Samsung Galaxy S Ägare - Första Intrycket !!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Androido, 17 jun 2010.

  1. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    okido ska kolla upp det :)
     
  2. D3f

    D3f Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mitt första inlägg här, kommer troligtvis bli fler :)

    Inköpt i onsdags hos telenor med surfa bas abonnemang. Har givetvis "pillat" på den nästan nonstop. Detta är en uppgradering för mig från min gamla trotjänare Nokia N95-1 som jag har haft i över 2 år.

    Givetvis så stämmer det som swedroid har skrivit i sin recension, telefonen är alldeles fantastisk. Eftersom jag är en newbie på android så kommer jag inte kommentera 2.1an ngt... däremot så har jag synpunkter på den yttre hårdvaran:

    1. telefonhöljet är av väldigt halt plast och en sak som jag definitivt kommer investera i när det väl kommer är ett "gummi-cover", inte för att skydda telefonen utan så jag får ett bättre grepp när jag håller i den. Annars så är det rädd för att den kommer glida ut lite för lätt t.ex. ur fickan...

    2. Jag saknar verkligen flash, tråkigt att dom inte lade in en sån men dom måste väl ha argument att sälja Galaxy S2an (när den väl kommer)

    3. Saknar LEDs

    4. detta gäller väl generallt för android men när jag håller på att "swipa" med fingret på skärmen samtidigt som det kommer in ett telefonsamtal så råkar jag omedvetet avvisa det. Detta har hänt flera gånger under min 3-dagars period jag har ägt telefonen.

    5. Den knakar lite lätt, kommer troligtvis bli mer och mer med tiden när den kommer utsättas för lite yttre påfrestningar i byxfickan...

    6. hörlurarna med den lilla inbyggda mic:en är utomordentligt bra!
     
  3. NickeW

    NickeW Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gör gärna det! Precis vad jag väntat på skulle dyka upp på XDA. :)
     
  4. miztr

    miztr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har försökt att synka facebook kontakter och telefon kontakter. men säg att jag har en kontakt Gunnar. Hur får jag så gunnars FB-bild syns på hans kontakt? Just nu finns det 2 Gunnar, 1 facebook "kontakt" och 1 telefonkontakt", Samma gäller alla andra kontakter. När jag ska länka (fb)kontakten så får jag bara upp andra fb-kontakter.
     
  5. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

  6. mengan

    mengan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du kan länka ihop kontakterna, då syns bara 1 in contacts. Finns en knapp.
     
  7. azXig

    azXig Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag också inhandlat i en galaxy. Bytet från en w890i till denna är ju sjukt stor. Känns som om man har att göra i veckor innan man kan den riktigt. Är ju helt ny på android. Som någon sa innan, så tycker jag också att baksidan är väldigt hal nu i denna sommarvärme plus att jag har lite handsvett.

    Men inhandlade i detta: http://www.teknikmagasinet.se/db.pl...65706&title=iPhone silikonfodral transparent&

    Passade fint, fick modifiera lite genom att skära upp för kameran, laddningen och 3.5mm. Inte så snyggt kanske, men mycket bättre grepp plus att det skyddar ju. Hoppas att de svenska återförsäljarna börjar sälja silikonskal till i9000 snarast.

    Dock programmet Kies, gällade apparna så verkar inte den kunna veta att det är en i9000 inkopplad så ingen av apparna verkar fungera i telefonen. Dom går inte att instrallera. Hade ju varit fint, för det är ju enklare att leta igenom grejerna på datorn först. Men den kanske är såpass ny än, jag vet inte. o_O
     
    Last edited: 11 jul 2010
  8. miztr

    miztr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ska jag länka ihop alla FB-kontakterna till 1? Även om jag har flera både vanlig kontakt och FB-kontakt nu bland mina kontakter så syns inte deras FB-bilder på SMS osv..
    Tack
     
  9. cap380

    cap380 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Nexus 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 4
    Platta:
    HTC Nexus 9
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S 10,5
    galaxyägare sen i fredags, gick från SE K800i (slå den ni), så man är ingen poweruser än precis. Funkar perfekt so far, ibland segar den till lite när man är för snabb att växla mellan appar etc... gissar att det kanske blir bättre i 2.2.

