Problem: Spricka över mikrofonen LG G3

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av undegaard, 12 sept 2014.

  1. Karsten

    Karsten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skickade in min telefon den 21/10 via webbhallen. Fick tillbaka den idag! Sjukt nöjd
     
  2. kptrollo

    kptrollo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    TELE2
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELE2
    Telefon:
    LG G3
    Lämnade in min två dagar före dig och väntar fortfarande på att få tillbaks den. Enligt den "progress bar" som finns på Phone Houses trackingsida så är jag just nu halvvägs genom processen. :-(
     
  3. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Lämnade in min på mediamarkt i tisdags och fick den igår fredag! :D Förväntade mig flera veckors väntetid men tydligen inte :)
     
  4. kptrollo

    kptrollo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    TELE2
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELE2
    Telefon:
    LG G3
    Nu har fem veckor passerat. Telefonen har numera krediterats av Phone House externa verkstad. Oklart om de har slarvat bort den eller om det bara tagit för lång tid. Som ersättning för min 32 GB G3 ville de ge mig en 16 GB G3 och ett minneskort. Det gick jag såklart inte med på så där står vi nu (minneskort har jag ju redan och vägrar ta en lägre specad telefon). Fortfarande ingen telefon alltså och inte heller någon kompensation för deras "fuck up".
    Hyser inte så varma känslor för detta företag just nu (dessutom försökte de klå mig på nån tusenlapp extra när jag köpte den för att den skulle faktureras min arbetsgivare (pengar som jag hade fått ta ur egen ficka)).
     
  5. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Självklart ska du inte ta emot en sämre produkt. De har slarvat bort din produkt och då får de ersätta den. Den ska ersättas med samma eller likvärdig produkt inte en produkt av mindre värde.
    Det är bara att stå på dig även om det tar tid. Ring Plus annars, de kanske letar efter nya inslag nu?
    Annars kontaktar du ARN och får detta prövat, har svårt att tro att Phone house vill ha så pass mycket Bad will som det innebär att inte lösa detta eller gå emot ARN.
     
  6. kptrollo

    kptrollo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    TELE2
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELE2
    Telefon:
    LG G3
    Sju veckor tog det. Fick till slut en G4.
     
  7. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    7 veckor må vara lång tid, men bra att det löste sig samt att du fick en G4 istället.
    Hade gärna tappat bort min G3 och fått en G4, fast kanske inte i 7 veckor :cool:
     
  8. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Upptäckte precis en spricka över mikrofonen på min G3 32GB med serienummer som börjar på 407xx. Köpt i HongKong så man kan nog glömma garanti men iofs så stör det mig inte så mycket. Större anledning att byta telefon nu då :-)
     
  9. MatteVTR

    MatteVTR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    G3, Nexus5
    Kan vara det sjukaste jag läst, vad gör sprickan? Ingenting.
     
  10. SamAlone

    SamAlone Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Någon fler som fått tillbaka dessa sprickor efter chassit är bytt en gång tidigare?
     
  11. abc123

    abc123 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min telefon LG G3 har spricka vid mikrofonen nere och uppe. Jag har lärt av tidigare problem och skickade en fråga till LG Sverige med referens att tillverkningsfelet är känt, och tanken med frågan till LG var att de skulle "erkänna" att det var ett tillverkningsfel, men de svarade mycket allmänt utan erkännande och instruerade att lämna in den till netonnet eller reparatör. Mitt som jag tyckte sluga försök misslyckades...

    Detta skickade jag:
    "En telefon LG G3 som sedan en tid har haft en spricka genom plastlisten på nederkanten av telefonen genom mikrofonen. Jag har ej tappat telefonen. Jag har noterat på webben att det tycks vara ett känt fel, och att det tycks gå på garantin.
    Hur skall jag förfara?"

    Och svaret:
    "Hej Xxx,
    Du lämnar du in den till din återförsäljare så kan dom skicka in den på service, alt. att du skickar in den själv till http://mobylife.com/en/.
    Hoppas att detta är till hjälp för er och om ni har ytterligare frågor är ni välkommen att kontakta oss igen.
    Best regards
    Wilhelm
    LG Support Norden."

    Har någon av er andra ett tydligt referens till ett "erkännande" som jag kan presenter för nettotonnet eller reparatören, en textsida från LG eller annan där de beskriver mer tydligt?

    Om någon har en sådan så räcker det med att klippa in som en textkommentar bara, eller om ni har en referens till en sida, så kan jag visa för netonnet eller reparatören. Jag har sett en sådan tidigare i denna tråd, men den är lite för otydlig för att presentera.
     
    Last edited: 9 apr 2016
  12. Emil995

    Emil995 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Det ska räcka med att förklara att det är fler som är drabbade. Jag har fått min lg g3 reparerad 2 gånger av telia. Du kan visa netonnet den här tråden.

    Här är en länk till en sida som påstår att dom fått svar från LG länk
     
  13. abc123

    abc123 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svaret, jag skall ta med mig en utskrift av artikeln när jag kontaktar netonnet, hoppas det hjälper! Jag blir lite misstänksam när man får så diffusa svar från LG, som om de planerar att ducka för ansvaret, lite konstigt att de inte nämner att de känner till problemet. Men det kanske jag som är lite för konspiratorisk.
     
  14. bihslk

    bihslk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 211
    Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    Skickade in min Torsdag 28 April och får den idag 04 Maj. Står bytt LCD display dock inget annat. Antar att ramen också är bytt då min hade 2 sprickor också.

    Snabbt som fan av Deltaservice
     
  15. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    De bytte display på min med på grund av sprickorna.

    Skickat från min Nokia 3110i