Hero känner inte av att headset tagits bort

Diskussion i 'Hero' startad av JonasAllenbrant, 6 jul 2010.

  1. JonasAllenbrant

    JonasAllenbrant Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, är det någon som har ett bra tips till mig hur jag gör för att Heron ska fatta att mitt headset dragits ur? Jag är tvungen att starta om den för att headsetet ska försvinna. Fungerade innan uppgraderingen. Tack!
     
  2. mark

    mark Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hänt mig ett par gånger.

    Jag underklockar telefonen när skärmen stängs. Rycker jag då ut headsetet när skärmen är av så kopplar inte telefonen riktigt.

    Löser det genom att låsa upp telefonen, stoppa i headsetet och dra ur det igen.
     
  3. JonasAllenbrant

    JonasAllenbrant Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tyvärr det fungerar inte för mig. Det är omstart som gäller. Någon som känner till någon widget som stänger av headset?
     
  4. JonasAllenbrant

    JonasAllenbrant Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja, jag vet inte om 2.1 gjorde Heron så mycket bättre. Verkar vara en hel del barnsjukdomar. Nu fungerar headsettet igen.
     
  5. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Det där problemet hade båda mina kollegor då och då på sina hero redan på 1.5 så jag skulle inte skriva av det som en 2.1 bugg..
     
  6. ph0tech

    ph0tech Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Aha!, nu hittade jag ju en tråd om detta, postade just ett svar i "Problem efter 2.1"-tråden.

    Men jag har precis samma strul, när jag kopplar bort head-setet så försvinner inte ikonen och luren tror fortfarande att jag har head-setet inkopplat. Har aldrig hänt mig före 2.1. Enda lösningen jag hittat är att boota om telefonen.
     
  7. JonasAllenbrant

    JonasAllenbrant Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Förlåt min okunskap men hur bootar jag om telefonen?
     
  8. JkJ076

    JkJ076 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Boota = det du kalllar för omstart
     
  9. d95andek

    d95andek Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  10. d95andek

    d95andek Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  11. perot789

    perot789 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag har samma problem (luren reggar inte att jag jackar i/ur 3,5mm-headsetet) men jag har inte uppdaterat till 2.1 utan kör med 1.5.
    När problemen började var det varmt och fuktigt ute och hade jag inte ngn handsfree inkopplad(!) vilket borde tyda på mjukvarufel alt. att min Hero inte tål den fuktiga värmen som är nu.

    Jag har installerat toggleheadset och det funkar så att jag kan växla mellan att prata i telefon och med 3,5mm-headsetet. :-)
    Tyvärr fungerar inte mitt andra htc-headset med usb-kontakt, det jag använder, sedan problemen började. Ljudet går ut till hörlurarna men den jag pratar med kan inte höra vad jag säger och jag kan inte heller svara/lägga på eller styra mp3-spelaren. :-( Jag misstänker att det beror på att toggleheadset bara styr om ljudet och inte inaktiverar 3,5mm-kontakten vilket i sin tur gör att usb-kontakten inte kan aktiveras.

    Jag har testat att boota om luren med och utan handsfree inkopplad, samt att ta bort batteriet.

    Någon som har tips på hur man löser problemen mer varaktigt än toogleheadset?
    Finns det ngn widget, förutom toggleheadset, som typ stänger av 3,5mm-kontakten och/eller kopplar allt till usb:n?

    Behöver jag behöver lämna in luren (garantin går snart ut) för att få det fixat eller är det bara någon mjukvara/drivrutin som fått värmeslag?
     
  12. perot789

    perot789 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har testat allt omstart, ta bort batteriet, toggle headset, återställning, uppdatering... ALLT. Jag gav upp och bestämde mig för att lämna in min Hjälte. Jag plockade ur simkort och batteri i väntan på att jag skulle åka o lämna in den.
    Några dagar senare hade jag tråkigt och sparkade igång min hjälte för att surfa lite och döm om min förvåning när jag upptäckte att headset-ikonen var borta och allt fungerade som vanligt igen. :) Telefonen hade då haft headset-ikonen, med allt vad det innebär, konstant uppe i 1-2 månader.

    Så testa att plocka isär telefonen och låt den ligga ett tag. En vanlig omstart inkl borttagning av batteriet fungerade inte på min hjälte.
     
  13. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Blåsa lite tryckluft i hörlursuttaget kanske hjälper?
     
  14. Traash

    Traash Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade exakt samma problem. Jag upptäckte ett tjockt lager av tyg-ludd som fastnat nere vid kontaktytorna i hörlursuttaget. Ner med ett gem och försöka pilla upp allt försiktigt. Jag blev förvånad hur mycket damm som fastnat där i.
     
  15. liseldisel

    liseldisel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER


    kunde inte beskriva det bättre själv.. samma problem...
     
  16. robstar

    robstar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag har fått samma problem nu :( provat allt utom toggleheadset eftersom det kostar 1 dollar eller något och har inte orken och börja betala, är det säkert att betala genom market?

    något annat förslag på åtgärd eller någon gratis app?