    Det jag inte riktigt får till är mina wallpapers. Har gjort en fil som är 980x800 pixlar och lägsta jpg komprimering, ändå blir inte bilden helt skarp som bakgrundsbild.... nån som har några ideer om detta?

    Undrar även var jag ska lägga egna mp3or så jag kan använda de som ringsignaler.


    Topplur annars, hal som fan men det får man lösa med skal sen. :cool:
     
  10. Miklan

    Miklan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    509
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Kommer inte ihåg vad den heter men det finns apps. på market som gör jobbet mycket bättre utan att sänka kvalitén!
     
  11. NickeW

    NickeW Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    "Wallpaper set & save" är din vän.
     
  12. the-guvnor

    the-guvnor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Har använt min i ca ett dygn,Har en x10 oxå
    Gillar Touchwiz, slipper ha en annan launcher och även dialer!

    Gillar INTE att den "låser sig några sek" och sen är min skärm lite blå tycker jag.
    Tex så all vit text går mot det blå hållet, ungefär som när du väljer Kallt färgschema på en tv!
    Är det nån mer som känner igen det, eller är det fel på min?
     
  13. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gå till Inställningar/Ljud & visning/ Skärmtimeout och välj hur länge du vill vänta innan skärmen slocknar. Däremot jag har inte det blåa tonen på min Galaxy S så om du tycker att det är för besvärlig så reklamera det till din försäljare eller Samsung ! Vit ska vara vit och inte blå !
     
  14. the-guvnor

    the-guvnor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Kanske förklarade lite dåligt, det med låsning menar jag alltså att hela mobilen fryser till några sekunder. Typ tänker
    Upplever inte alls det lika ofta på x10
     
  15. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    OK, det är där skona klämmer, ja, du är tyvärr inte ensam om det men om du är vågad så kan du redan flasha din mobil med nyare mjukvara som löser detta problem (leta lite här på forumet hur du gör ) eller vänta lite tills Samsung släpper sin officiella uppdateringen som borde lösa detta problemet och naturligtvis förutsatt om du har fått Kies att fungera med din dator ;)
     
  16. cap380

    cap380 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Nexus 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 4
    Platta:
    HTC Nexus 9
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S 10,5
    verkar bara lira med android 1.x ? :(
     
  17. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 679
    Mottagna gillanden:
    917

    MINA ENHETER

    Du har backgrounds,då får du wallpaper som täcker hela skärmen
     
  18. henke2

    henke2 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate7
    Har beställt en nexus one, men de verkar ju dröja länge så jag börjar väl med ge vika och sneglar på galaxy...
    __________________________________

    1. Har en pixon 12 idag och undrar helt sonika om Galaxy S hanterar HSDPA/Wifi smidigt?

    Pixon 12 kan inte själv förstå att den skall använda Wifi när det finns utan jag måste radera "Telia WAP" profilen för att telefon skall fråga mig om hur jag vill ansluta till Wifi. och vise versa radera wifi för den skall fråga igen.

    Fixar Galaxy S detta på samma sätt som Desire, dvs automatiskt?

    2. Har man löst GPS problemet idag? har det ens kommit fler firmwares sedan telefon släpptes?


    3. Hur upplever ni Samsungs version av Android jämfört mot Desire eller Nexus one? Är de vanliga touchwiz buggarna på plats eller lirar det som det skall?
     
  19. NickeW

    NickeW Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fungerar fint för mig... Skumt.
     
  20. Nuukeer

    Nuukeer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag upplever skärmen som bättre än min Cowon s9. Färgerna är något djupare. Dessutom är touchen väldigt bra, på grund av dess uppdateringsfrekvens.
    Detta är min första androidtelefon, och jag fann android rätt inuitivt att förstå sig på.
    GPS:en vill dock inte hitta min position. Om jag aktiverar "use wireless networks" så säger den att jag befinner mig en bra bit över en mil ifrån den plats där jag verkligen befinner mig.