Ny lur behövs, nu! Tips och erfarenheter uppskattas. Rea?!

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av sebbe_31, 28 dec 2015.

  1. sebbe_31

    sebbe_31 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Efter att jag för 2a gången (på under ett år) förstört min senaste lur, Z3 compact, så ger jag upp på den. Bra prestanda men världelös byggkvalite. Glaset har spruckit av sig själv 2 ggr både bak och fram, sen att jag själv förstört den efter detta är en annan femma..! Väldigt synd eftersom jag är ute efter en lite mindre telefon och uppskattade verkligen compact luren som perfekt storlek.
    Tidigare lurar som jag ägt är Google Nexus, Lg Nexus 5 och nu senast då z3 compact. Gnex bästa luren jag haft hittils. Hört mycket bra om Nexus 5 men den fick jag stora problem med, lämnade in den 4 ggr fabriksfel och fick tillslut pengar tillbaka, då bytte jag till z3.
    Har en tendens att förstöra mina lurar så en som tål lite stryk är att föredra, men borde kanske vara lite mer försiktig..
    Dom jag kollat på:
    - Moto G 16gb - 1990:-
    - OnePlus X - 2549:-
    - HTC One m9 - 3000:-
    Bubblare: Honor 7 - 3000:
    -

    Användningsområde/krav: Surf, Twitter, Aktier, Musik. Spelar aldrig, kollar sällan på videos, endast enstaka klipp. Mycket musik blir det dock på jobbet, så batteritiden är viktig. Hålla en dag utan problem är prio. SD kort för lagring ett måste. Billig eftersom jag (barnen) har en tendens att förstöra luren oavsett. Kameran är inte särskilt viktig, ett plus men inte mer än så.

    Moto G: Rädd att den helt enkelt inte håller måttet prestanda mässigt..?
    OnePlus X: Vad jag förstått så är kundservicen sjukt dålig, och för mig som har ganska otur med lurar så ser jag det som ett minus. Läste något rykte om eventuell försäkring som skulle komma men det har jag ej tid att vänta på. Saknar några små saker men därav priset. Bra storlek!
    HTC One m9: I och med att Tele 2 har 50% på luren är det intressant. Tickar väl in dom flesta kraven, det enda minuset är väl att storleken på hela luren är för stor om man jämnför med min nuvarande z3 compact som jag älskar storleksmässigt. Släpptes i våras så börjar ju nästan bli "gammal"..?
    Honor 7: Nästan samma storlek som HTC trots 5,2 tum skärm därför den rullar in som bubblare sett till priset. Fingerprint sensorn imponerar!

    Några andra förslag? Erfarenheter av dessa lurar?
    Alla svar uppskattas, tack på förhand!

    Gott nytt!
     
  2. sebbe_31

    sebbe_31 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Även tittat på Huawei P8 Lite som finns för 1800:-
     
  3. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Motl X play eller Moto X Style ligger bra till prismässigt och prestandan är utmärkt.
     
  4. sebbe_31

    sebbe_31 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för svaret!
    Anledningen till att jag tvekar på HTC's (trots att hårdvaran är den bästa) är att luren är för stor förhållande till skärmen, och dom lurarna du tipsade om är större än HTC's. Är ute efter en hyfsat liten lur då jag verkligen gillade z3 compact storleken.
     
  5. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Nexus 5x?