Kina-telefoner - produktnyheter / allmänt

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av jack63, 25 sept 2015.

  1. Bonuz

    Bonuz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

     
    bernard gillar detta.
  2. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Tack! Trevligt recension. Jag ser fram emot att få mitt egna exemplar av BlakView BV5000 i handen. Då ska jag ge er min uppfattning. Jag kommer att starta en tråd i ämnet med en så utförlig recension jag kan uppbringa.
     
    bernard gillar detta.
  3. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Har någon köpt Bluboo Xtouch? Priset landar på Kr.1315.67 på gearbest med rabattkupong!
     
  4. Tanowan

    Tanowan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2015
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Platta:
    Apple Ipad Air 2
    Är sugen på att köpa en Oukitel K6000 men är personligen lite osäker på storleken. Batteritiden verkar ju fantastisk.

    Så om någon är intresserad av att ta över den efter köper jag hem den för testning.
     
  5. Chrille

    Chrille Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2009
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Japp, beställde en idag på geekbuying.com för $149. Får se om/när den dyker upp :)
     
  6. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Finns inte längre! Fortfarande onsdag ju....får vänta till nästa, så beställer jag!
    Kör från geekbuying också så sitter vi i samma båt sen.
     
    Chrille gillar detta.
  7. Zinken

    Zinken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Samma här, la en order hos geekbuying igår för $149.

    Tror jag läste att det bara är 30 stycken per onsdag. Så det gäller att snappa upp rabattkoden tidigt (börjar kl 08:00 tror jag).
     
  8. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Svar till Tanowan om Oukitel K6000.

    "A massive battery has a price to pay"

    "at 180g and 9.5mm thickness, it is heavier and chunkier than most Phablets in the market."

    "But a small price to pay for getting a huge monstrous battery."

    Ja! Oukitel K6000 är tyngre, se länk http://www.chinasmartphonereview.com/oukitel-k6000-10-days-battery-life/. Det är priset du får betala om du vill ha en längre hållbarhet på batteriet.

    DooGee HOMTOM HT6 http://www.chinasmartphonereview.com/doogee-homtom-ht6-huge-6250mah-battery/ har en liknande specifikation är något lättare enligt deras nuvarande information. Men DooGee information är inte tillförlitlig den är flytande och föränderlig. DooGee har uppenbara problem med att uppge en sanningsenlig information om deras batterier. När någon utför en jämförelser med andra telefoner via www.devicespecifications.com så saknar nästan alltid DooGee viktig information om deras batterier som tillverkare och annan specifikation om deras batteriers prestanda. Det är ofta endast ett svart streck som DooGee erbjuder sina kunder. Medans deras konkurrenter har en utförlig beskrivning av deras telefoners batterier. Här utmärker sig DooGee på ett negativt och icke föredömligt vis från andra konkurrenter i Kina.

    Vad är mitt råd?

    Det är Oukitel K6000 ett prisvänligt alternativ annars är det Lenovo Zuk Z1. Jag har studerat de olika telefontillverkarna i Kina. Oukitel bedriver utveckling av batterier. De har ett antal ingenjörer som har till uppgift att endast forska och utveckla batterier.
     
    Last edited: 5 nov 2015
  9. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Jag är också nyfiken på Bluboo Xtouch. Men jag avvaktar Bluboo Xtouch Pro. Bluboo Xtouch Pro har samma design men bättre specifikationer.

    Bluboo Xtouch Pro

    Bluboo XTOUCH PRO (X500 PRO) Specifications
    Processor: MT6795(HELIO X10)
    Screen: 5-inch FHD JDI
    RAM: 4GB LCDDR 4
    Storage: 64GB eMMC5.0 internal
    Camera: 8.0 front & 20.7mp rear(SONY IMX220)
    Battery: 3,050mAh, Li-Polymer
    Highlights: 2.5D screen glass +3D back cover
    Front fingerprint identification
    Price: (To be announced soon)
    Launch date: (To be announced soon)


    Men jag är också intresserade av följande smarttelefon Cubot X17. Anledning ett förmånligt pris och en förhållandevis bra byggkvalité på en budget "slim phone". Nackdel batteriet, ( 2500mAh batteri ). Men det köper jag. En lätt och tunna designen 143.4 x 69.4 x 6.1mm.

