Fråga: Stamina mode, varför får jag notifikationer från Prisjaktappen?

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av Ignatius_Pop, 9 jan 2016.

  1. Ignatius_Pop

    Ignatius_Pop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2015
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    23
    Kör stamina mode, och har bara tillåtit min IM/SMS app(Signal) att vara aktiv i bakgrunden. Men jag får fortfarande notifikationer från prisjaktsappen och ibland soundhound. Ska det vara så? Trodde bara appar som var tillåtna skulle kunna köras i bakgrunden och ge mig notifikationer när stamina är på?
     
  2. Lååttaaah

    Lååttaaah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2012
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Sony Xperia 5 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Sony Xperia 5 III
    Platta:
    Sony Xperia Z3 tablet Compact
    Platta 2:
    Sony Xperia Tablet Z
    Jag tror inte staminaläget funkar så, jag får oxå aviseringar från appar fast jag inte har angett dem som tillåtna.
    Du kan gå in i "Inställningar" > "Appar" > App > bocka av "Visa aviseringar"
     
  3. Ignatius_Pop

    Ignatius_Pop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2015
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    23
    Aaah, då måste jag missförstått. Jag trodde den var restriktiv och stoppade all bakgrundsaktivitet. Men konstiga är att jag inte får meddelande om jag inte vitlistar min IM-app. Däremot får jag reklam från soundhound och notifieringar från prisjakt(som jag ställt in från prisjakt att de ska pusha till mig, men inte ställt in på telefonen). Konstigt.
     
  4. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Stamina är väl tänkt att fungera som så att de appar man inte vitlistar får inte använda mobil data när skärmen är av? Något annat vore ju väldigt konstigt. Man kan ju inte blanda in "visa notifieringar" eller inte i ekvationen det är ju en helt annan funktion som inte har med stamina alls att göra. Låter som en bugg med andra ord.
     
  5. Ignatius_Pop

    Ignatius_Pop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2015
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    23
    ja, så trodde jag också att det funkade. Ingen app utom de jag tillåtit kan använda data när skärmen är av. Men som sagt, får notifieringar från Prisjakt och Soundhound titt som tätt när skärmen är av. Irriterande då jag vant mig vid att när luren plingar så ska det bara vara SMS/Signal-mess.

    Fast Sony(eller är det inbyggt i Marshmallow) också en funktion under "Power Management" som heter "Queue Background Data", där den är inställt att spara batteri genom att inte skicka bakgrundsdata hela tiden utan bara vissa intervall. Kanske den som interferar med Stamina?