Nya uppdateringen äntligen här?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Pitzi123, 24 jun 2010.

  1. TLink

    TLink Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det jag igen som tycker det ser så ut men är det skarpare typsnitt i den här?

    Jag är nöjd över att kameran är betydligt snabbare att hantera iaf och så känns det som att skärmen reagerar betydligt bättre.
     
  2. hubbaa

    hubbaa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jag tycker oxå de. I mediascape tex och att kameran va lite snabbare ja.
     
  3. Trekis

    Trekis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Varför ändrade dom inte på foto lampan tänds automatiskt för det saknar jag.
     
  4. TLink

    TLink Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo det kan jag med känna att man skulle vilja, eller ha så att man genom att trycka på en ikon på skärmen får igång den utan att gå in i inställningarna. Den lampan är egentligen inte mycket för världen imo ändå men när man väl känner för att använda den så kan det ju vara sknöt att ha det lätt-tillgängligt :D
     
  5. Hyddan

    Hyddan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Instämmer! Fram för automatisk fotolampa även om den är svag så skall den vara lätt att använda.
     
  6. Halvan

    Halvan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Upplever att skärmen svarar mycket bättre på beröring än tidigare. Tangentbordet fungerar som det ska nu (a-knappen). Och den verkar lite rappare än tidigare, väntar förväntansfullt på 2.1, finns så mycket kraft som inte utnyttjas till fullo än. :D
     
  7. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Problemet är att det inte finns stöd för automatisk hantering av fotolampa i 1.6... det kom först med 2.1 :( men den kommer ju snart så... ;)
     
  8. jorgeng

    jorgeng Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har fortfarande inte fått den nya uppdateringen via ota, telia abonnemang obunden från början, får kolla med usb kabel ikväll.

    Jag kör med widgeten experia flashlight på start-skärmen, när man klickar på den startar fotolampan, sedan trycker man på knappen för kameran och kameran är igång med fotolampan startad, klart smidigt.

    Länk:
    http://www.cyrket.com/p/android/jp.co.telemarks.ledlightx10/
    :neutral:
     
    Last edited: 9 jul 2010
  9. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    I GS ska du klicka på telefonluren INTE på numret.

    Ingen uppdatering via vare sig SEUS eller OTA :-(
     
    Last edited: 9 jul 2010
  10. Trekis

    Trekis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har också en widgeten till fotolampan men den släckts när jag startar kameran.
     
  11. Pitzi123

    Pitzi123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    UPDATERAD INFO: Körde SEUS och nu hittade den en uppdatering!!!

    Kör obrandat Telia och snackade nyss med SE supporten via telefon.

    Enda chansen för obrandade lurar att få update är att köra reparera programvara. De har något fel i sitt update system... Ett tips var att man kan under meddelande spara alla mess till minneskortet + synca kalender/kontakter... Sen ryker allt annat!

    Dessutom sa han att nästa stora uppdatering som skickar upp telefonen til 2.1 kommer i september men det tar vi väl med en nypa salt när vi talar om SE.
     
    Last edited: 9 jul 2010
  12. Gojz

    Gojz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    539
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Den blev bra mkt snababre nu, så här borde den släppts från början känns det som.

    Nu saknar man lite små saker mest tycker jag, kopplingen med bilder till facebook, samma alfabets ordning när man länkar kontakter till facebook. bedrövligt om man har många vänner på facebook och dra i listan.

    A problemet är ju borta med nu:) mer vanesak och skriva på tangetbordet som tar tid nu :)
    annars vetefan vad jag saknar nu :)
     
  13. dust79

    dust79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag körde vanlig uppdatering via SEUS igår (ej repair). Fick nya uppdateringen. Obrandad lur..
    Känns som skärmen är lite rappare nu!
     
  14. Rico01

    Rico01 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    280
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Prova någon av de appar som syncar bilder (syncmypix o dyl). Phonebook 2 har också en inbyggd funktion för bildsynk.
     
  15. tanion

    tanion Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2009
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är det bara min telefon eller är det en bugg som jag har hittat i "Inställningar"->"Plats"->"Platskälla och dataanvändning"->"Trådlösa nätverk".
    När jag bockar för "Trådlösa nätverk" så kommer en popup för "Platsmedgivande" som ser helt felaktig ut. :s
     
  16. pswheels

    pswheels Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Detta åtgärdades igår. Hämtade själv och uppdaterade igår utan att reparera. Telia och obrandad lur.
     
  17. Pitzi123

    Pitzi123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Min är mycket rappare, tangentbordet MYCKET bättre och batteriet har inte rört sig på hela förmiddagen så jag tror nog att min telefon mår toppen av uppdateringen jag fått. (min slutar på .23) Obrandad Telia
     
  18. LGA

    LGA Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ahh, tackar för infon!! :) Annars så hittade jag också en annan app som enligt mitt tycke funkar bättre än SE:s egna, aContacts.
     
  19. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Kan ge mig f-n på att det är så för mig för jag har redan senaste version enligt OTA, SEUS och PC companion.
    Så många appar och så många anpassningar och inställningar. Suck.. :(
    Blir väl samma sak igen vid 2.1 uppdateringen.
     
  20. fred

    fred Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppdaterade igår med SEUS till R2BA023 på obunden X10i.

    Tyvärr råkade jag på en hel del strul. Jag började med SEUS update som laddade ner men stannade på 99% i installationen, efter 30 sekunder där kom beskedet "installation failed".
    När jag försökte starta luren så fick jag upp "sony ericsson" texten och efter en halvminut en gul varningstriangel med ett utropstecken framför en bild på en telefon. Enda sättet efter det var att stänga av.

    Jag provade ytterligare en gång med update men det hände samma sak då också. En repair fixade däremot allt. Jag blev lite orolig när den också stannade på 99%, men efter 15 sekunder fick jag "installation successful".

    Eftersom jag inte backade upp något så blev det en hel del jobb att försöka återställa allt.

    - Appar finns i Market under Downloads så det var bara att ladda ner på nytt
    - Jag synkar telefonbok och kalender till Outlook så det fick jag tillbaka. Men mina kontakters bilder (i telefonboken) fick jag lägga in igen
    - Alla Settings inklusive Wifi inställningar fick också hackas in igen
    - Bluetooth parning likaså
    - Layout av widgets samt apps på skärmen fick jag göra om

    Jag är glad att de äntligen skickade med en backup lösning i denna update.