Erfarenhet av Vectone

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av MalS, 21 sept 2015.

Taggar:
  1. MalS

    MalS Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon som har erfarenhet av Vectone. Omdömena på deras FB ser inte så bra ut. Fungerar portering? Går det att ha en automatisk påladdning?
     
  2. dnord

    dnord Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    5
    Portering fungerade både till och från dem :) men automatisk påladdning känner jag inte igen.

    Testade Vectone i några månader 2013, men samtal bröts, åäö försvann i sms och datahastigheten var begränsad till några få mbit/s. Mail besvarades bara sporadiskt och telesupporten var många gånger endast engelskspråkig. Dessutom åkte priserna upp och ner som en jojo, för att under vissa perioder ligga högre än de stora svenska operatörerna.

    Nej Hallon, Comviq eller Vimla är väl värda de få extra slantar som ev. kan skilja.
     
    jnsson gillar detta.
  3. maher.93

    maher.93 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2013
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Stämmer det att de har obegränsad data?
     
  4. mr_tompe

    mr_tompe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Om jag förstått det hela så sänks hastigheten rejält när man överskrider en viss mängd data. Tror det rör sig om 3 GB så det låter bättre än det är.
     
  5. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Nej portering till Vectone har inte fungerat de gånger vi testat. Vi får ett standardsvar att det tyvärr inte fungerar för tillfället. Det tillfället har varat VÄLDIGT länge, kan tänka mig ett par år.

    Nej automatisk påladdning funkar inte heller. Inte mycket öht som funkar. Vi har försökt använda det i utlandet (vilket ska gå enligt Vectone). Vi har testat i Finland, Estland, Lettland, Litauen, Polen, Danmark, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Spanien, Italien, Ungern, Grekland och Turkiet. Helt utan framgång!

    Man kan nog ha det som ett andrakort i Sverige. Vi har det enbart till att ringa till utlandet med. Där är de riktigt billiga, men ibland med oanvändbar ljudkvalitet.
     
  6. MalS

    MalS Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skickade in begäran om portering från Tre till Vectone den 7 oktober. Fick idag mail om att portering ska ske den 3 november. Väldigt lång handläggningstid. Ska bli intressant att se hur det fungerar. Testar, hoppas att portering från Vectone går snabbare om det fungerar dåligt.
     
  7. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Jag är en löjligt snål människa som mycket väl skulle kunna vara intresserad av tex Vectone - men ett kort med ibland oanvändbar samtalskvalite och obefintlig kundtjänst till inte revolutionerande bra priser: varför då? Kostar inte er tid och ert engagemang något?
     
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Återkom gärna med hur det fungerat. Kanske har de förbättrat rutinerna på senast - verkar ju inte råda brist på barnsjukdomar om man får tro inläggen ovan :)
     
  9. MalS

    MalS Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det finns ju gott om alternativ att byta till om det fungerar dåligt. Fungerar det är ju 79/mån ett bra pris ;-)
     
  10. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Skickade in anmälan om portering av ett nummer till dem i mars 2014, om jag minns rätt. Fick ett svar att de hade "tillfälliga problem". Inget har hänt efter det, trots frågor och påstötningar, ingen reaktion alls.
     
  11. MalS

    MalS Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det verkar som man får snabbast svar via Twitter. Ställde en fråga där och fick svar på ett par timmar.
     
  12. MalS

    MalS Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Porterade igår till Vectone. Helt klart får man vad man betalar. Dåligt ljud, urusel surfhastighet och obefintlig kundservice. Det får bli en flytt igen.
     
    Last edited: 4 nov 2015
  13. probeb

    probeb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2013
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Någon som använder Vectone nu?
     
  14. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Vi använder det ibland till utlandssamtal. Det är billigt och väldigt dåligt. Dessutom har de infört att de tömmer saldot om man inte ringt på ett tag. Minns inte hur många dagar det var. Det står visst nån rad om det, gömt i villkoren.

    Egentligen ett helt oanvändbart och ointressant alternativ om man vill använda det seriöst.
     
  15. probeb

    probeb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2013
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Okej. Tanken var i larm...
     
  16. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Om det är så att larmet skickar ett sms lite då och då så är Telias båda kontantkort bra på sånt. Man fyller på nån hundring, så när ett sms går iväg så förlängs giltighetstiden med 12 mån. Kolla saldot lite då och då, beroende hur mycket larmet kommunicerar.
     
  17. probeb

    probeb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2013
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Är det inte varje laddning som förlänger tiden?
     
  18. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Nej varje debiterbar händelse på kortet förlänger med 12 mån. Det gäller Telias båda kontantkort, Refill och Halebop.
     
  19. probeb

    probeb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2013
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Såhär svarade telia på min frågan om giltighetstid.

    "Hej Jonas, superbra att du frågar! Det är ju nämligen så att en laddning måste ske minst en gång var tolfte månad för att kortet ska fortsätta vara aktivt. Du kan inte se giltighetstiden i appen men på Mitt Telia går det utmärkt!

    Ha d gott! /Isak :)
    Telia
    "
     
    Last edited: 12 feb 2017
  20. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Ja men det var rätt många år sen det fungerade så.