LG G2 garanti trots skärmbyte?

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av bl00keRs, 18 dec 2015.

  1. bl00keRs

    bl00keRs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2013
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har köpt begagnad LG G2 i våras och det viktigaste för mig då var skick på batteri, och om det var sliten eller inte. Säljaren ljög för mig med påståenden om att det höll som ny för det gjorde det inte och det blev bara värre när jag uppdaterade till Lollipop och förlorade ca 1 timme på skärmen. Krigade med det slitna batteriet tills nu eftersom jag har kvitto och garanti som går ut den 26-12 och jag tänkte utnyttja garantin och lämna in telefonen pga slitet batteri och att de ska rengöra den vid högtalare och mikrofon utgången då det har samlats på massa skit där, backa den till KitKat då Lollipop är skit enligt mig och saknar massa funktioner dessutom samt små andra problem. Det är nu så att telefonen haft en skärmskada och blev byt av tidigare ägare genom ifon.se / nordicservice.se . Undrar om jag fortfarande kan lämna in luren på garanti? Har kvitto för skärmbyte men hittar ingen information om de är certifierade av LG eller inte. Vet någon om de kan neka garantiärenden?
     
  2. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 203
    Mottagna gillanden:
    1 388
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Kan bara säga att batterier oftast har 6 månaders garanti och jag tror inte du får det på garantin överhuvudtaget.
    Blir nog att köpa batteri och byta själv.
     
  3. bl00keRs

    bl00keRs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2013
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    LG lämnar 2 års garanti på batteri på G2:an då det räknas som en del av telefonen, är ingen tillbehör.