Chromecast tappar uppkopplingen

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av Zinuz, 6 apr 2015.

  1. Zinuz

    Zinuz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Skulle behöva lite hjälp med felsökning.

    Under en längre tid har min chromecast tappat uppkopplingen med mitt nätverk.

    När jag spelar en film från netflix, youtube etc så kör den på i 1-3 minuter sen buffrar den ett tag tills plattan (nexus 7) tappar kontakten med chromecasten.

    Jag har testat att:

    1 uppdatera routern, en asus RT-N56U, men ingen förbättring

    2 Ställa om routern till att endast köra 2,4 ghz

    3 Uppdatera Chromecast

    4 Testat olika appar för att casta

    5 Testat olika enheter att casta ifrån, platta, telefon, dator etc
     
  2. damas

    damas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har kört Chromecast 1 sedan den kom med min gamla router (Netgear med n-standard, ej dualband). Har fungerat klockrent, förutom lite långsam "startsträcka" innan materialet spelas upp. Förra veckan brakade den förra routern och jag köpte ny, det blev en Asus RT-AC51U (dual band). Jag lyckas inte konfa chromecasten så den lirar med den nya routern över huvud taget.. Om jag kopplar ur CCn ur tvn ,fabriksåterställer den, och ansluter till den med telefonen, så kan jag komma åt den och konfigurera. Men i sista steget när man ska välja vilket nätverk CCn skall ansluta mot så kommer inte mitt hemnätverk upp. Har petat med AP/client isolation, IGMP Proxy, slagit av 5Ghz bandet osv.. Någon som fått sin CC att fungera med Asus?
     
  3. CJ954RR

    CJ954RR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Gammal tråd men jag har fått samma problem sedan en vecka ca.

    Kan inte använda den längre, allt buffrar på lägsta kvalitet om det ens kommer igång att spela. Oftast så säger apparna att det blir timeout på anslutningen till chromecasten. Hänger sig hela tiden.

    Om jag lyckas få igång något på den så tappar appen kontakt med den efter en stund. Det händer på alla appar, youtube, Spotify, svt play osv. Inte ens chromecast-appen kommer åt chromecasten 9 ggr av 10.

    Har fungerat annars i 2 år. Inget har förändrats, samma tv, samma router, samma isp osv. På alla andra enheter streamar allt som det ska.

    Är det bara att skrota skiten eller?
     
  4. xavipro11

    xavipro11 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2015
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    2
    Samma sak hände mig. Gav den till en kompis och köpte chromecast 2 istället. Den gamla funkar bra hos kompisen och den nya funkar utan problem här hemma.
     
  5. xavipro11

    xavipro11 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2015
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    2
    Kan även tillägga att jag har använt samma router och tv hela tiden.
     
  6. mattsjo

    mattsjo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Kolla om din router har fått för sig att börja köra på höga wifi kanaler. Jag tyckte för länge sedan att jag fick problem med routerns auto läge så jag låste 2.4GHz bandet till kanal 3 har jag för mig och sedan dess har det inte varit några problem.
    Jag har en Asus RT-AC66U.