Recension: Elephone m2 unboxing

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av devylia, 11 jan 2016.

  1. devylia

    devylia Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2015
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Fick nyss hem en elephone m2 som jag gjorde en liten unboxing-video av...

    • 5.5inch IPS OGS capacitive screen, 1920x1080 pixels
    • CPU:MTK6753 Octa Core, 1.3GHz GPU:Mali-T720
    • Android 5.1 OS , 3GB RAM + 32GB ROM
    • Dual SIM card dual standby, micro sim slot
    • Dual Cameras, 5.0MP front camera, 13.0MP back camera with flashlight and auto focus
    • Support FDD LTE/4G/3G/GPS/Wifi/Bluetooth
    • Networking:2G: GSM 850/900/1800/1900MHz, 3GWCDMA 850/900/2100MHz, 4G: FDD LTE: 800/1800/2100/2600MHz
    https://m.geekbuying.com/ItemDescription/355644

     
  2. devylia

    devylia Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2015
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
  3. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Tack för videon. Har sneglat lite på denna lur. Kul om du ville utveckla lite +/- med telefonen?
     
  4. devylia

    devylia Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2015
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Hej och tack. Använder telefoner för fult just nu för att få mig rättavisa uppfattningar om den och funktionerna.

    Föest och främst är det grymt bra byggkvalite. Svårt att tro att telefoner finns för 170 dollar liksom när jag håller i den. Känns minst lika välbyggd som tex huawei mate 7.

    Preatanda och mutlitasking fungerar utan problem. Inte snabbaste telefonen där ute men tillräckligt snabb för de användningsområden jag har såsom chrome, youtube, feedle, netflix, FB, instagram etc. Inget lagg alls...

    Däremot. Kameran är inte så mycket att hurra för med telefonens egna klassiska mediatec kamera app så blir bilderna dåliga rent utsagt. Jag har ännu inte hunnit testa med andra kamera appar.. Kan vara hårdvaran i kameran som suger eller någon mjukvara som är oberoende av appar också.. Framtida uppdateringar får visa på detta.

    Batteritiden är ok men inte mer än så. Jag klarar mig igenom en dag utan problem på jobb men där använder jag ju inte telefonen så mycket. I slutändan så har jag kanske 2 timmar skärmtid (resväg mest) och 40-50 procent kvar när jag åker hem. Det jämförbar med andra telefoner där jag haft 70 - 80 procent...
     
    Effect och flat7 gillar detta.