    http://www.gizchina.com/2015/11/03/cubot-x17-will-come-with-band-20-lte-and-more-ram/

    Cubot X17 "devicespecifications"

    http://www.devicespecifications.com/en/model/8e2237ca

    Cubot har en bättre byggkvalité på sina telefoner idag en tidigare. Det belyses tydligt i följande unboxing av Cubot X16 http://www.gizchina.com/2015/10/30/cubot-x16-unboxing-and-hands-on/

    Numera har Cubot följande föredöme, ( Cubot have obviously taken a look at Vivo (Oppo and OnePlus) to see how to package a phone correctly and it has paid off. )
     
    Bonuz gillar detta.
  10. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Batterispecifikatonerna för DOOGEE Homtom H6 saknas inte alls - det är fel i sak - batteriet ligger på 6250 mAh. Vilket står på sidan du länkade till och som du felaktigt påstod innehöll ett streck istället för fakta.

    Du skriver också att DOOGEE till skillnad från alla andra kinesiska tillverkare har angett fel batteriprestanda vid flera tillfällen.

    Inget kunde vara mer osant. Det finns många exempel på kinesiska mobiltillverkare som angett felaktig batteriprestanda. DOOGEE är lång från ensam om den synden.

    Det är bra om du håller dig till fakta när du skriver.
     
    Last edited: 5 nov 2015
  11. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    "Micromax launches Canvas 5 with octa-core 1.3GHz MediaTek CPU and 5.2-inch display"

    Nu tar vi steget till Indien. Det har varit på gång länge med smarttelefoner från Indien. Men nu presenteras Micromax Canvas 5.

    Canvas 5 har presenterats i stort sett alla media för smarttelefoner i världen. Så jag vågar presentera den för forumets medlemmar. Micromax launches Canvas 5 har i stort fått ett bra bemötande av smarttelefonskribenterna i världen. Micromax launches Canvas 5 har helt enkelt en bra specifikation för att vara en budgettelefon/mellanskiktstelefon. Vad berör banden så ska den i stort fungera i Sverige. Något band fattas. Men så är det också med många telefoner från Kina.

    Micromax launches Canvas 5 erbjuder Android 5.1 Lollipop men Micromax lovar köparna av Micromax launches Canvas 5 en Marshmallow update.

    "MediaTek MTK6753 chipset with octa-core 1.3GHz processor, and sports a 5.2-inch full HD (1920×1080 pixels) display. It comes with 3GB RAM and 16GB expandable internal memory, and packs in a 2,900mAh battery."

    "price tag of INR 11,999 (around $183) and goes on sale (through both online and offline channels) starting today."

    Mer information: http://www.gsmarena.com/micromax_la...ediatek_cpu_and_52inch_display-news-14824.php

    Micromax launches Canvas 5 "devicespecifications": http://www.devicespecifications.com/en/model/9d6d37cc
     
  12. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Den har bra specs utan att sticka ut. Men den saknar flera 4G och GSM-band. Den ligger rätt högt i pris ($180). Inte särskilt intressant vad det verkar.
     
    Last edited: 5 nov 2015
  13. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det är inte alls ovanligt att specs skiljer sig mellan presentation av en produkt och när produkten finns till försäljning. Mycket kan hända på vägen. Faktum är att DOOGEE och (alla troligen) andra tillverkare skriver att specs kan ändras fram till lanseringen av nya produkter.

    Det är ju rent larv att peka ut just DOOGEE som en syndare i detta fall. Alla tillverkare kan ändra på specs under resans gång. Det är inte ovanligt alls.
     
  14. stn

    stn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Hallå, har kikat runt ett tag på kinatelefoner och hittat Elephone Vowney tillslut.

    http://www.elephone.cc/elephone-vowney-3gb.html

    En telefon som ser ut att passa väldigt bra i det svenska nätet? Har för tillfället Tre som operatör men ser ut som telefonen stödjer det mesta både i 3G och 4G för både landsbygd och city.

    Vad tror ni om denna telefon? Har tillochmed NFC haha! Bäst att kolla med er experter först :)
     
    jack63 gillar detta.
  15. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag har inte så stort förtroende för Elephone. Men specsen är ju bra.
     
