämns inte alls. Min poäng är dock att något negativt relaterat till invandringen aldrig rapporteras förutom i alternativa medier. Medans om det händer något åt motsatt håll då slås det på stora trumman. Det börjar bli rätt tröttsamt.

    Allt sånt här börjar gemene Svensk inse mer och mer och det är inte så konstigt att SD skördar framgångar. Men jag tror inte många vill, inklusive mig, att SD verkligen ska "styra" detta land. Men det finns inget annat för mig att rösta på idag det bara är så. Tragiskt nog.
     
    Last edited: 23 okt 2015
  14. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

  15. maxperes

    maxperes Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Tänkte dra iväg en kommentar på det som skrivs här just nu. Fast sen läste jag allt @Leo83@Leo83 skrivit. Kloka ord.
     
  16. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Självklart. Tänkte mer på att man kan vara av graden enstöring och det bara sluntit till i hjärnan och han har gjort en impulsiv handling, eller så kan det vara en noga planerad attack där han har varit fullt medveten om vad och hur han ska gå tillväga.

    Imo så känns det första alternativet mer aktuellt utifrån den info jag har läst om och orkat läsa om, har tyvärr inte hunnit läsa ikapp allt. Men jag kan självklart ha fel där.


    Fast är du verkligen chockad över det? Har har full förståelse för att folk röstar på SD då de faktiskt är det enda partiet (tillsammans med KD typ, som har ökat som fan) som vågar lyfta invandrarfrågan på riktigt, som också är den absolut kanske viktigaste frågan just nu. Folk vill se förändring helt enkelt.

    Herregud, våra styrande politiker vågar inte ens ta i den med en tång då ämnet är så infekterat, trots att det är så otroligt tydligt att integrations -och invandringspolitiken har misslyckats. Oavsett vad och hur regeringen gör så är det en sida som kommer protestera hejvilt.

    Fetknoppen Löfvén måste packa ihop.
     
  17. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 838
    Mottagna gillanden:
    4 930

    MINA ENHETER

    Missförstå mig rätt, chocken kommer i att folk inte ser partiets sanna ansikte. Inte i att folk i allmänhet är missnöjda med integrations -och invandringspolitiken.
     
  18. Alligatorn

    Alligatorn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2013
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    46
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Fan könsdiskriminering på jobbet! Alla tjejer fick börja kröka så sitter man här själv på sitt lilla kontor :(
     
  19. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Finns det inte en stor politisk tråd?
     
  20. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 022
    Mottagna gillanden:
    8 515
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.