Letv 1s eller Redmi Note 3? (MAX 2000 kr budget!)

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av SkyddsAngel, 25 dec 2015.

  1. SkyddsAngel

    SkyddsAngel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

  2. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Med frakt och tull inräknat betalar du mer än 2000 kr för redmi :)
     
  3. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Och spelar mjukvaran någon roll eller vill du bara ha bra hårdvara?
     
  4. Carre_80

    Carre_80 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2014
    Inlägg:
    709
    Mottagna gillanden:
    284
    Telefon:
    Mate 20x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    Själv tror jag ju mycket på Xiaomi. De är ett stadigt företag som är känd för hög kvalité.

    Letv är nya men har fått väldigt fin kritik.

    De är nog rätt likvärdiga. Med fördel Xiaomi pga större batteri. Och jag personligen gillar Miui-os väldigt mycket!

    Jag skulle välja xiaomin! Men jag tror du blir nöjd med vilken du en väljer.

    PS. Jag misstänker att du vet svagheterna med dessa? Inget 800mhz och inget sd-kort...
     
  5. SkyddsAngel

    SkyddsAngel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER


    Jag vill helst ha OS på svenska språket då mobilen är till min morsa som är inte så bra på engelska.

    Kommer Redmi med svenskt OS? Jag studerar utomlands och kan tyvärr inte hjälpa morsan med att roota och installera nytt OS så hon får försöka klara sig själv. Därför är det viktigt för mig att den telefonen jag köper ska ha multi-language inkluderad vid köpet så man slipper lägga till det på egen hand.
     
  6. Spineshank

    Spineshank Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    51
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro
    Båda lurarna kräver viss "handpåläggning", så jag hoppas du inte tänkt beställa den direkt till henne. Jag rekommenderar att du ställer in den innan du postar till henne. Alternativt beställer från en återförsäljare som lägger in svenska, tar bort eventuella kinesiska appar osv
     
  7. SkyddsAngel

    SkyddsAngel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER


    Jag kom överens med återförsäljare att de skulle ta bort kinesiska appar och dessutom installera svenska språket till telefonen. De säljer båda dessa två telefonerna så därför gäller det för mig att välja vilken telefon. Deras företag ligger i Kina dock så jag oroar mig mest för framtidens support men än så länge verkar de vara seriös. Det finns val att köpa via paypal så jag känner mig lite säkrare.
     
  8. Page03

    Page03 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2015
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    233
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 13

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 13
    Telefon 2:
    Iphone 13 mini
    Platta:
    iPad Pro 12.9, iPad gen 9
    Övrigt:
    ATV, Chromecast, Android TV
    Hej!
    Har ingen erfarenhet av någon av de två lurarna då jag tycker de är lite för stora men jag ville prova en dual sim telefon och valet föll på Ulefone Paris. Jag bad om att den skulle leveras med GA och med engelska inställt. Och så kom den. Den hade dock svenska som ett av hur många språk som helst (standard android?) så det var inga problem att byta. Nu är den som vilken svenskköpt telefon som helst. Hur som helst, jag köpte från Everbyuing och har erfarenhet från Geekbuying. Båda har varit bra tycker jag. Dessutom gick telefonen på mindre än 1100 kr. Så ingen tvekan om att man kan få mycket för pengarna om man vågar titta längre än till Elgiganten and such.
     
  9. SkyddsAngel

    SkyddsAngel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tack för ditt tips, det känns bättre nu när du nämnde om Geekbuying för det är just denna butik jag tänker köpa nåt utav dessa telefonerna från :)

    De verkar ha bra customer service (hittills iaf) i och med att de svarar flitigt på mina mail. Jag hoppas de fortsätter med det i framtiden med - OM det skulle dyka upp några problem med luren.
     
  10. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Ta gärna och läs reviews på folk som köpt luren hos dom. Bra service och support, svarar snabbt på mail gör alla kinesiska försäljare innan köpet är gjort och sen skiter dom fullständigt med bortförklaringar om man behöver hjälp efter fått produkten. Geekbuying tillhör en av dom.

    http://www.geekbuying.com/customer-reviews/357033

    Det är riktigt svårt att hitta en kinesiskt online butik som bryr sig efter köpet. Banggood däremot har fått bra omdömen, innan och efter köpet. Man får hjälp om nåt händer med luren av Banggood även efter köpet. Därför beställde jag Chuwi Vi 10 Pro surfplatta från dom. Skulle köpt Xiaomi Note 3 också från dom om dom bara hade 32GB Gold på lager och tyvärr så hade dom inte det. Så det blev från aliexpress stället, med utan tull + moms och lite gifts med bra pris.
    Förväntar mig inte på hjälp ifall nåt händer med luren, fast 2000:- är inte hela världen och kan alltid köpa nytt senare.

    Med så pass billiga priser dom har på high end lurar, så tror jag inte dom tjänar mycket på varje såld lur och service/support kan man inte alltid hoppas på att få efter köpet.
     
  11. SkyddsAngel

    SkyddsAngel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag hoppas VERKLIGEN att jag får min lur och att den är fri från defekt när den kommer hit för annars har jag bara sista val: Paypal dispute på 45 dagar.

    Så riskabelt att beställa från kinesiska butiker men ack, jag är ju dumsnål ibland :/
     
  12. Carre_80

    Carre_80 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2014
    Inlägg:
    709
    Mottagna gillanden:
    284
    Telefon:
    Mate 20x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    inte alltid lätt att få utt nått av garantin även om man köper i sverige.
    och xiaomi håller i allmenhet väligt hög kvallitetsnivå. kommer nog blir kanon det där;)