Letar efter mobil med utbyttbart batteri, minneskortstöd samt en bra kamera

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av DarkWizard, 27 okt 2015.

  1. DarkWizard

    DarkWizard Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Sedan Samsung gjorde Galaxyserien lika menlösa som en iPhone så är jag ute efter något som kan ersätta mina S4a.

    Det jag är ute efter är

    - Bra prestanda dvs. ett flagskepp
    - Kring 5 tum i storlek. Max 5,5 tum om den har tunna bezels.
    - Utbytbart batteri
    - Stöd för minneskort
    - En bra kamera

    Är inte så kräsen gällande operativsystem. Som jag ser det så är det bara LG G4 och Microsoft Lumia 950 som ser ut att uppfylla de kriterierna. Finns det några andra vettiga alternativ?
     
  2. Carre_80

    Carre_80 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2014
    Inlägg:
    709
    Mottagna gillanden:
    284
    Telefon:
    Mate 20x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    Stämmer nog. Om du anser sgs5 som för gammal. Då finns bara Kina marknaden kvar! Kan det vara ett alternativ?
     
  3. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 428
    Mottagna gillanden:
    703
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB
    Om du är ute efter android så kan jag verkligen rekommendera G4:an.
     
  4. DarkWizard

    DarkWizard Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Galaxy S5 känns lite utdaterad. Kinalurar är inte aktuellt då jag vill vara på den säkra sidan med uppdateringar av Android och jag vill som sagt inte ha någon budgetlur. G4:an är den mest intressanta av Androidlurarna men problemet som den har är att den är i det största laget och jag är inget fan av knapparna på baksidan av luren. Är riktigt surt att Samsung bestämde sig att bli mer "premium" och haka på unibodykonceptet då S6:an är storleksmässigt är mer tilltalande än G4:an.

    Lumia 950n har fördelen av att den är mindre än G4:an och alla de specs som jag vill ha och en dedikerad kameraknapp. Men då för man dras med det sämre apputbudet. Jag antar att man inte kan få allt här i världen... :(
     
    Last edited: 27 okt 2015
  5. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jag är i samma sits som du. Letar med samma kriterier från likadan telefon. Jag kom fram till att Samsung galaxy note 4 och LG G4/3 är de bästa alternativen. Beroende på pris. Tyvärr är note 4 alldeles för dyr för sin ålder på marknaden, tom dyrare än S6 och det är inte ok tycker jag. Å så klart är det den telefonen jag vill ha allra helst.

    Men G3 kom för en kort stund ut för 2,6k och då börjar jag lite att jag inte köpte den. Men men