Batteritiden

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av bernard, 13 jan 2010.

  1. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Ofan. Man kanske ska skicka iväg den då? Min klarar fan precis en dag.
    Uppstigning kl6. Ca en timma med GPS och musik totalt. Autosync på, men bara på gmail och sånt. Inte massa twitter och facebook. Auto på skärmen.

    Sedan kanske 15 min samtal och några sms. Lite surf, men inga massor.

    Det kanske är fel på tidiga Nexus iaf..

    /Söder
     
  2. phrusher

    phrusher Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Kolla om den drar ström när den är avstängd, det kanske är ett tecken på att den har strömläckage. Min drog ca 10%/h helt avstängd.
     
  3. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Vad gör man åt det då?
    Jag drar ur laddaren vid 06.30 har ca 20~40min taltid, lyssnar på spotify (offline mode), har gmail sync, nyheter o väder varje 3:e timme, och facebook 1 gång i timman. Kl 16.00 så är antingen telefonen död eller på gång. Känns som det har blivit betydligt sämre på nån månad, skaffade den i Mars/April typ och Då kunde telefonen med samma setup hålla fram tillskvällen
     
  4. alongusername1

    alongusername1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller med om att det inte är några som helst problem att få batteritorsk på en halv dag. Bara att använda skärmen till max.

    Var ute och åkte båt i helgen och körde massa olika internetradios och kolla lite på nätet och vips hade jag gult på batteristapeln efter några timmars användning.

    Men jag håller med om att den är bättre än Magicen, den klara knappt en dag även vid medelanvändning :)
     
  5. Dreas

    Dreas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har fått slut på batteriet på 4h, jag har även lyckats ha över 40% kvar efter 72h och måttligt användande.

    Vill man så kan Nexusen vara precis lika bra som en vanlig mobil, men ska man ha den till den smartphone det är så får man nog förstå att det blir att ladda mobilen varje eller varannan natt som minst.
     
  6. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig lyckats ha så mycket batteri en kväll, att den skulle klarat av att hålla natten + nästa dag och kväll. Så jag skulle säga att om den den bara laddas på nätterna, så är VARJE natt ett måste för mig.

    /Söder
     
  7. tpalsson

    tpalsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    1 162
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    ... och jag har gått från att ladda varannan natt till var tredje natt... Mkt lätt använd dock, 20-30 min surf, kanske 2 minuter samtal och nåt sms per dag. Gmail sync och wlan på hela tiden. Helt ok...

    Men... jag KAN dränera batteriet på kortare tid, bara att ha skärmen på mycket..

    Froyo FRF91
     
    Last edited: 13 jul 2010
  8. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jag förstår inte. Jag skulle aldrig lyckas med detta.
    Visst, jag har många program installerade, men de ligger inte på någon sync. Det är bara googles egna som syncas med sync antar jag.

    Det MÅSTE ju vara skillnad på hårdvara om det kan vara så? Eller någon sjuk skillnad på mottagningen och att det skulle påverka sjukt mycket.

    Min togs kl 0630 idag. Hade wlan på i ca 15 min när jag kollade mitt Market, som inte hade någon uppdatering. Sedan stängde jag av det, och har lyssnat på ca 45 min ljudbok. Sedan har den bara fått ligga (med 2G only dessutom).

    Jag såg att lite gmail-chatt hade kommit till den, då den blinkade vitt, men annars har jag varken ringt eller sms:at eller surfat.

    Nu har jag 75%. Enkelt räknat så skulle det ju aldrig hålla med "ladda var tredje natt". 25% på 7 timmar, med minimalt användade.

    /Söder
     
  9. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Sen har du ju använt den mer på dina 7 timmar än vad han gjorde på tre dygn så det är inte så konstigt.

    Jag har haft på igång i tre dygn, men då ringde jag bara några få samtal och smsade 30-40 gånger kanske samt lite kort surf. Så fort du börjar pilla på den mer så skenar det iväg rätt fort.
     
  10. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Vad hade jag använd den mycket till menade du? Ljudboken i 45 min, med skärmen avstängd? Jag tar tillbaka det att jag kollade Market på Wifi, för det gjorde jag innan jag tog av den från laddaren.

    Så, helt enkelt: Tog luren från laddaren, stängde av wifi, ljudbok i 30 min, ljudbok i 15 min. Kolla hur mycket batteri jag hade kvar.

    Running 27 % sedan jag tog den från laddning pga det. Mest var ju ljudbokspelaren, tätt följt av "systemet" tror jag. Dock var det inga stor staplat på någon av de.

    /Söder
     
  11. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ja, den var ju på i 45 min. Klart det drar mycket.
     
  12. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Så på 3 timmar ljudbok eller musik tycker ni det är OK att batteriet sedan inte håller en dag?

    /Söder
     
  13. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Beror väl på vad du gör resten av tiden såklart... Låter du den bara ligga så ska den hålla resten av dagen, sätter du dig och spelar spel och surfar så nej, då kommer den inte att hålla.
     
  14. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jo men du tyckte att det var ok att den ändå dragit så pass mycket som 25% på de timmarna jag skrev, när den BARA hade spelat ljudboken i 45 min?

    /Söder
     
  15. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Sen ska man ha i åtanke att det är du som har telefonen, du har ju alltid något strul eller problem med något. Så jag skulle tippa att en normal användares telefon skulle göra av med 10-15% på den tiden och dina extra 10-15% är SBS. Finns en anledning till att du har startat 90% av alla tråder i detta forum.
     
  16. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Ibland undrar jag vad ditt problem är. Använder tuffa saker som "SBS" bland annat...

    Spelar det någon roll om det startas många trådar eller? Så länge det är relevanta frågor som ställs, så kommer de ju vara andra till hands i all tid framöver.

    Och jag säger att jag inte gjort något mer med telefonen än det jag skriver, så stick och var dryg på något annat forum istället.

    /Söder
     
  17. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Testat att wipe:a dina battery-stats?
     
  18. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har inget problem, det är du som har problem. Med allt, hela tiden!
    Sen kan du väl försöka skriva som en vuxen människa, snälla?

    Ja, det spelar roll. Det är 1000 frågor från dig hela tiden. Om du inte vet hur man gör de mest simpla sakerna, skaffa en iphone. Passar nog dig bättre.
     
  19. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Om det stör dig, låt bli att läsa.

    VAR skulle jag skriva sämre än vad du gör?

    Jag har inga 1000 frågor, och som jag sa innan, så länga det är vettiga frågor, gör det bara gott att "svaren" som kommer kan hjälpa andra.

    Jag gör inte "de mest simpla saker", det är tydligen det som är problemet. Då kanske min telefon också hade räckt i 24 timmar. Ljudbok 3 timmar är ju enligt dig en batterisugare...

    /Söder
     
  20. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Nej det har jag inte. Men om jag har "sedan jag tog den från laddning" så borde den väl visa rätt?

    Vad gör annars en wipe från battery-stats?

    /Söder