Ny uppdateringar - HTC One M8

Diskussion i 'One M8 (2014) - Allmänt' startad av Crall, 11 nov 2014.

  1. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Nejdå, har de skrivit så, så planerar de på att släppa uppdateringen. Vi håller tummarna och hoppas på att de släpper den.
     
  2. Crall

    Crall Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 107
    Mottagna gillanden:
    253
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    och olika kamera, BT, samt Radio....rätt många drivare som skiljer på dessa två...
     
  3. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 205
    Mottagna gillanden:
    448

    MINA ENHETER

    Kan uppdatera med att Spotify inte ladda ner offlinelistor till SD kortet efter en blåsning av telefonen. Så det är Spotify som måste fixa.

    Kan också uppdatera med att min batteritid blivit avsevärt bättre efter blåsningen!
     
    Last edited: 30 jan 2016
  4. shogun-r

    shogun-r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jo givetvis skulle jag kunna göra det. Tvivlar dock på att det kommer hjälpa denna gången heller. Sjukt störande även om det kanske inte låter så. Åkte t ex tåg i helgen och det var flera gånger på en resa som mobila täckningen försvann och inte kom tillbaka igen utan det var bara att starta om telefonen. Annars brukar telefonen hela tiden söka nät och så fort det finns signal så kommer den tillbaka. Jag måste alltså ibland starta om telefonen för detta.

    Blev så här efter uppdateringen till Android 5.0 förra året, och har inte lyckats att fixa detta.

    Telefonen är mindre än 2 år sen jag köpte så funderar på att prova en sista återställning och sedan gå till affären jag köpte den och reklamera den. Så får dom fixa den bäst dom vill, för jag vill ha min telefon som den var när jag köpte den. Punkt slut! :-)
     
  5. Crall

    Crall Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 107
    Mottagna gillanden:
    253
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Fan! Min suger batteri igen.... Har gjort fabriksåterställning, batteritiden var skitbra i en vecka...nu blir telefonen var som fasen och drar skitmycket batteri å sen stendör den vid va 20-25% batteri. Har rensat cachen, har gjort någon typ av batteri reset (hittade på xda) men lik förbannat så drar den mer än innan uppdateringen... Börjar lacka ur på denna telefonen nu...
     
  6. Yaxerboy

    Yaxerboy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som inte kan se videos på telefonen? Kan varken se nå videos på Youtube eller på Facebook.

    Vet inte om det är 6.0 som gör såhär men det funka för någon vecka och då hade jag 6.0
     
  7. dagr

    dagr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9
    Testade med Youtube nu och det fungerade bra. Facebook använder jag inte på mobilen.
     
  8. Crall

    Crall Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 107
    Mottagna gillanden:
    253
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Både tuben och fb film fungerar på min.
     
  9. MalZon

    MalZon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb
    Allt funkar fint, men tangentbordet är lite konstigt. Jag använder telefonknappsatsen och T9 som på gamla hederliga lurarna. Ska man skriva ett ord så får man normalt upp 2-3st föreslagna ord men nu har jag en sifferkombination som ett alternativ, alltså det man knapprar för att det ska bli ett ord. Störande.
    Sen i vissa appar, textrutor m.m. så kan jag inte använda T9 i AUTO-läget, utan man får trycka 3ggr på 3an för att få ett F.

    Mvh Jonas
     
  10. Crall

    Crall Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 107
    Mottagna gillanden:
    253
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    *suck* min telefon är nog tyvärr skrot... två totala återställningar efter uppdateringen men ändå så buggar den ur .

    1. Telefonen stendör mellan 20-25% batteri. Varnar inte ens för lågt batteri.
    2. När man startar upp den efter batteriurladdningen så här den tappat massor med inställningar, typ apn, kontosynks inställningar, gui inställningar, app behörigheter, app inställningar mm
    3. Så fort man använder den så blir det skitvarm och suger batteri som bara den, inte ens med laddare inkopplad så håller den strömmen.
    4. Startar man om den så är det alltid 2-3 appar som optimeras innan den startar, även om man gör en omstart direkt efteråt igen utan att ha installerat nått nytt.

    Kontentan verkar vara att min telefon blivit dement!
     
