[Appförslag] App som visar hur ofta man använder installerade apps

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av swefse, 9 jul 2010.

  1. swefse

    swefse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hej!
    Vet någon om nån app som visar alla installerade apps och hur ofta de använts?
    Jag har ett åttiotal apps av vilka det säkert finns många som jag bara installerat och glömt bort utan att använda och nu börjar app-minnet att bli fullt, så en sån här app skulle vara jättebra!
     
  2. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Kollade lite i dokumentationen, och jag kan inte se att man kan få reda på hur ofta en app körts.

    Jag kollade även med astro på de program som är installerade, och där kan man se mycket, men inte hur ofta något körts. Även det pekar på att infon kanske inte finns.
     
  3. swefse

    swefse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    OK, tack!
    Finns det ej heller något sätt för en app att själv hela tiden övervaka vad som händer och sammanställa det i en lista?
    Eller är det någon som kan lista ut något annat sätt att göra det på (det gör inget om jag behöver ha den på i bakgrunden hela tiden)?
     
  4. JockeLi

    JockeLi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vill du ha mer info än den som finns i spare parts under usage statistics?
     
  5. swefse

    swefse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ungefär så, fast att den visar alla applikationer med 0 i Launch Count så jag ser vilka jag aldrig har använt och att man tas direkt till Application info. Gärna också att man kan sortera apps med 0 i Launch Count efter storlek.
    Finns/går det?
     
    Last edited: 10 jul 2010
  6. mgman

    mgman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Telefon 2:
    One+3
    Platta:
    Asus
    Platta 2:
    Lenovo
    Jag installerade igår en app som gör det du vill ha. Appen heter app usage monitor.
     
  7. swefse

    swefse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tack så mycket, det var det här jag ville att den skulle fungera!
     
  8. cewan

    cewan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har också den installerad, men den fungerar inte så bra tycker jag.

    Där är ett gäng program som jag använder ofta, men som fortfarande står som unused.

    Exempel: Alarm Klock (använder varje morgon), Barcode Scanner, ADW.Launcher (används ju hela tiden då den ersätter Home), Calendar Pad, Cardiotrainer (använder varje golfrunda, ca 2 ggr i veckan), DropBox, G2Android, GTasks, Google Maps, Market, Scandinavian Keyboard (används ju hela tiden), Shot Tracker (används varje golfrunda), Snowstorm (väderwidget som alltid är igång), XBMC Remote.

    Någon mer som får liknande beteende från AppUsage Monitor?
     
  9. mgman

    mgman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Telefon 2:
    One+3
    Platta:
    Asus
    Platta 2:
    Lenovo
    Installerade ju appen nyligen och har inte hunnit se över den än men ditt inlägg gjorde mig intresserad och jag kollade hur det såg ut nu och ADW har knappt används, (bara två gånger, använder också denna), det optimala är om även widgets tas med men det verkar inte göra detta.

    Provade med 3G watchdog. Klickade på appen, då blev det reggat som använt. Klickade på widgeten, inget hände. Widget är ju mest intressant här så även om jag använder denna mest har programmen aldrig använta enligt appen.

    Klickade på weeknow i baren och inget hände. Klickade på appen weeknow via app drawern och då blev det reggat. Kollar ju inte veckan via app drawern när det ligger i notificationen baren...

    Denna app, appusage monitor verkar inte vara den optimala appen för mig i slutändan då jag också vill ha med widgets.

    Vissa appar ligger ju och kör i bakgrunden (typ weeknow och ADW) och är aktiva och används men enligt appen är de oanvända för att du inte varit inne i appdrawern. ADW ligger ju inte ens med i app drawern. Blir lite skev statistik.

    Den funkar helt ok, verkar det som hittils, om man verkligen trycken på appen i sig. Annars inte.
     
    Last edited: 21 jul 2010