Kommande telefoner 2016

Diskussion i 'Allmänt' startad av drakelol, 1 jan 2016.

  1. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Då tycker jag du ska kolla efter antingen 6p nexusen, mate s eller honor 7 huaweis och iphone 6s. Gillade du ios så rekommenderar jag iphones. Sen får vi ju vänta med iphone 7 också :)
     
  2. drakelol

    drakelol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Omöjligt att svara på, men vad tror du vi kan förvänta oss med I7 och Galaxy 7? :D
     
  3. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Ingenting jättestort kommer att ska tror jag faktist. Nya designer, tar bort 3.5mm jacket för stöd av bättre ljudkvalite från usb c och lightning sen tror jag att plus modellen kommer bli ännu mer premium med snäppet bättre hårdvara och att basmodellen iår blir 32gb istället för 16 på iphone :)
     
  4. drakelol

    drakelol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Mjo kan tänka mig att det inte blir helt nya processorer som är 10 gånger bättre än vad som redan finns haha.
     
  5. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Hehe precis!

    Sen tycker jag det är mer värt att köpa S modellerna om något från iphone faktist. Same but better liksom :P
     
  6. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Köper man iPhone är ju S modellerna helt klart att rekommendera. Men tror inte på något nytt banbrytande direkt i och med nästa iPhone. 3D Touch får väl anses som den senaste "innovationen" och tror inte något nytt kommer komma så fort. Bara utökat stöd från utvecklare etc.

    Sony mobiler tycker jag om. Snygga både hårdvarumässigt och mjukvara. Dock skeptisk till deras byggen för verkligen alla jag känner som haft/har Sony förutom min mor så har telefonerna självspruckit på baksidan för eller senare. Fler än en gång för en jag känner. Så det är verkligen ingen överdrift att det händer rätt ofta verkar det som i alla fall inte i min lilla värld. Så nytt materialval från dem vore uppskattat.

    Överlag 2016 tror jag mest på mindre uppgraderingar när det gäller processorer och dylikt och inga stora kliv någonstans. Några Android OEM's vill säkert försöka sig på att imitera Apples 3D Touch men tvekar att Android någonsin kommer få samma riktiga nytta utav det pga fragmentering.

    Hoppas på ännu bättre kameror och batteritid huvudsakligen. Att vissa OEM's skärper sig ordentligt när det gäller deras fula skal också, huvudsakligen Samsung och LG. De behöver en lektion eller två i design.

    Jag tror Huawei kommer bli ett märke att räkna med även här i väst i framtiden också. De vet hur man bygger telefoner.
     
  7. Bo

    Bo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Jag sitter med en Xperia Z som går in i sit 3 år och har fortfarande den nästan nyaste software uppdatering. Sony själv har ej någon nyare.
    Längtar efter att se om man kommer med ny design på Xperia Z6 och när den kommer?
     
  8. mobiltelefonen

    mobiltelefonen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2015
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    33
    Stog mars på mwc på en sida så den borde komma i början av 2016 iaf.
     
  9. Bo

    Bo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    MWC de 22 februar presskonferens et par dagar före. Men jag tror att det i år blir färre modeller från Sony och en ny top model kommer nog först i 2 kvartal.
     
  10. ZTE

    ZTE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Äsch så seg är den väl inte. Använder fortfarande min S4 med android version 5.0.1 och tycker den är inte sååå mycket kvickare än min S6.