Diskussion: Moto G 3 (3rd gen) - allmän diskussionstråd

Diskussion i 'Moto G (1-5:e generationen)' startad av Rospigg, 29 jul 2015.

  1. Grushenka

    Grushenka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2014
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Rapportera gärna om hur det gick! Vill själv använda liknande program när jag springer/cyklar så det är av intresse.

    har också läst att det är något band som den inte stödjer. Vad är det det innebär? Verkar vara problem i vissa ställen i usa, men är det något som påverkar i sverige/europa så att man inte kan använda telefonen överallt eller vad är det?
     
  2. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Det finns olika telefoner för olika marknader/tekniker.
    Den telefon som sälj i europa har modellbeteckningen XT 1541. Sen finns det ytterligare 5 versioner för Asien, Latinamerika, Usa etc.

    Köper man en europeisk modell så stödjer den de band som används i Sverige, det är nummer 1, 3, 7, 8 och 20. Så här kommer man inte ha några problem med avsaknad av eventuella band.
     
    Ekman och bernard gillar detta.
  3. Kaka!

    Kaka! Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Telefon 2:
    Xiaomi 11 Lite 5G NE
    ROM:
    PixelOS
    Motorolas telefoner har varit toppen rent kvalitétsmässigt sett. Är jättenöjd med de jag haft.

    När det gäller ram så hade jag problem på min gamla Moto G med bara 1 GB i ram. Fick helt enkelt bara ha ett fåtal appar installerade för att undvika att den började döda processer.
    Om jag lyssnade på musik i spotify och spårade min promenad i endomondo så kunde jag inte ta ett kort med kameran utan att dessa processer dödades. Glöm att använda facebooks appar.

    Så min rekommendation är att du ändå väljer den med 2 GB i ram för att slippa framtida irritation.

    Jag har cirka 850 MB ledigt på min 2 GB-lur och då har jag inte vansinnigt mycket appar aktiva. (Typ de vanligaste: FB, instagram, truecaller, onedrive, whatsapp). Drar jag igång spotify så försvinner runt 100 MB till.
     
    Rospigg och bernard gillar detta.
  4. Kabeltv

    Kabeltv Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    @Grushenka@Grushenka

    Sorry glömde logga in igårkväll. Men nej det är inte löst, den sätter fortfarande appen i hibernate. Det jag dock märkte var att även om jag aldrig tog upp mobilen/aktiverade den under mätningen så hoppade den ändå. Så processen dödas inte ändå på något sätt.

    Men som slutsats, köp en 2Gb så tror jag inte någon kommer att kunna gå fel. 1Gb versionen är bra, 2Gb versionen perfekt kanske(?)
     
    Rospigg och bernard gillar detta.
  5. Fok

    Fok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hur känner ni som har den, är ni nöjda rent generellt eller vad saknar ni mest eller ser som största bristen? Har en Z1 compact som ska bytas ut pga. trasig powerknapp, men vägrar Sony igen eftersom de inte tar det på garanti så Z5C är utesluten.
    Funderar även på Nexus 5X men 5,2", om än skönt ibland, är egentligen för stort för mig. Så funderar på Moto G som i alla fall är liite mindre men är väl rädd att kameran gör mig besviken, i övrigt verkar den ju otroligt prisvärd.

    Någon som sitter på någon info som kan ge lite vägledning?

    MVH

    Fok
     
  6. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    enligt swedroids test här för ett par dagar sedan så fick kameran väldigt bra betyg så det skulle jag inet vara för orolig för. jag är nog mest petig med batteritiden. har en moto x 2014 idag men skulle lätt kunna tänka mig en moto g bara för att man får så jävla mycket för pengarna.
     
  7. Fok

    Fok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hade helt missat att testet kommit, ska läsa det på en gång. Jag tenderar att sumpa en hel del lurar med och tappar de för jämnan så om den inte är så blodigt dyr gör ju inget heller med den bakgrunden. Sen att tre ungar gör att det blir några tapp extra med.
     
  8. Fok

    Fok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Helt såld efter att ha läst testet så lär köra en 16 gb, frågan är varifrån man får den billigast. Är det AMazon UK, Clove eller annat som gäller eller finns den även i Tyskland? Någon som vet?
     
  9. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    har för mig det stod i kommentarerna att den bättre modellen kommeri svenska butiker i november. jag skulle hålla ut ett par veckor till.
     
  10. Fok

    Fok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ok, jag får väl fortsätta kontemplera mellan den och Nexus 5X som lär komma ungefär samtidigt hos svenska återförsäljare då.
     
