Problem: Hörlurar och Xperia S problem

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av ivind, 15 mar 2012.

  1. Shaqim

    Shaqim Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Någon som vet om Ajays-lurar funkar till Xperian? Annars är det nog fan en no-go för mig. Då blir det en One X istället, men den kanske iofs har samma uttag?
     
  2. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Vad jag känner till, så kör HTC med samma standard som Sony. Dock kan det ju vara någon mjukvarubugg i SXS som gör att den inte känner igen vissa lurar som borde fungera.
     
  3. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    Edit: Visste inte att a-Jays var nån slags modell av de där lurarna.. Kollegans lurar såg ut att vara a-Jays eller t-Jays
     
    Last edited: 18 mar 2012
  4. Shaqim

    Shaqim Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Mina A-Jays har ingen volymknapp, det är bara ett par vanliga lurar. Men de såg åtminstone ut som de på bilden någon la upp tidigare i tråden. Alltså med den lilla kanten under höljet.

    Får se hur det blir då. Börjar bli mer och mer i behov av en telefon, och en xperia kan jag ha i handen redan på torsdag. Så börjar återigen luta ditåt:)
     
  5. rikkk

    rikkk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sennheiser CX300 funkar i XSX, precis lika bra som de gjorde i min gamla Arc. Behövde inte ens mickla med telefonensvolymkontroll. Däremot funkar inte Sonys Xperia S lurar (med svarsknapp) i Arc:en...
    De lurar som inte har volymkontroll/svarsknapp e.d. kanske funkar utan problem?
     
  6. Nickr

    Nickr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    iPhone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 6
    ROM:
    iOS 8
    Anledningen till att lurarna du fick med din SXS inte fungerar med din Arc beror på att Sony har gått över till samma standard som bla Apple och HTC använder på sina telefoner.

    De lurar som inte har svarsknapp/volymkontroll ska fungera på alla telefoner oavsett vilken standard som används på telefonen.
     
  7. MrM3

    MrM3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Sjukt störande detta med lurarna. Har ett par riktigt fina Sennehzier lurar som jag gillar och använt mkt men funkar inte alls i SXS? WTF? Prövat hålla inne volymknapp upp men hjälper inget. Vad mer kan man göra? Sjukt störande detta.

    Edit testade nu med mina gamla Kosslurar och dom funkar utmärkt, inga som helst problem WTF?! Hur kan dom gamla billighetslurarna funka men inte mina kvalitetsrlurar från sennheizer? Om ngn haft liknande problem så pls hör av er vill få det här fixat asap.
     
    Last edited: 23 mar 2012
  8. Akibalo

    Akibalo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det lilla banded längst ner vi plast pluggen skall vara där för att den ska passa i alla standard kontakter och det lilla bandet finns även där på dina andra lurar bara det att den tillverkaren har gjutit plasten över den delen..
    http://en.wikipedia.org/wiki/TRS_connector

    TRRS kontakt
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:3.5mm.jpg

     
    Last edited: 23 mar 2012
  9. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Kopplade du in lurarna, satte igång en låt och tryckte sedan på volym upp? Testade du även med volym ned samt play/pause?
     
  10. alle556

    alle556 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Har ett gammalt blothoth headsett som jag fick till min xperia x10 när jag köpte den, har provat att ansluta det till min xperia s nu men det verkar inte funka. Den hittar helt enkelt inte enheten.
    Någon som vet vad det kan bero på ?:)
     
  11. Akibalo

    Akibalo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Gissar att det är det gamla MW600 så gör du följande

    Koppla ihop headsetet med telefonen
    1 Se till att headsetet är avstängt.
    2 Aktivera Bluetooth-funktionen i telefonen. Anvisningar finns i användarhandboken
    3 Aktivera synlighet för Bluetooth i telefonen. Detta gör att andra Bluetooth-enheter
    kan upptäcka din telefon.
    4 Placera telefonen högst 20 cm (8 tum) från headsetet.
    5 Håll på headsetet intryckt i ca fem sekunder tills indikatorlampan för ihopkoppling
    visas på displayen.
    6 Autokoppling i telefonen: Följ instruktionerna som visas när du blir ombedd att lägga
    till din MW600.
    7 Normal ihopkoppling i telefonen: sök efter och lägg till en ny enhet.
    8 Skriv in 0000 om du blir ombedd att ange en sifferkod.


     
  12. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Ibland om man har problem att koppla sin MW600 till en ny BT-enhet så kanske det hjälper att man nollställer MW600:an.
    Det har hänt mej en gång, inte med SXS:en dock, den anslöt som en dans.
     
  13. Meto

    Meto Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hm, hoppar på den här tråden. (Riktig soppa det här med stödet). Jag vill köpa ett par Marshall fx Minor (play/pause och byta låt och skifta volym) eller Marshall Minor (endast play/pause) lurar - är det någon som har provat dom med Xperia S och kan bekräfta att dom fungerar fullt ut eller ej?

    Vänligen / Magnus
     
  14. avindal

    avindal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    402
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Marshall Minor funkar finfint. FX kan jag inte bekräfta men förmodligen passar det om de passar till iPhone.
     
  15. Meto

    Meto Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Slog till på ett par Marshall Minor idag och kan bekräfta att de fungerar. Xperia S visar inte i statusfältet att de är anslutna som den brukar göra med standard-headsetet men det fungerar fint att svara/avsluta samtal, spela/pausa musiken, hoppa fram en låt. Ljudet är alldeles utmärkt så de här behåller jag! <3
     
  16. HannaNordlund

    HannaNordlund Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Har en Sony Xperia m4 aqua och ett par Marshall minor. Funkar jättebra i datorn men i telefonen så funkar det inte, någon som kan hjälpa? Kan även medje att jag testade, på Elgiganten, att sätta i ett par Marshall minor i mobilen och det funkade jätte bra men nu när jag fick hem dom så funkar det inte alls. Blir väldigt frustrerad då dom kosta ganska mycket.