Problem: Kommer ej in på min Samsung S5

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av Baksuz, 9 jan 2016.

  1. Baksuz

    Baksuz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2015
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,
    Svärfar testade att ändra till inloggning med fingeravtryck. Funkade ganska dåligt och till slut funkade det inte alls.

    Nu funkar ingenting, han fick alternativ att låsa upp mobilen med sitt Google lösenord eller annat lösenord. Han tryckte på lösenord (ej Google) men något sådant har han ej. Nu får han bara detta alternativ att välja...
    Kan man låsa upp tele på något annat sätt utan att fabriksåtersälla?

    Var inne på hans googlesida på ipaden men det enda jag gjorde var att lägga på lösenord satt av enhetsadministratör men när man låser upp det lösenordet så är man tillbaka till den vanliga lösenordsfrågan.

    Hur kan man lösa detta?
     
  2. Anonym

    Anonym Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Om man överhuvudtaget fick alternativet att låsa upp telefonen med sitt Google lösenord betyder detta att han (i det här fallet turligt nog) inte har uppdaterat till Android Lollipop utan är kvar på Kitkat. Då borde han helt enkelt kunna ange sina Google uppgifter (dvs. gmailadress och lösenord) för att åter få åtkomst till telefonen. Obs detta bör alltså göras på den låsta telefonen och inte på någon random iPad och kräver självklart att telefonen ifråga är ansluten till internet, antingen via mobildata/3g/4g eller wifi.

    Det andra lösenordsalternativet som du möts av är det alternativa lösenord som du måste skapa när du aktiverar fingeravtrycksläsaren, utifall att fingeravtrycksläsaren inte skulle fungera korrekt. Så något lösenord måste han ju ha angett vid konfiguration av fingeravtrycksläsaren, kanske kan vara värt att prova eventuella lösenord som han brukar använda sig av.

    Funkar inte något av de två ovanstående alternativen är det sannolikt återställning som gäller om han nu inte t.ex. har aktiverat ADM på telefonen eller har registrerat telefonen med ett Samsung konto (vilket han säkert inte har). Du kan läsa mer om dessa alternativa metoder här: http://trendblog.net/how-to-bypass-android-phone-lock-screen-pattern-pin-password/
     
  3. Baksuz

    Baksuz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2015
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0
    Problemet är att han nu bara är fast i det alternativa lösenordet, går inte möjlighet längre med inloggning via Google. Har försökt starta om telefonen men hamnar på samma inloggnigsbild.
     
  4. Anonym

    Anonym Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Hmm ja då är det ju knivigare. Kan såhär på rak arm tyvärr inte komma på någon lösning. :(
     
  5. Baksuz

    Baksuz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2015
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för att du försökte hjälpa mig. Lutar åt fabriksåterställning.
     
  6. Anonym

    Anonym Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Ingen fara, förhoppningsvis kan någon annan hjälpa dig/er.

    Rent spontant skulle jag (om ni nu inte redan har gjort det) försökt ange ett alternativt lösenord ett flertal, säg 10 gånger, utifall att det finns en liten chans att "alternate password" efter ett tag ger upp och skickar "tillbaka" dig till den ursprungliga låsskärmen med dess valmöjligheter. Lite greppande efter halmstrån men men.