  11. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  12. Fok

    Fok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Komisk uppdatering är det som är kvar av min Z1C flyger ur fickan i asfalten när jag springer in på barnens förskola för att hämta en kvarglömd teckning. Skärmen dör och reagerar inte på touch mer så det blev at beställa från amazon. Lär väl tyvärr inte hinna få den till fredag utan får nog sitta på min jobb iphone hela helgen. Nåväl, ingen vits att vela nu i alla fall.
     
    Rospigg gillar detta.
  13. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Tråkigt för dig med telefonen.Men kul att du beställt en ny nu.
    Jag sitter också på en Z1C just nu, sambon kör en Moto G 1/8 och den tuffar på bra för hennes behov.
    För min egen del så blir det nog snart en Moto X Play. Z1C får gå nu när Sony inte uppdaterar längre. Har även haft den sen releasen så den börjar bli lite sliten.
     
  14. Fok

    Fok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det gör mig inget, skulle ändå byta så och att inte ha någon powerknapp och en telefon som laddar ut på en dag utan användning är smått frustrerande.

    Motorolas officiella baksidor, finns de att få tag på i Sverige? Någon som har koll på det. Fick bli en svart från Amazon men tänkte att det kunde vara kul med ett annat bakstycke. Telefonen ser ju så pass oslid ut att ha något case på den verkar väl överflödigt.
     
  15. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Jag beställde både härdade glas och originlskal på Ebay. Nu är det ett tag sedan så jag har ingen länk kvar.

    När jag köpte telefonen var det bara Orange som sålde bakstycket, och de tog 250:- med frakt för det. Hutlöst!

    Nu säljer Inet både flipshell och skalet.
    Dustin säljer av någon outgrundlig anledning endast flipshell.

    Jag hade gärna sett ett original flipshell med plats för kontokort.


    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3257583&ref=192

    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3257594&ref=192
     
  16. Fok

    Fok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER


    Min tragikomiska mobilhisoria fortsätter med att den Moto G jag får via Amazon UK inte känner av något simkort. Testat med tre stycken olika som fungerar i andra telefoner utan lycka. Cred till Amazon som skickade en ny till mig innan de fpr tillbaka den som inte fungerar, riktigt bra service tycker jag.

    Hann testa luren via Wifi i alla fall och om man bortser från att den är småklumpig fungerade allt riktigt bra. Ser fram emot en som faktiskt fungerar!
     
    Rospigg och bernard gillar detta.
  17. Kabeltv

    Kabeltv Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Okej inget jättestort problem, men lite störande och väntar bara tills det händer vid helt fel tillfälle. Att musiken pausas inte när jag drar ut ljudsladden. Detta hände efter att jag krypterade telefonen. Den blev en hel del segare men fortfarande användbart och inget jag stör mig på ändå, men detta är ju bara mysko.

    Finns det någon inställning som ändrar om musiken ska pausas när man ska dra ut sladden?
    (Kör med spotify om det spelar någon roll)
     
  18. henkeer

    henkeer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har i slutet av förra veckan frågat ett antal webshoppar när de beräknas få in 2gb-versionen, men ingen har någon info.
    Elgiganten och netonnet har idag prissänkt 1gb-versionen till 1490kr
    Frågar är om man ska slå till, eller avvakta.
    Vill helst av allt ha 2gb-versionen, men proshop är de enda som har den, och att betala 900 kr mer jämfört med 1gb känns lite ovärt.

    Vad säger folket?
     
  19. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, 900kr mer är lite magstarkt. Jag hade nog nöjt mig med 1GB-versionen då. Det är dock som många tidigare påtalat i tråden inte fullt tillräckligt för en riktigt bekväm upplevelse.
     
    jnsson gillar detta.
  20. Hasse

    Hasse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Motorola Moto G52

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Motorola Moto G52
    Såg i Metro Stockholmsupplagan idag att 151125--151127 så tar Elgiganten/Phone Housebutikerna i Stockholm 1.290 kr för 1 GB varianten.
    Har ju också dagligen spanat efter 2 GB varianten, men jag kanske ska slå till nu ändå.
    Min HOX rosslar på dödsbädden, och jag har väntat tillräckligt länge nu.

    Märker jag att 1 GB varianten inte räcker till så får jag väl köpa 2 gb när det i framtiden blir en kampanj på den, och ha ettan som reserv.
     
    bernard gillar detta.