  16. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER


    Varför inte. En helt utmärkt telefon Elephone Vowney. Men du ska vara uppmärksam på följande "Android 6.0 Marshmallow Update".

    Att Elephone P9000 levereras med marshmallow är klart. Men det är lite osäkert (?) vad berör Elephone Vowney.

    "Elephone Reveals Android 6.0 Marshmallow Update Plans"

    Källa: http://www.androidheadlines.com/2015/10/elephone-reveals-android-6-0-marshmallow-update-plans.html

    Mer information om Elephone Vowney ett test. Elephone har levererat en test telefon till gizchina. Dock inte en slutlig produkt, mindre ändringar kan förkomma i den slutliga produkten. Men Elephone Vowney är intressant, många kommentarer och åsikter om telefonen i artikeln.

    http://www.gizchina.com/2015/08/21/elephone-vowney-hands-on-and-first-impressions/
     
  17. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    "Top 10 selling Chinese phones on Shop.GizChina.Com"

    Trots att GizChina har en egen Shop faktiskt också en EU-Shop, (lager i Europa) så bedriver de en neutrala journalistik när de recensera och skriver artiklar. Många gånger länkar inte deras artikelförfattare till deras egen Shop utan faktiskt till andra återförsäljare.

    Men nu presenterar de lista på de mest sålda telefonerna i deras egen Shop.

    1. OnePlus 2 64GB

    2. ZUK Z1 International version

    3. Xiaomi Redmi Note 2 16GB

    Jag noterar att telefoner som Doggee som får mycket uppmärksamhet i vårt forum swedroid.se inte finns ibland de 10 mest sålda telefonerna. Även GizChina har i mina ögon givet Doggee en orimlig uppmärksamhet via en mängd artiklar. Men Doggee propagandan tycks inte påverka kundernas val av smarttelefoner från Kina.

    http://www.gizchina.com/2015/11/09/top-10-selling-chinese-phones-november/
     
    Last edited: 10 nov 2015
  18. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER



    Hands on Bluboo Xtouch!
     
    jack63 gillar detta.
  19. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Men det är inte alls märkligt. Du fokuserar bara på vilka som säljer bäst totalt sätt och det förklarar inte hur försäljningen till Sverige ser ut och heller inte varför DOOGEE är populärt i Sverige. DOOGEE har till och med en svensk återförsäljare.

    DOOGEE har till skillnad mot många andra kinesiska tillverkare satsat på Sverige (och många andra Europeiska länder) och har alla band vi efterfrågar och Svenska (+ Danska, Finska o.s.v..) som systemspråk.
    DOOGEE har dessutom en väldigt aggressiv prissättning och har högt tempo med att komma ut med nya modeller.

    Så, nej. Det är inte alls märkligt att DOOGEE får mycket uppmärksamhet på Swedroid.

    GizChina är en sida som riktar sig i hög grad till Europa och DOOGEE har mobiler som stödjer de flesta länder i Europa (band och språk). DOOGEE kommer dessutom med många nya modeller. Så inte heller i detta fall är det märkligt att det skrivs mycket.

    Ska vi prata om en tillverkare som får helt enormt mycket uppmärksamhet (trots att de bara kommit ut med 3 mobiler) så är det One+.

    Sen kan jag inte låta bli att notera att samtidigt som du tycker att DOOGEE får för mycket uppmärksamhet så ger du DOOGEE en massa uppmärksamhet och skriver mycket ofta om den tillverkaren. Lustigt, eller hur? ^^
     
    Last edited: 10 nov 2015
  20. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Elephone P9000.

    Hoppa över Vowney och invänta Elephone P9000 är mitt råd. Jag tycker P9000 är en intressant smarttelefon från Elephone. Elephone försöker nu följa upp sin lyckade satsning med Elephone P8000. Det finns en stor möjlighet att Elephone lyckas med en sådan bedrift. Elephone P9000 kommer att släppas i några olika varianter men alla kommer ha följande grundspecifikationer Helio P10 chipset, 5.5-inch FHD display, 4GB RAM, 21 mega-pixel Sony IMX230 rear camera, och Android 6.0 out of the box. Men annars är Elephone relativt hemlighetsfulla rörande information om Elephone P9000.

    Källa: http://www.gizchina.com/2015/11/08/elephone-p9000-gets-the-video-hands-on-treatment/