Frågor gällande köp och sälj

Diskussion i 'Allmänt' startad av BobbyM, 14 dec 2015.

  1. BobbyM

    BobbyM Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2015
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    16
    Funderar på att sälja min nyinköpta Nexus 6p då den känns lite för stor. Men jag noterar att jag inte har tillräckligt många inlägg för att sälja den här på Swedroid. Vilka ytterligare begagnat-marknader finns det som rekommenderas eller är det helt enkelt blocket och tradera som gäller som med allt annat man säljer?

    Jag köpte på elgiganten och missade deras lilla tillägg att de lämnar öppet köp(till och med förlängt öppet köp) på all hårdvara utom mobiltelefoner :( . Vilken elektronik-kedja / sajt lämnar öppet köp på mobiltelefoner om jag nu skall införskaffa en ersättare?
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    När det gäller köp av mobiler och man är tveksam skulle jag rekommendera dig att beställa via webbutik istället då du har stöd av köp vid distanslagen, att inspektera och testa varan i fjorton dagar.

    Vid försäljning har jag tyvärr inget att rekommendera mer än de du själv nämnt.
     
    jnsson gillar detta.
  3. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Netonnet är superschysta och tillåter att man testar en mobil upp till fjorton dagar och att man sen kan lämna tillbaka. Fint skick gäller då så klart.
     
  4. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Tyvärr men ja.
     
  5. Blodsvente

    Blodsvente Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har haft samma problem. Men med detta inlägg kommer jag nu äntligen upp i 50 inlägg och får då rätt att göra inlägg i köp och sälj :) - så nu ska frugans gamla nexus 4 ut där för intressekoll :)