Kringgå tvingande skärmlås från Exchange

Diskussion i 'Allmänt' startad av Login01, 6 dec 2015.

  1. Login01

    Login01 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    4
    Min arbetsgivare har plötsligt fått för sig att tvinga ut extra säkerhetsinställningar på alla enheter där anställda synkar sitt Exchange-konto.

    Har hittills vägrat godkänna de nya säkerhetscertifikaten som luren skriker om minutiöst men jag börjar känna mig handikappad utan mail och framförallt kalendern.

    Kollegorna har fått antingen tvingande PIN-kod eller lösenord som skärmlås. Sjukt irriterande i min mening, det borde räcka med mönsterlås som jag kör idag. Därtill har man lagt en extra touch genom att enheten fabriksåterställs vid 5 felaktiga upplåsningsförsök.

    Finns det något sätt att kringgå det här och lura Exchange-servern att jag har alla inställningar de kräver fast jag kör som vanligt?

    Tacksam för svar och tips!
     
  2. PaKr

    PaKr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi A1
    Testa en annan mailklient, själv kör jag med Nine, då behöver du bara knappa in pinkod när du ska in i appen...
     
  3. Banan

    Banan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Måste ni använda privata telefoner på jobbet?
     
    Rospigg gillar detta.
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Kringgå jobbets policy är respektlöst då den finns där av en anledning. Är det jobbigt så skit i att synka mailen. Dessutom ett extremt vanligt stressmoment i tillvaron att ha jobbet med sig överallt.
     
    Rospigg och torbjorn gillar detta.