  11. MalZon

    MalZon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb
    Har märkt nu efter uppdateringen att telefonen verkar sättas i helt standbyläge så väckarklockan inte fungerar. Sjukt irriterande!
    Använder denna, då jag tycker om att man måste skaka telefonen 1 sek för att stänga av alarmet. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.alarmclock.xtreme.free&hl=sv

    Får väl testa den inbyggda igen.. Stänga av och Snooze-knapparna är så jävla nära varandra bara

    Mvh Jonas
     
  12. Crall

    Crall Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 107
    Mottagna gillanden:
    253
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Min ligger med DnD läge och laddning hela natten(larm skall gå ändå och har alltid fungerat innan). Min inbyggda funkar inte heller längre....fast min telefon verkar ha tappat den mesta funktionaliteten iofs.....
     
  13. MalZon

    MalZon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb
    Testade inbyggda idag, funkar inte heller som du skrev. Har ju turen att sambon 4 av 5 dagar går upp samtidigt som mig så jag vaknar iaf. Men vafan gör man åt detta nu då??

    Mvh Jonas
     
  14. Crall

    Crall Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 107
    Mottagna gillanden:
    253
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Av någon magisk anledning så funkade min idag, första gången på fem dagar (arbetsdagar) och då har jag inte gjort något förändring för att få det att fungera.....

    Men jag har andra problem ändå....den laddar inte med billaddaren längre, den tom drar ur ström fast den är inkopplad...har tappat 12% sedan kl 07 och då har den varit inkopplad i laddaren i bilen i 25 minuter på den tiden...enligt batt.stat så är det Android system samt Nova som dragit mest (inaktiverat facebook då skiten inte går att avinstallera). Var hos kollegan en sväng i förrgår och lånade hans laddare (Samsung S6) och då kom det upp ett felmeddelande att den inte kunde ladda, kopplade i och ur laddaren 4 ggr innan den började ladda. Samma sak hände igår med min originalladdare samt med en Noname laddare (som fungerat i 4 år med denna samt alla andra smart devices som jag äger).

    Orkar fan inte med denna telefonen längre.....
     
  15. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Verkar vara en del problem för vissa! Min mor som har min gamla M8 verkar helnöjd med uppdateringen, snabbare och bättre batteritid. Hon har heller inte återställt telefonen!

    Låter nästan som hårdvarufel för vissa här!
     
  16. Crall

    Crall Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 107
    Mottagna gillanden:
    253
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Jag tror absolut på hårdvarufel med, tror tex at mitt batteri är slut, när det når en viss nivå (runt20-25%) så klarar det inte att hålla spänningen och då droppar det för fort så att det inte hinner med att göra en korrekt avstängning, därför blir antagligen någon fil korrupt vid de tillfällena och när man startar upp den igen så har inte alla settings skrivits ner och man får ställa in allt från början igen.

    Även laddningen spökar ju så jag tror absolut på Hårdvarufel....

    Larmet kan kanske ha med settings problemet vid dessa tillfällen, för nu har larmet fungerat två dagar i rad (har inte haft någon omstart pga tomt batteri under dessa dagar).

    Hade det varit mjukvarurelaterat hade många fler haft samma problem (har inte orkat kolla så noga på xda vad användare rapporterat där)

    //Crall
     
  17. MalZon

    MalZon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb
    Tror mitt problem med väckarklockan har med att de försöker spara ström så hela systemet blir fryst under en längre tid utan aktivitet, som en natt. Och att alarmet inte har befogenhet att täcka telefonen. En miss helt enkelt.

    Mvh Jonas
     
  18. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 090
    Mottagna gillanden:
    1 192

    MINA ENHETER

    Min började med att inga ljud spelades upp! Efter Wipe av cachen blev det inte bättre. Nu har jag kört Factory Reset och Sense kraschar hela tiden. Med andra ord kommer man inte åt apparna längre och kan i princip inte göra nånting.. Rätt bra för att vara en factory reset, eller hur? :)
     
  19. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 090
    Mottagna gillanden:
    1 192

    MINA ENHETER

    Jag flashade om luren med en fräsch RUU via fastboot! Nu är allt som det ska igen.
     
    indika gillar detta.
  20. andersp84

    andersp84 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2013
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Hallå. Jag har avvaktat att uppgradera ttil marshmallow ett tag men är nu sugen att testa. Dock undrar jag om det är bäst att ta ut sitt microsd kort innan jag uppgraderar eller har det gått smärtfritt. Vill inte ladda ner alla offlinelistor från play music till kortet igen. Mvh anders