MoDaCo Custom ROM for HTC Desire with Sense [WIP Online Kitchen]

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Madeli, 9 jul 2010.

  1. Mandrag

    Mandrag Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kom det en fix för detta? Eller är det svårt att lägga in APN-inställningar själv?
     
  2. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    det finns massor med guider... I denna tråden finns många svar: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=14828

    Jag har skrivit hur man skapar en ext här: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=13777&page=2 Det är en metod som jag tycker är enkel, men det finns flera sätt.

    All information finns överallt! Ibland begriper jag inte hur lata folk är. Min Desire är den första Android telefonen jag skaffat. Jag hade aldrig ens testat en en mobil med Android. Jag har sökt och sökt information för att lära mig!! Vill man ha information så finns den....
     
  3. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Det kommer en fix för APN efter helgen. Paul är inte hemma över helgen... Det är inte svårt att lägga in själv. Borde stå på din leverantörs hemsida om manuella inställningar...
     
  4. brosk

    brosk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Den här romen är helt awesome, jag bakade den igår men råkade kryssa bort alarm clock :) den lär jag behöva för jobbet hehe.

    Jag har inte stött på några problem förutom att location inte fungerar och gpsen tar en evighet på sig att lokalisera (troligen relaterad, då jag tror att den kör någon form av AGPS först för att snabbare hitta var man är).

    Madeli, backar du upp dina apps med titanium backup? det blir lite tradigt i längden att installera om allt varje gång han släpper en ny rom version :)
     
  5. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Ja, jag använder Titanium backup. Jag har även donerat så jag har pro versionen. Är då väldigt enkelt att få in alla apps igen med inställningar och allt med bara ett klick ;)
     
  6. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Inte rootat än, men funderar på det nu när det kommit en bra froyo sense-rom. En fråga bara, måste man ha premium-membership för att kunna baka och vad kostar det?
     
  7. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Ja, man måste ha premium.... Modaco ad free kostar ca 115kr för ett år. Väl värda pengar tycker jag. Annars kan man vänta tills hans prebaked kommer nästa vecka... nackdelen där är att man inte kan välja helt själv vad som ska ingå.
     
  8. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Exakt, jag tänkte mig en minimalistisk rom med bara det nödvändiga plus lite core program typ maps, voice serach, youtube, calc, facebook och spare parts.. antar att hans prebaked kommer att innehålla car panel news o weather och sånt också?
     
  9. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Någon som vet varför jag har 100% på "kör" i spare parts med en ren installation, dvs med wipe, med denna rom. Har även formaterat SD kortet och testat att installera om romen ett antal gånger. Har kollat under partial wake usage, och inget konstig där eftersom det bör ju inte heller finnas något program som håller mobilen vaken.
     
  10. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Re: [Froyo] with HTC Sense -MoDaCo Custom ROM for HTC Desire with Online Kitchen

    Nu är jag i bilen på väg till badet så nu får ni klara er utan mig ;)

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  11. Zadde

    Zadde Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Nu är det ju du som inte kan läsa, guiden du länkade till är hur man rootar, jag ville ha en om hur man byter rom och hur man fixar allt som hör där till. Någon sådan guide har jag inte hittat i komplett skick. Alltså, med ALLT, som behöver göras.
    Jag har hittat någon romguide som länkar till 651441784 andra guider om hur man gör för att förbereda innan rominstallationen. ENOOOORMT störande, så jag undrade om någon som gjort det förut kanske kunde ägna 2 minuter att skriva ner några ord om man gör. Tror det är fler än jag som kan upskatta det.
     
  12. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    +1!
     
  13. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    förfarandet att flasha en rom är samma på alla mobiler.
    det finns en otroligt mängd guider.

    Men jag kan göra en kortfattad guide och resten får du faktiskt söka själv.

    följ denna guiden för att få in recoveryn
    http://android.modaco.com/content/h...unching-recovery-on-your-device-without-a-pc/

    • Tanka hem rom zip fil
    • Lägg zip fil i roten på minneskortet
    • stäng ner mobil
    • starta mobil med vol down + power tills du kommer till hboot
    • välj recovery sen power knapp
    • Välj wipe data / factory reset
    • välj install zip from sdcard, sen väljer du du choose zip from sdcard
    • leta upp rom zipfilen och tryck optisk musknapp
    • Klart!! boota om mobilen och ta en kopp kaffe medans den startar upp

    Som sagt Sök!!! det finns där och du måste våga testa själv
     
  14. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Går det att få svenska menyer och svenska HTC IME med denna rom förresten? eller får man snällt ladda ner Scandinavian keyboard som alla nexus och liquid-ägare?
     
  15. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    ja det går att få
     
  16. fello

    fello Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    kan någon vara så snäll att den tankar upp en rom med ALLT (radio oxå) då jag har knasat min nuvarande radio :) (kul med ny rom oxå ;)
     
  17. Nephisto

    Nephisto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Rootade min telefon fredags så är rätt ny på detta men har skaffat pro versionen av titanium backup och visst det funkar väl bra på sitt sätt. Dock när jag restorar "all apps+data" så installerar den ju alla apps men av någon anledning syns bara ett fåtal i marketen. Blir det inte korrekt länkat eller vad? kanske är ett känt fel..

    Kör modaco custom froyo rom som jag bakat sj :)
     
  18. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Händer inte mig.... men det finns en Market doctor i Titanium.... under meny, mer...
     
  19. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Förstår inte riktigt. Hur svårt kan det vara?
    Jag var själv lite skeptisk om fake-flash osv.

    Jag körde r6 för att roota den och laddade sedan ner ROMManager från Market och via den så rebootade jag telefonen in i recovery mode och flashade egen zip från sd-kortet. Inte svårt alls, busenkelt snarare.

    Men att göra lite backups är smart men det sket jag i, hade redan bränt allt ändå så gör inte så mycket. Körde myBackup för back up på Call Log och SMS & MMS typ.

    Fungerar på om jag ska skita i sense och köra en annan launcher, pro launcher blev ganska fin tyckte jag. Men då blir man av med alla sense-widgets men däremot så får man ändå deras Dialer osv så det är ju najs.

    Det jag stör mig på är default knappen som var göm-tangentbord (som jag använt enormt mycket) har bytts ut mot någon välj-språk-knapp: Vet någon om man kan komma ifrån detta? Stör mig på att använda meny-knappen för att bli av med tangentbordet och ibland få upp appens dumma meny :/
     
  20. Nephisto

    Nephisto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Lyckades precis bli klar med tråden om denna rom på modaco och såg att det var nån som ställt samma fråga. Dock råkade jag fucka upp något när jag pullade bort htc lock screen så var tvungen att flasha om.. Ska se om market doktor funkar sen :)