Doogee F5 4G

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av polacko, 6 sept 2015.

  1. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig åkt på något så länge som man kör China Air Mail. Däremot DHL så kan man i princip räkna med att man åker på det alltid. Så använder aldrig det....
     
    Ara gillar detta.
  2. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag har samma erfarenhet.
     
  3. slotrat

    slotrat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Jag har fått tullavgifter och moms på alla fraktslag utom EMS. Men det är ovanligt på vanliga Postförsändelser. Tullen släpper allt med värden under $20 och även det mesta från Asien. Däremot tar dom alla paket över $20 från USA, det är min erfarenhet.
     
  4. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    När det gäller DHL express så finns det ett kryphål om man lyckas få säljaren att deklarera paketet med 50usd (lägsta de vill skriva). Det har gjort att jag fått betala endast 126kr extra i moms och avgifter. Detta har funkat de senaste två gångerna jag köpte från gearbest.
     
    blizzet gillar detta.
  5. Dragonevo

    Dragonevo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Någon som fått sin f5:a och kan rekommendera den,sjukt sugen att prova någe annat än xiaomi
     
  6. Dr Doom

    Dr Doom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tror det får bli en Doogee F5 för mig, inte en Umi Iron Pro. Verkar dock som att man kommer att få vänta länge på en F5, och min gamla telefon ger upp när som helst :-/
     
  7. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Nu har äntligen min DOOGEE F5 kommit upp på postnords hemsida. Den är under tullbehandling idag. På fredag ska jag ha F5 i min hand. Spännande!
     
    wiper, Svampen och blizzet gillar detta.
  8. Dragonevo

    Dragonevo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Intryck?
     
  9. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Har telefonen några buggar som du upptäckt i detta tidiga skede?
     
    wiper gillar detta.
  10. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Ni får ha tålamod, precis som jag. Tullen höll den en dag längre än vad jag räknade med. Så jag har den inte ännu.

    Edit: Ja det suger. Hade ju tänkt testa den i helgen ordentligt. Nu kommer det dröja till på onsdag då jag är ledig.
     
    Last edited: 14 nov 2015
  11. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Så, lite goda nyheter! Jag har fått avin och dessutom har jag fått ledigt tisdag från jobbet (hade en bonusdag som måste tas ut i år). Så jag kan både se fotbollsmatchen och hämta ut DOOGEE F5.

    Jag avser att ge en tidig rapport angående mina intryck av F5 ikväll (tisdag).
     
    Last edited: 17 nov 2015
    wiper, blizzet och Svampen gillar detta.
  12. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Grymt! Det ser vi fram emot. Vad blev den totala kostnaden? Köpte du från gearbest?
     
  13. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Hej! Jag betalade $140 = 1222 SEK, inga avgifter tillkom. Gearbest, japp. Nu ska jag strax iväg och hämta ut guldklimpen.
     
    Svampen gillar detta.
  14. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Fan va värt! Grattis till kapet :) (nu när du slapp avgifter)
     
  15. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Ja, det är helt otroligt faktiskt. Nu har jag bara testat F5 ett par timmar, men den är otrolig! Den är snabbare än min LG G3. Responsen är hur snabb som helst.

    Jag ska ge er en kort rapport. Imorgon kommer jag skriva en (ganska) full recension.

    F5 laddar snabbt, den är välbyggd, skärmen är utmärkt och den är riktigt snabb. Absolut ingen lagg! Inga som helst tendenser till överhettning, den är sval till ljumen.

    Jag har installerat Nova Launcher Prime.
     
    fredda2, Tokas, blizzet och 2 andra gillar detta.
  16. fredda2

    fredda2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Testa gärna om gyron finns och fungerar. Det verkar vara lite si och så när det gäller detta, vad jag har förstått...
     
  17. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Studera nedanstående noggrant innan köp av Doogee F5. Neutral och ärlig "Review".

    Doogee F5 Review

    "Verkar det för bra för att vara sant så är det antagligen så"

     
  18. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Vad ska det betyda? Recensionen du länkade till gav den mycket bra omdömen överlag. Han säger att DOOGEE F5 troligen är den bästa smartmobilen som finns i den prisklassen. Frånsett tyngsta spelen så imponerar prestandan säger han. Så vad menar du med den kommentaren?

    Jag kan tala om att 4G fungerar utmärkt på mitt exemplar. Jag får mycket bra hastigheter kontrollerat med bredbandskollen. Nedladdning runt 100 Mbit/s och uppladdning runt 20 Mbit/s. Kanske han glömde aktivera datatrafik? Det måste man göra. Den är inställd på avstängd som standard. Det var samma sak med min DOOGEE Valencia 2 Pro.

    Jag kan även tala om att jag kört AnTuTu och fått siffrorna verifierade. Den är bättre än 95% av alla mobiler i prestanda överlag och bättre än 60% av alla mobiler på spelprestanda. Det är oerhört imponerande siffror för en mobil som kostar runt 1200:-

    Sen så spekulerar han om det verkligen är Gorillaglas eller inte, han vet inte. Han säger att plastskyddet tyder på att det inte är Gorillaglas. Någon sån slutsats kan man inte dra tycker jag. DOOGEE lägger alltid på plastskydd på sina modeller. Tiden får visa om glaset är tåligt.

    Nu ska jag inte avslöja mer, utan skriva resten i min långa recension. Den ska förhoppningsvis bli färdig sent ikväll.
     
    Last edited: 18 nov 2015
  19. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Låter fint, jag kollade också review ovan innan den länkades och det mesta var positivt. Är i princip ingen telefon som kommer undan allt. Det enda jag reagerade på var ev. detta med 800mhz och 4G, och att ev. autofocus missade ibland. Men datatrafik borde väl påverka även 3G om det var avstängt? Svårt säga vad han hade för problem i review:n.

    Vet du om du brukar använda band 20, 800mhz för 4G där du befinner dig? Elller är det andra band främst på ditt abonnemang och region du bor? Hur känns vikten och storleken generellt? Känns väl betydligt större än din G3 kan jag tänka.
     
    Ara gillar detta.
  20. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det är sant.

    Det känner jag inte till. Jag använde Tele2 för detta test. Jag har även ett telenorkort jag kan testa med (Vimla).

    DOOGEE F5 är kantig (vilket jag visste om), hörnen är givetvis inte så sköna för handflatan och den är längre än LG G3. Den är dock tunn och bredden är nästan den samma, nån m.m. bredare bara. Vikten är exakt som det anges i reviewn, 186 gram. DOOGEE uppgav 171 gram vilket är helt fel. DOOGEE F5 känns riktigt premium, tung och stabil. Det finns inget knarr eller liknande.

    Angående AF så ska jag testa den ordentligt, jag har faktiskt bara tagit en enda bild än så länge och där satt skärpan rätt i alla fall. Jag ska ut på stan och testa F5 ordentligt i eftermiddag/kväll.
     
    Last edited: 18 nov 2015