Problem: Vibratorn N5X

Diskussion i 'Nexus 5X (2015) - Allmänt' startad av skummis, 10 nov 2015.

  1. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Min skallrar inte... Verkar bara drabbat vissa
     
  2. Slick-Rick

    Slick-Rick Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Med risk för att det redan tagits upp i tråden:

    Någon som har Swiftkey och gått in i inställningarna och ändrat intensiteten för vibration när ni skriver? Har själv en Z1C som har en rätt långsam vibrator som jag korrigerat intensiteten på och fått den att låta mindre och kännas rappare. Är själv spekulant på denna lur så vore kul att höra om det går att lösa. Annars är jag som vissa av er att jag klarar mig utan vibration när jag skriver.
     
  3. Thoast

    Thoast Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag körde med Swiftkey, problemet är typ bakvänt med 5X, den vibrerar väldigt kort, men intensivt. Provade på allt från 1-60ms. Upplevde att den lät lite mindre argt när man ställde upp vibrationslängden rejält, men jag kunde inte leva med det heller då den lät för mycket... Jag har en Z2:a också, vet inte om den har samma vibrator som Z1C, men den blir bättre när man ställer ner.

    Slutade som sagt för mig att jag sålde 5X:en och köpte en 6P (som jag är mycket nöjd med och vant mig med storleken väldigt fort)
     
  4. Slick-Rick

    Slick-Rick Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tack för svar. Någon som vet om detta felet är eskalerat till Google och om de kommer göra framtida hårdvarukorrigeringar om det inte är möjligt att åtgärda med mjukvara?

    /R
     
  5. Thoast

    Thoast Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag postade den här bilden tidigare i tråden, vet inte om svaret är representativt för vad Google egentligen anser, men det ser ju oroväckande ut:

    [​IMG]

    Jag tror majoriteten som köper telefonen inte tycker det är lika big deal som jag mfl gör dock!
     
  6. Slick-Rick

    Slick-Rick Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER


    Sorry, men missade den posten. Jag då verkar det ju onekligen som att det inte kommer någon förändring från Google. Har bara testat telefonen i butiksmiljö och där hörde jag ljudet först när jag satte örat 15-20 cm från örat. Kan tänka mig att det blir mer påtagligt i tysta miljöer. Men o andra sidan känner jag inte större behov av att ha vibratorn på annat än när det ringer eller andra notifieringar dimper in.

    R