Söker 4" lur som ska vara hyffsat tålig

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Dansken, 12 dec 2015.

  1. Dansken

    Dansken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Söker en ny lur, bör tåla fukt/damm och tåligt glas, max 4".

    Har haft en Xperia Go i över 2 år som kastat in handduken, har idag en Xperia E1 som inte är mycket för världen.
    Har inga jättekrav men E1an käns allmänt laggig så lite rappare än så skadar inte,

    Har telefonen i fickan så därför går gränsen vid 4"-4,5" max. Har kollat runt en del och telefonerna tenderar att bli större och större.
    Fins det några cloner på Xperia lurar värt namnet? el fins det någon annan kompetent lur ni kan reka?

    Kamera används en hel del i jobbet för dokumentation så den får gärna vara hygglig, el iaf bättre än den i E1an.
     
    Last edited: 12 dec 2015
  2. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag har tittat rätt mycket och jag har inte hittat något av intresse. De har vanligtvis väldigt dålig prestanda, lågupplösta skärmar, klent med minne och gamla versioner av Android. Android 4.2(!) flera av dem. Många har bara 3G och har de 4G så är det sällan rätt band för oss i Sverige.
     
    Last edited: 12 dec 2015
  3. Dansken

    Dansken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nej, jag har själv letat med ljus och lykta utan framgång, 5" och uppåt fins ju hur mycket som helst men det blir för otympligt. Vtetusan vad jag ska satsa på, E1an lär inet hålla länge, den första höll i 10dagar, fick en ny på gar och den har ja haft i ca 2v nu.

    Det är på jobbet telefonerna tar stryk, jobbar på verkstad, svetsar, lackerar, står i dammiga/blöta miljöer, mycket buller därav har jag alltid telefonen i fickan så jag känner vibben då det ringer.
     
  4. tugge

    tugge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Sony Xperia 5 II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia 5 II
  5. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Den har ju väldigt klent med minne, 1Gb RAM, 8Gb Internminne. Lågupplöst skäm. Men det kanske inte finns något bättre på marknaden.
     
  6. Dansken

    Dansken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jo, vet om S30, saken är den att S50 kunde man få ett tag genom mitt jobb, och nästan alla som plockade ut en sådan bytte modell efter några månader, telefonerna krånglade konstant, appar som inte fungerade, telefonen stängdes av sporadisk osv, därav plockade jag aldrig själv ut en.

    Nu får man välja mellan Samsung J5 och Xcover 3, J5 lär jag ju krossa på en vecka så jag får väl kanske ta en Xcover 3 till sist iaf, tänket om det fans något lämpligare man kunde införskaffa själv.
     
  7. tugge

    tugge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Sony Xperia 5 II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia 5 II
    Xcovern såg faktiskt vettigare ut än S30n.
    1,5Gb ram och det verkar som den fått 5.1.1 via OTA nyligen..
     
  8. Carre_80

    Carre_80 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2014
    Inlägg:
    709
    Mottagna gillanden:
    284
    Telefon:
    Mate 20x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    Skärmen på CATen ser jag inte som ett jätte problem iom att den bara är 4". Men 1gb RAM och 8gb Rom är problematisk. Mycket mer än att ringa/messa, lyssna på musik och spela nått enkelt spel kommer den inte klara. Men för många räcker det ju...
     
  9. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Skärmen är dock inte 4" den är på 4,5".