[HJÄLP] Huawei Honor 4X - få Spotify till SD samt styra över BT!?!

Diskussion i 'Honor' startad av Thomas89, 26 sept 2015.

  1. Thomas89

    Thomas89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Hej!
    Var skeptisk till köpet, men slutade ändå upp med en sväng förbi Elgiganten i förgår för att sedan dympa hem med en Huawei Honor - vilket jag inte ångrar! Luren levererar HÖGT över förväntan! [emoji16]

    MEN....
    .. jag har stora problem med Spotify!
    Jag har 8GB internminne samt ett SD Kort i luren på 32GB, en playlist från Spotify som jag föredrar offline som ligger på närmare 5GB...
    Och jag har försökt få över min offline lista på minneskortet i närmare 8timmar nu utan resultat! [emoji22]
    Har tömt Cash minnet, avinstallerat, startat om, ominstallerat, men hur jag än gör så förblir "Flytta till SD"-knappen i App-hanteraren grå och icke klickbar.. och playlisten käkar upp hela internminnet mer eller mindre [emoji53]

    Hur får jag över offline playlisten på Spotify till minneskortet??
    Andra appar går flytta över, men Spotify total strejkar [emoji20]

    Problem nr 2: Spotify över blåtand i bilen!
    Så fort man byter låt via bilstereon så pausas Spotify helt, och istället börjar luren spela musik från den inbyggda/förinstallerade musik-appen... har försökt att avinstallera den, samt inaktivera den - men inget av dessa alternativen fungerar.. Så musikglädjen i bilen känns rätt skit just nu [emoji20]

    SNÄLLA HJÄLP!!!
    Får jag bara luren att lira med Spotify, så kommer jag vara nöjd med den till 100%, men tills dess så känns luren bara som en budget lur som tagit ifrån mig det bästa jag vet - musikupplevelsen i bilen när man pendlar 8 mil per dag [emoji22]
     
  2. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

  3. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER


    Hmmm. Låter tyvärr som ett tufft problem.

    Har du valt SD kortet som standard minne?

    Och hade du gjort det redan innan installationen av Spotify?

    Alla nedladdningar jag har noterat lägger sig automatiskt på SD kortet om du har det som standardminne oavsett om det står i applistan att det ligger där eller inte.
     
    Last edited: 26 sept 2015
  4. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Du måste alltså ta bort allt nerladdat i Spotifys inställningar, sedan välja sd-kortet som standardlagring i telefonens inställningar och sedan hämta igen. Lite jobb alltså!
     
  5. glemmy

    glemmy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER