Köpa Nexus 6P

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av droidsmurf, 29 sept 2015.

Taggar:
  1. makatech

    makatech Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    felpost
     
  2. Gargo

    Gargo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    166

    MINA ENHETER

    Jag beställde min via ThePhoneHouse (Elgiganten) så fort den blev tillgänglig.
    Igår fick jag mitt kollinr. Bör kunna hämta ut den senast imorgon. 32gb Silver.
    Typiskt att inte postens kollisök funkar idag...

    Finally!!!
     
  3. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 636
    Mottagna gillanden:
    1 093
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Jo självklart har du rätt, jag är inte irriterad på någon leverantör, begriper ju att Webhallen vill sälja om dom bara kunde.
    Kommer nog avvakta deras telefon ändå, känns tryggt med en fysisk butik man kan slå näven i OM fel uppstår, jaja vi får se :)
     
  4. makatech

    makatech Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Ja men å andra sidan så gissar jag att Google är mer generösa med returer jämfört med svenska leverantörer, men en gissning.

     
    jnsson och Salvion gillar detta.
  5. MinaNötter

    MinaNötter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Pratade nyss med kundservice på Tre. Efter många om och men så skulle jag få med en Nexus Player på min order, hoppas att detta stämmer annars blir jag oerhört sur.

    Han sa iallafall att det är bekräftat att dom har telefonen på lager nu och att telefonerna kommer skickas ut asap. Så FÖRHOPPNINGSVIS så får vi telefonerna nästa vecka någon gång. Dock säger en vän som jobbar på Tre att den beräknade leveransen är 15e. Vilket virrvarr, får huvudvärk.
     
  6. Lobo

    Lobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    646
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Snackade med Telenor nyss om min grå 128 och killen trodde att jag skulle ha den nästa vecka. Vad han baserade det på sa han inte. Vi ser väl..
     
  7. Demus

    Demus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER


    Här svarar TRE på mitt mail jag skickade igår när jag frågande om när telefonen kommer, då jag hört den var försenad.....

    "Hej Martin!

    Tack för ditt mail.
    Jag som kommer hjälpa dig i detta ärende heter Marija Lundström.

    Det stämmer att leveransen av Nexus 6P dessvärre är försenad. Vi beräknar att få in den i lager runt 14 december.

    Ha en fortsatt trevlig dag!

    Med vänliga hälsningar
    Marija Lundström | Kundansvarig | 0771 735 300
    "
     
  8. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Sitter med min i handen nu. Djävlar vilken stor telefon. Snabb som en attsing också
     
  9. Steefzar

    Steefzar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Roligt när man får krypa till korset och ångra sin uppsägning hos Tre. Trodde att Tre var världens sämsta operatör men ack så fel jag hade, TELENOR är världens sämsta operatör just nu.

    Det börjar med att jag ringer Telenor igår 2015-12-02 och tecknar upp ett abonnemang, Jag valde att hämta min Nexus 6P i butik då tjejen som fixade allt ringde till butiken i Norrköping och bokade ett exemplar åt mig för där fanns det tydligen en. Jag bor i Finspång så jag har 3 mil enkel resa till Norrköping. Sagt och gjort så åker jag in till Norrköping och ska hämta ut min telefon, snubben jag pratar med går och hämtar telefonen och jag ser den ligga framför mig. Då säger denna säljare att "Nu kommer du nog bli besviken". Jaha vad är det nu tänker jag. Då säger säljaren att detta exemplar är tydligen en Telenor Change telefon och är tydligen bokad på någon annan, så dom har ingen telefon till mig. Fly förbannad går jag ut och ringer till kundtjänst, då får jag prata med en annan tjej som lägger samtalet i vila då hon skulle kolla upp vad som gått snett, när hon sen kommer tillbaka och ska berätta så bryts samtalet. Jag väntar en halvtimme då jag hoppas att hon ska ringa upp igen, men självklart ringer ingen upp. Förbannad som jag är åker jag och stillar hungern med ett Originalmål på Max och ringer igen. Då får jag prata med en trevlig kille som säger att detta är förjävligt och så här får det inte gå till. Han håller kvar mig i luren och försöker ringa butiken men dom svarar inte för dom stänger klockan 19. Han säger då sen att han lovar på heder och samvete att han inte tänker släppa det här och han ska ringa mig imorgon klockan 11 (idag). Klockan blir 12 och ingen har ringt. Jag ringer då upp kundtjänst igen och en annan person säger att han kommer att ringa om han har sagt det. Jag väntar en timme till och ingen har ringt. Då får jag prata med en annan person som tar kontakt med den första personen jag pratat med som tecknade abonnemanget åt mig. Och hon skulle ringa upp mig om någon minut. Det går en timme till och ingen ringer upp. Så jag tröttnar och häver avtalet och berättar samma visa för denna person och han kan inte annat än att hålla med och har inget att komma med. Så nu har jag ringt Tre och ångrat min uppsägning och får ändå vänta till vecka 51 på min telefon. Karma för att jag snackade skit om Tre? haha o_O

    Många dåliga kundservice ärenden har jag varit med om i livet men detta ärende tog fan priset...Finns säkert folk som är nöjda med Telenor här men jag fick inget bra bemötande som en ny kund. Inte ens 1 dygn hann jag vara kund. Jag kommer aldrig någonsin rekommendera Telenor till någon jag känner. :ehm:
     
    MacKrill, TintinCeder och Gargo gillar detta.
  10. Coistrel

    Coistrel Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2013
    Inlägg:
    991
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 4a
    Telefon 3:
    Oneplus 5T
    Övrigt:
    Chromecast with Google TV
    Toshiba Chromebook 2
    Helvete! Vilken förbaskat tråkig historia. Jag lider med dig!

    Telenor har jag aldrig haft bra erfarenheter av, Tre har jag ingen aning om hur de är, men värre än Telenor betvivlar jag starkt... särskilt efter det du nu berättat. Det är även tack vare sådana här problem som jag i år valde att köpa min telefon från en riktig återförsäljare istället för via en operatör. Förseningar, dålig kundtjänst och support är inget jag har tid att dalta med. Jag vill beställa min telefon och få hem den, utan knussel.
     
  11. Steefzar

    Steefzar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Ja, jag kanske också skulle gjort så. Tråkigt när sådant händer, trodde bara inte att det skulle vara så här jävla illa :ehm:
     
  12. Coistrel

    Coistrel Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2013
    Inlägg:
    991
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 4a
    Telefon 3:
    Oneplus 5T
    Övrigt:
    Chromecast with Google TV
    Toshiba Chromebook 2
    Det är alltid lätt att vara efterklok. Och köpa via operatör har sina fördelar också, särskilt nu när inte telefonen blir så mycket dyrare än i butik. Tyvärr blir det riktigt jävla illa när det väl blir illa, känns det som.
     
  13. Steefzar

    Steefzar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Ja visst är det! Nu skrattar jag bara åt det. Men ändå frustrerande när man har suttit på en Moto E i 2 månader då man sålde sin Nexus 6 :( "I-landsproblem"
     
  14. Coistrel

    Coistrel Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2013
    Inlägg:
    991
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 4a
    Telefon 3:
    Oneplus 5T
    Övrigt:
    Chromecast with Google TV
    Toshiba Chromebook 2
    Det är bra att du kan se det så! Tråkigt att behöva använda en sådan skräpig telefon när du ändå hade en bra Nexus 6 förut. Men snart kommer din 6P... snaaart!
     
  15. bugiam

    bugiam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

  16. vastis

    vastis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 11
    Platta:
    Galaxy Tab S8 Ultra
    Övrigt:
    Pixel Watch
    bugiam gillar detta.
  17. MacKrill

    MacKrill Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2015
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    Google Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Nexus 6p
    Info:
    Nova Launcher. Dbrandad
    Telefon 2:
    Nokia 520
    Telefon 3:
    Htc One M7
    Platta:
    Ipad min (1a gen)
    Fick precis mail från tre.

    "Hej.

    Leveransen av Nexus 6P skulle anlända till oss i denna vecka. Som det ser ut just nu så kommer vi få in telefonen på lager den 14 dec. Vi ber om ursäkt och som kompensation kommer du givetvis att få ta del av erbjudandet där en Nexus Player ingår utan extra kostnad (värde 990 kr). Den kommer att skickas till dig tillsammans med telefonen.

    Anledningen till denna försening är att vi under våra tester av denna telefon upptäckte ett kompabilitetsfel med en av våra nätleverantörer av 4G utrustning. Då vi alltid ser allvarligt på defekter som påverkar våra kunders upplevelse, valde vi att pausa ordern från vår leverantör tills vi hittat felet och fått bekräftat att det kan åtgärdas. I detta fall har vi nu fått bekräftat att det kommer en uppdatering från Google/Huawei som löser detta problem senare denna månad.

    Vänliga hälsningar, 3"

    Känns rimligt och ok. Skönt att de lämnar information. Så då är det bara att hoppas att s3an håller liiite till..
     
    MagnaWolf gillar detta.
  18. Dan1jel

    Dan1jel Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    918
    Mottagna gillanden:
    522
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 6
    ROM:
    Vanilla
    Platta:
    Dell Chromebook 13
    ROM:
    PopOS 21.04
    Övrigt:
    Casio G-Shock: GWG-1000-1A3ER / GBX-100-7 / MT-G B1000D-1A
    Hoppas på att de är sant, väntar också på en.
     
  19. Gunther

    Gunther Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    Fick orderuppdatering från 3e dec till 15e, så jag avbeställde också 128 från Dustin och beställde från Google. Får bli en alu istället för grå, men det är kanske bara bättre...
    Google beräknar mellan 8-15e på min order och är billigare.
     
  20. Spaderess

    Spaderess Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Jag ville egentligen ha en vit, beställde vitt skin till den istället. Hoppas att det blir bra, aldrig använt skin innan.