Kina-telefoner - produktnyheter / allmänt

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av jack63, 25 sept 2015.

  1. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Känns väl som att HT5 är tämligen ointressant med bara 1GB ram tyvärr.
     
  2. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Många av dessa tåliga mobiler har väldigt svaga specifikationer. Den här har hyfsade spec, jag undrar dock vad kameran presterar. Ett alternativ är att köpa skyddsskal till en "vanlig" smartmobil, då det medger att man kan använda skyddet vid behov och man är inte begränsad vad gäller prestanda och specifikationer.
     
  3. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Ja, det är helt onödigt snålt. Det innebär som så ofta att det är 5" modellen som blir handikappad jämfört med den större modellen på 5,5". 1GB RAM hör bara hemma i den absolut lägsta budgetklassen. Inte okej här.
     
    blizzet gillar detta.
  4. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Xtouch Global Review Campaign 10.23.2015 - 11.06.2015.

    Tydligen kan man få köpa Bluboo Xtouch för endast $99 (max 3000st enheter) finns tillgängliga för det här ändamålet. Men för att få köpa en Bluboo Xtouch $99 måste du skriva en recension eller ett omdöme (engelska?). Bluboo kommer att granska/( review inspecting) recension eller omdömet innan Bluboo belönar din prestation. Så svenska funkar inte. Att någon i Bluboo personal kan svenska är näst intill obefintlig.

    Läs mer om Xtouch Global Review Campaign 10.23.2015 - 11.06.2015 i nedanstående länk. Mer information om erbjudandet och tillvägagångssätt för att delta i kampanjen.

    http://www.bluboo.com.cn
     
  5. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det är ju bara att använda Google translate. Denna mobil är en av få 5" mobiler som inte är snålvariant av en 5.5" mobil. Det måste locka många som inte vill ha större mobiler än just 5".

    För egen del föredrar jag större mobiler.

    En sak kan man dock fråga sig och det är hur Bluboo tänker. De vill alltså ha en recension på en mobil innan man får den. Hur har de tänkt att den recensionen ska se ut? Vilket värde har en sån recension? Mycket märkligt kan jag tycka.
     
    Last edited: 23 okt 2015
  6. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Som ni kan se här så är det inte bara att skriva en recension, det krävs mer än så:
     

    Bifogade filer:

    • bg04.jpg
      bg04.jpg
      Filstorlek:
      97,4 KB
      Visningar:
      128
  7. Dansken

    Dansken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jo, prestandan kanske inte är den bästa men jag har som sagt en xperia Go idag och den räcker för det mesta. Jag jobba rpå verkstad och både svetsar/målar och har fingrarna full i olja och fett på dagarna och jag har har haft både en xperia active, någon liten samsung, 2 st motorola Defy och en xperia E1 och de höll i snitt 2månader innan högtalarna ballade ur. GOem har hållet i över 2 år dok så är högtalarna bytt 2gg i den ochså.

    Jag ha telefonen i fickan så jag kan känna vibben då jag sällan hör ringsignalen och jag antar att det därför ochså kommer in en hel del smuts i luren.

    Storleken har ju ochså en viss betydelse iom att jag har telefonen i fickan och det blir kanske opraktiskt med en 5" lur.

    Någon annan ruggad lur som panelen kan rekomendera ?
     
  8. Bonuz

    Bonuz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Du köper den för det vanliga priset och har du sådan tur att du är bland de första 3 000 så får du pengar tillbaka.
     
    Ara gillar detta.
  9. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Aha, det är en hake minst då, som vanligt. Det gäller alltså inte bara att vara bland de 3000, din recension måste bli godkänd också. Du måste dessutom ligga ute med pengarna. Känns segt.
     
    Bonuz gillar detta.
  10. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag har tittat på många tåliga mobiler och jag måste säga att denna är den klart mest intressanta jag sett. Vore jag ute efter en tålig mobil så skulle jag köpa denna. Nu har jag tåligt skyddsskal till min LG G3, så det är inte aktuellt för min del. Men jag tvekar inte om att rekommendera att ta en titt på denna om det är den typen av mobil man är ute efter. Den verkar riktigt bra.
     
  11. Clumber

    Clumber Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    tre
    Telefon:
    Sony xperia L1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    tre
    Telefon:
    Sony xperia L1
    En fråga ?
    Kan man lita på att telefonen tål så mycket stryk.
    Om det är så varför finns det så mycket dåliga telefoner på marknaden,skärmar som spricker på dyra telefoner mm.
     
  12. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Troligen. Det finns flera tester som visar på samma sak. Den är dessutom IP-certifierad.

    Det beror i hög grad på att tillverkarna prioriterat tunna och eleganta mobiler framför kraftiga och tåliga mobiler. Detta är en tjock mobil och knappast elegant, men snygg ändå kan jag tycka.
     
  13. Clumber

    Clumber Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    tre
    Telefon:
    Sony xperia L1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    tre
    Telefon:
    Sony xperia L1
    Har jag mod och kunskap nästa gång så blir mitt val en sådan här telefon ,att va ute i skog o sjö med vad allt som kan hända,även i vardagen.
     
  14. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag såg något väldigt oroande angående kvalitén här i videon dock. Skyddsluckan för 3,5mm uttaget går inte att stänga. Det bådar inte gott. Förhoppningsvis bara ett undantagsfel.


     
    Last edited: 23 okt 2015
  15. Bonuz

    Bonuz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har funnits vattensäkra 3,5mm uttag lääääääänge!
     
  16. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Ja, exakt. Detta är lite low-tech.
     
  17. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Blackview BV5000 får fina omdömen och betyg i detta test:

    http://www.xiaomitoday.com/blackview-bv5000-review-mtk6735-64-bit-2gb/

    • Build Quality: 9 out of 10
    • Appearance: 9 out of 10
    • Button placement: 8 out of 10
    • Interface experience: 9 out of 10
    • Display quality: 8 out of 10
    • Price/performance ratio : 9 out of 10
    • Camera performance: 8 out of 10
    • Battery performance: 9 out of 10
    Jag kanske köper en i alla fall.. man vet aldrig ^^
     
  18. Dansken

    Dansken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Att den tål stryck det tvivlar jag inet på. Jag hade en kort stund en av de första zonim telefom´nerna, de var tjocka som en tegelsten och jag provade själv att slå med en skiftnyckel på displaen och slänga den hårt i ett betonggolv och den höll. Problemet var bara att operativet på den telefonen var så dårligt att de knappt gick att rinag med den.

    Så jag tvivlar inet på att telefonen i fråga är hållbar, den är ju ochså lika tjock som 3 telefoner tillsammans.
     
  19. Bonuz

    Bonuz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    11, 9 mm med ett så kraftigt batteri? Enda tveksamheten är väl kameran men Megapixels säger ju inte allt.
     
  20. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    12mm är väl snarare 1½ "normal" mobil tjock. Faktum är att den inte alls är tjock jämfört med en iPhone 6 med skal/fodral, vilket de flesta brukar ha på sina iPhones. Det blir ungefär det samma.