Nytt i X10 efter 1.1.27 uppdateringen

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Rockness, 8 jul 2010.

  1. Rockness

    Rockness Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaha vad är bättre och sämre?

    Vad är nytt?

    Hur är batteritiden efter en dags hård användning?

    :teeth:
     
  2. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Bättre som jag märkt: Rappare, Snyggare övergångar i menyer (smoothness), Displayens skärpa (och kanske även lite bättre färger, mättnad osv.), Back-up & Restore funktionen.

    I övrigt har jag inte märkt ngt, batteritiden är densamma för min del - dock inte dålig på något vis :P
     
  3. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Är 1.1.27 ytterligare en ny uppdatering? Eller är det till UK generic? Jag har nämligen bara 1.1.25...
     
  4. TLink

    TLink Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Beroende på vilken telefoperatör man har så kan det vara en viss skillnad mellan versionerna man får. Det verkar som att vi obrandade får .27 iaf.

    Det jag har märkt är:
    Bättre gensvar från skärmen
    Skarpare färger men det ska inte vara fler?
    Lite detaljer i mediascape
    Backup-appen
    Ny klockor hos larmet
    Snabbare menyer och uppstarter av appar
    Annan pad vid inmatning av PIN-kod
    MYCKET effektivare tangentbord
    Sen är kameran mycket snabbare med vilket känns väldigt bra
     
  5. rillton

    rillton Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som tycker att ljudet blivit sämre efter uppdateringen? Både vid telefonsamtal och uppspelning av musik. Känns som det har gått tillbaka till .14 i den aspekten. Jag uppdaterade ifrån .21 till .27 och anser att ljudet var avsevärt bättre i den tidigare version. Någon som håller med?
     
  6. Gojz

    Gojz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    539
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag har bara ringt 1 samtal men jag fick lite den känslan, men ska prova mer idag.

    Batteritiden är mkt bättre nu.
     
  7. Rico01

    Rico01 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    280
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag tycker precis tvärtom gällande ljudet. Fast det kan lika gärna bero på placebo men jag har inte irriterat mig på in-call volume något på senaste tiden. Jag KAN också blivit van. Medialjudet har inte förändrats något (provade förresten Audioplayer with EQ och den EQn fungerar jösse mig!).
     
  8. Daki

    Daki Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För mig så har ytterliggare ett SE program tillkommit till bakgrundskörande apps nämligen Sony Ercsson sync. vet inte riktigt vilken funktion detta har då jag har stängt av allt vad SE sync heter i telefonen (vanlig sync samt "kolla efter nya uppdatering sync").
     
  9. TLink

    TLink Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad gäller volym så har jag inte haft några problem med det, tycker det har varit en bra volym på samtal. Jag tyckte mig dock enligt en länk i denna tråden tror jag att ljudet SKA ha blivit bättre men man vet ju också att desto mer man söker efter nåt så blir det ju lite av en sanning hos sig till slut :D
     
  10. MasterAdde

    MasterAdde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Upplever som alla andra att telefonen blev grymt mycket snabbare, tangentbordet funkar bättre m.m... men jag har råkat utför en sjuk sak som jag inte sett att någon annan gjort, har nämnt det i uppdateringstråden oxå men tänkte jag kan dra det lite här oxå om någon har en aning om vad jag skall göra??

    Telefonen har liksom fastnat mitt emellan svenska och engelska, körde SEUS med total återställning. Nu heter Android Market - Market och inte Butiken, i t.ex. skandinavian keyboard är varannan text i inställningarna på engelska och varannan på svenska, i Astro är alla val och inställningar på engelska (vet inte hur det var innan, har för mig svenska) och det är en massa jag inte hittar igen i Market mer, t.ex. swedbanks app... någon som har haft samma problem alternativt en lösning??

    Skall iaf prova köra en reparation via SEUS tänkte jag...
     
  11. MasterAdde

    MasterAdde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ringde SE support som sa samma sak, så jag körde en ominstallation via SEUS... vilket resulterade i - inte ett skit bättre... :@, så please... HJÄLP!!!
     
  12. DALJ

    DALJ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej. Jag får bara meddelande att jag har den senaste programvaran när jag söker efter uppdatering från telefonen, gör jag nått fel?

    Jag har en X10 som är köpt utan abbonemnag.
     
  13. TLink

    TLink Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kör med SEUS..
     
  14. rillton

    rillton Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem, eller problem är det inte för mig, inte än iaf. Andriod Market heter Market och jag provade att söka efter Swedbank-appen, men det kunde jag inte finna. Jag kan dock inte ge dig nån lösning på problemet, men nu vet du i alla fall att du inte är ensam. :)
     
  15. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Skyddade/privata applikationer kommer nog dröja ett tag innan de syns för först måste den nya fingerprinten för update .23 synkas och (gissar) godkännas av Google (varför görs inte det direkt?) innan t.ex. Swedbank appen syns... riktigt störande faktiskt... testade o ändra till en äldre fingerprint i default.prop filen som ligger i /system men den vägrar iaf... jaja, blir till att vänta ett par dagar misstänker jag. Ang. .23 uppdateringen så är det sjukt stor skillnad både i hastighet och respons på skärmen nu och batteriet är ju hästlängder bättre än tidigare trots att jag synkar allt möjligt skräp :D
     
  16. Leo_74

    Leo_74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hej!
    Kan någon hjälpa mig med när man uppdaterar min x10 då vill jag att allt ska inte försvinna så hur ska jag göra.Tack
     
  17. pswheels

    pswheels Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Om du använder SEUS och väljer att uppdatera så kommer det att vara kvar, jag "tappade" ingenting:)
     
  18. BrittBastard

    BrittBastard Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ni som har Telenor-brandade, har ni fått den och hur?
     
  19. Khwaj

    Khwaj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    körde SEUS o valde uppdatera, allt kvar.
     
  20. MasterAdde

    MasterAdde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har varit i kontakt med Swedbanks support och precis som en annan skrivit i sitt inlägg så är det så att appen inte är godkänd av Google på vissa system, men dom har meddelat Google som skall fixa det... så vi får se NÄR dom fixar det... irriterande är bara förnamnet... :S