Xperia X10 seg?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av jorgeng, 9 jul 2010.

  1. jorgeng

    jorgeng Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag testade igår flickvännens nyinköpta huawei u8100 hon köpte på expert för 999 kr och vilken skillnad mot x10:an, vad snabb den var...

    x10:an känns som en gammal ericsson t28 i jämförelse med u8100.

    Till min förvåning var det svenskt språk i u8100 och android 2.1, det fanns en hel del val där som ej finns i min x10:a med android 1.6.

    Den enda nackdelen verkar vara skärmen som var dassig om man jämför med 10:an, men u8100 var helt klart liten och smidig och det för 999 kr, x10:an kostade 6000 kr...

    :neutral:
     
  2. TLink

    TLink Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag personligen uppfattar inte min X10 som seg alls men så har jag inte jämfört min med andra på så sätt men då jag ändå tycker att min flyter på väldigt bra så finns det ingen anledning för mig att ifrågasätta min telefons möjliga seghet. Allt kommer fram på min telefon utan att jag känner att jag behöver vänta, vilket känns bra för mig :)

    Sen har väl ett gäng tester och jämförelser här på Swedroid visat att de snabbaste "grundtelefonerna" är just N1, Desire och X10? Det är ju mycket sen som kan avgöra hur passt effektiv ens telefon är och kanske är det precis det som fällde avgörandet mellan hur du uppfattar din telefon mot tjejens? :)
     
  3. Rico01

    Rico01 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    280
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    X10an är blixtsnabb efter en wipe av telefonen till den nyare mjukvaran. Efter ett tag blir även den aningens segare efter att du lagt in X antal widgets och appar. Även med den senaste mjukvaran (rootad) är min telefon definitivt segare än när jag just hade rootad den. Sedan är väl 2.1 snabbare generellt än 1.6.
     
  4. Onkel Kostja

    Onkel Kostja Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag måste sätta mig på tvären. Nu efter sista uppgraderingen tycker jag x10 är riktigt snabb på det mesta. Ja, även jämfört med andra androidlurar.
     
  5. BrittBastard

    BrittBastard Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Svenskt språk? Är du förvånad över det?!?
    Att 2.1 inte finns i X10:an än är väl ganska välkänt.
    Tycker du jämför äpplen och päron. Har svårt att se, vid ett rättvist test, att u8100 är snabbare än X10:an när X10:ans processor ligger på nästan dubbel hastighet.

    Men det klart, var det en Experia du hade och inte en Xperia så är det kanske inte så konstigt.
     
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Xperia X10 kör en betydligt högre upplösning än u8100, varför det inte vore konstigt om Huawei:n upplevs som snabbare i gränssnittet. Detsamma gäller X10 mini som också kör QVGA-upplösning.
     
  7. jorgeng

    jorgeng Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hmm, jag tänkte också på det, men att det kan vara så STOR skillnad mellan android mobiler trodde jag inte i snabbhet.

    Android börjar blir roligt nu när alla apparna väller in, sbab, nordnet, wordpress som kom i version 1.3 häromdagen, suveränt för att uppdatera min blogg.rankorsystem.se

    :cool: