Problem med mms.

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av fleischer444, 7 jul 2010.

  1. fleischer444

    fleischer444 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2009
    Inlägg:
    257
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Rootade nyss min Desire men har fått problem med mms. Kan man ställa in uppgifter från telia manuellt och vart kan man hitta "värdena"?
    Sen så är det en ikon med 3G symbolen i. I HTC orginal stock så stod det ett H där när man hade HSDPA är det likadant i vanilla?
    Kanske har med inställningarna hos telia att göra också...

    Tackar för hjälpen.

    Edit: Har läst att det ska finnas en New APN knapp någonstans men jag hittar inte skiten. Trodde man gick in under networks och sedan menu knappen men icke.
     
    Last edited: 7 jul 2010
  2. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Här borde du få tag på allt som behövs: https://swedroid.se/wiki/index.php/APN-inställningar

    Viktigt är att läsa igenom inställningarna noggrannt på wiki-sidan så att man inte missar något alls. Allt ska föras in precis som det står för Telias inställningar, så bör det funka på direkten.
     
  3. capture

    capture Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Såhär är mina inställningar:

    Name:Telia MMS
    APN: mms.telia.se
    Username: mms
    password: telia
    MMSC: http://mmss/
    MMS port: 193.209.134.132
    MMS Port: 8080
    MCC: 240
    MNC: 01
    Auth. type: PAP
    APN type: mms

    ser inte lösenordet men är nästintill säker på att det är telia
     
  4. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Varför skriver du i Nexusdelen av forumet?
     
  5. fleischer444

    fleischer444 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2009
    Inlägg:
    257
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För att jag använder N1ans firmware. Tror att dom som är på N1ans forum del har bättre koll på den än dom i Desire.

    Tackar så mycket för svaren.
     
  6. fleischer444

    fleischer444 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2009
    Inlägg:
    257
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har gjort precis som guiden på wikin men när jag väjer menu sen save så försvinner allt.
    Det villl säga jag hoppar tillbaka och det finns inget nytt APN att välja. :(

    Jag har T-mobile där i eftersom jag kör market enabler. Kan det göra att det strular?
     
  7. fleischer444

    fleischer444 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2009
    Inlägg:
    257
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När jag vade tillbaka i ME så hittade jag inställningarna jag hade fixat. Man kan välja en utav dom. Hur väljer man båda. Prövade och klicka på tealia mms så den blev grön men det går ändå inte att skicka mms.
    Men att surfa går snabbt som attan. Mycket bättre än när jag hade HTC romen.
     
    Last edited: 8 jul 2010
  8. capture

    capture Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du ska ha två stycken och på min så är surfningen grön och inte den med MMS.
     
  9. fleischer444

    fleischer444 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2009
    Inlägg:
    257
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma här men det står bara sending och inget händer. Ska pröva handcent istället.
     
  10. fleischer444

    fleischer444 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2009
    Inlägg:
    257
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har ändrat Authentication type och prövat med ett nytt sms prog. Har även tripple kollat inställningarna men inget vill fungera :(
     
  11. WorteX

    WorteX Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har en desire, med org rom och den strular också med MMS, kan varken skicka eller ta imot mms så har nog inget med din rom att göra, jag har även testat telias inställningar från telia.se som har en annan port men funkade inte heller.
     
  12. DaemonChild

    DaemonChild Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Om det även strular med Desires originalrom så bör kanske inte detta ha något med saken att göra, men något som jag insåg på min Nexus efter att ha pillat konstant dom två första dagarna, var att den inbyggda messaging-funktionen inte skalar ner bilder tillräckligt. Dvs att om jag tar ett foto, och försöker skicka det som mms direkt, så går det inte iväg.

    Däremot om jag tar fotot, öppnar det i en redigerare (kör PicSay) och skalar ner bilden därifrån, och sedan väljer Export -> Messaging så flyger dom iväg så fint.

    Så jag tänkte bara, att om ni kollat APNerna och allt ni kan komma på och fortfarande står förbryllade, prova att skala ner bilderna manuellt (tex med Picsay som har förvalda förslag på storlekar som passar tex sms eller forum) och sedan skicka.
     
  13. fleischer444

    fleischer444 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2009
    Inlägg:
    257
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det var inget problem med MMS i orginal romen det fungerade perfekt utan att jag behövde göra något alls.. Installerade Handcent som skalar ner bilderna. Dock har jag typ 10 mms som väntar på att skickas i orginal sms programmet. Kane måste vänta på att dom ska stängas av först?
     
  14. fleischer444

    fleischer444 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2009
    Inlägg:
    257
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det löste sig. Det var för många mms i kö och storleken på bilderna.